Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #1 Skrevet 2. desember 2012 Jeg orker ikke å fortelle så mye om saken min,men jeg er mamma til et lite barn. Saken min er urettferdig. Jeg bare lurte på om det er flere her inne som har trøbbel med bv i Asker. Er alle som jobber i bv i Asker like fæle? Er barnevernet i Asker et av de verste?
Batteri Skrevet 2. desember 2012 #2 Skrevet 2. desember 2012 Saken min er urettferdig. Selvfølgelig er den urettferdig fra ditt synspunkt. 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #3 Skrevet 2. desember 2012 Dersom barnevernet er inne i bildet, så er det gjerne en veldig god grunn til det. Dessverre har disse foreldrene som går under mistanke om omsorgssvikt en lite utviklet evne til å se seg selv opp i det hele, de er gjerne syke selv og har svært liten selvinnsikt. De føler det som at samfunnet er ute etter å ta dem, og de ser seg selv som et offer. Dessverre lider barna under dette. Har du en personlighetsforstyrrelse, eller andre psykiske problemer? Hvorfor er barnevernet inne i bildet? Kom de bare for å være slemme tror du? De bare kaster seg over folk uten den minste mistanke. Synes det er fint at barnevernet følger såpass kraftig (og for deg plagsomt) opp, for å forsikre seg om at det går bra med barnet/barna. Anonym poster: 91807d7db34fd443ffe9f2c7c01961b1 9
Gjest Chin Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Staten har neppe råd til å kaste bort penger "bare for å være slemme" mot deg. Er de involverte så er det nok en grunn til det. 6
Gjest bambam Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 hvis du ikke har gjort/gjør noe galt, så er det vel ikke noe problem att de har deg under oppsyn? de må gjerne komme på kaffebesøk hos meg hvis de lurer på hvordan barnet mitt har det
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Datteren min jobber i BV og først nå vet jeg hvor mye som skal til for at BV kan "ta" noens barn, mm det er snakk om vold, overgrep, direkte omsorgssvikt og rus. Men... det er så mange som avslår den hjelpen de blir tilbudt, fordi som TS sier: "BV plager meg". Hadde flere tatt i mot den hjelpen de får tilbud om, så hadde også færre barn blitt plassert i fosterhjem. Det er aldri uten grunn at BV kommer inn i bildet. Det skjer jo at BV får en melding og etter et hjemmebesøk ser de at dette var en falsk melding, reiser tilbake på jobb og sletter meldingen. Så TS: Det er en grunn til at BV har tatt kontakt med deg og det er synd at du ser på det som at de plager deg. Vær imøtekommende og ta i mot den hjelpen du kan få du! Anonym poster: 3adef7aef0fbbd5d1ce5dbbb01eaddf5 12
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 Er litt vanskelig for andre lesere å bedømme problemet ditt når man ikke vet hva som er bakgrunnen for det, men det er vel svært sjeldent at barnevernet er inne i bildet uten at det er noen som helst grunn for det? Anonym poster: fb319aee30146cf037e47144530a63d8 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #8 Skrevet 2. desember 2012 Dette minner meg om bestemoren min. Hun er en bitter dame uten evne til selvinnsikt, og syter og klager for alt. Hun forstår virkelig ikke at hjemmesykepleien må komme og "forstyrre og plage" henne hver dag. Hun skjeller de ut, og roper at de må slutte å komme. Hun oppfatter virkelig hjemmesykepleien som plagsom i sitt sinn. Hun ser de som barbarer. Står man imidlertid utenfra og ser på situasjonen, så viser det seg jo at hjemmesykepleien faktisk må komme, for ellers får hun ikke i seg mat, forstår ikke kokeplatene, går fra tente lys, besvimer i stua og klarer ikke å dusje. Men spør man bestemoren min direkte, så forstår hun ikke hvorfor de kommer, hun klarer seg da fint selv. Slik er det også ofte i barnevernssaker. Spør man den mistenkte, så er barnevernet plagsom, og ute etter dem. De vil "ta" fra dem barna helt uten grunn og bare på grunn av misforståelser må man skjønne! Stakkars meg! Verden vil ta meg! Står man utenfra har barnet møtt opp med blåmerker, fortalt at det blir slått hjemme, får ikke nok mat, får ikke nok oppmerksomhet, får aldri gå ut, eller er nesten aldri hjemme. Dukker opp skitne, osv. Men dette evner ikke foreldrene (som selv er syke) å fatte innsikten av. For hadde de hatt en normal tankegang og vært oppegående og stabile, så hadde barnevernet aldri vært inne i bilde. Foreldre under barnevernet er rett og slett mennesker med en veldig feil virkelighetsoppfatning. De ser ikke hva de gjør feil, så det blir farlig å lytte til disse menneskene. Kristoffer-saken er et godt eksempel på at barnevernet ikke bør gi seg. I denne saken mente moren og stefaren SELVFØLGELIG at intet var feil, og blåmerkene ante de ikke hvor kom fra. Ungen hadde ADHD måtte man skjønne. Også Breivik-saken, der en psykolog vurderte situasjonen alvorlig da han var barn, men som barnevernet ikke fulgte opp. Har også en svigerinne som er avlastningshjem for en liten gutt. Foreldrene er rasende på barnevernet og på ordningen. De er da i stand til å ta seg av sitt eget barn! De sprer skit om barnevernet til alle de kommer over. Gutten som er på besøk hos svigerinnen min dukket imidlertid opp svært undervektig, og med blåmerker. Han var veldig engstelig, og det tok lang tid å "varme" han opp. Men nei, foreldrene selv mente de var prakteksemplarer Folk med så liten selvinnsikt at de ikke selv fatter å forstå hvorfor barnevernet kommer inn i bildet, er svært farlige for barna. De mener de bare kan fortsette å holde på som de gjør, ser ikke problemet med at de flyr rundt alkoholiserte og det som verre er foran barna. Nei, barna har det fint de. Anonym poster: 91807d7db34fd443ffe9f2c7c01961b1 15
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 De er inne i bildet etter at det ble ringt inn en melding. Meldingen inneholdt opplysninger som var usanne. De bruker alt mulig mot meg for å holde saken i gang. Barndommen min, behandling jeg mottok hos BUP når jeg var barn og jeg vet ikke hva. Jeg er enslig også,så jeg har ingen til å støtte meg. Det er leit at dere er så raske til å konkludere her inne og si at det er min feil. De bruker alt mulig mot meg når de observerer oss også. De sier at jeg og barnet har dårlig blikkkontakt, at grøten jeg lager til barnet mitt er for tynn og at jeg ikke følger deres råd og vink hele tiden. Jeg orker ikke å diskutere her inne mere.Jeg skrev her inne for å høre om noen har hatt lignende opplevelser,ikke for å få tyn.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 De er inne i bildet etter at det ble ringt inn en melding. Meldingen inneholdt opplysninger som var usanne. De bruker alt mulig mot meg for å holde saken i gang. Barndommen min, behandling jeg mottok hos BUP når jeg var barn og jeg vet ikke hva. Jeg er enslig også,så jeg har ingen til å støtte meg. Det er leit at dere er så raske til å konkludere her inne og si at det er min feil. De bruker alt mulig mot meg når de observerer oss også. De sier at jeg og barnet har dårlig blikkkontakt, at grøten jeg lager til barnet mitt er for tynn og at jeg ikke følger deres råd og vink hele tiden. Jeg orker ikke å diskutere her inne mere.Jeg skrev her inne for å høre om noen har hatt lignende opplevelser,ikke for å få tyn. Jeg synes det er svært relevant for barnevernet å se på informasjom om at du selv har psykiske problemer, og har vært hos BUP, og at du har en dysfunksjonell barndom. Da tenker jeg at du ikke er psykisk stabil, og at det svært gjerne kan være noe "abnormalt" med virkelighetsoppfatningen din. Det er også alvorlig dersom du ikke er i stand til å gi barnet ditt oppmerksomhet, ta det opp når det skriker, gi bekreftelse, holde blikkontakt. Det er svært mange psykiske lidelser hos ungdommer og voksne som har sin rot i at foreldrene hadde en apatisk oppdragelsesstil. De barna som kommer best ut av det, hadde en oppdragelse der de fikk mye blikkontakt og bekreftelse. Dersom du er apatisk til barnet ditt, og ikke har blikkontakt med det, så kan dette være et tegn på omsorgssvikt, og kan slå ut alvorlig senere. Tenker også at det nok er flere ting her som er kritikkverdig, i og med at barnevernet er inne i bildet og "plager" deg såpass mye. Ser også for meg at barnet ditt er undervektig, og at de setter spørsmålstegn ved hvor ofte du gir barnet mat, om du evner å kjøpe inn ordentlig mat med masse næring i, osv. Om du gir barnet niste på skolen osv. Jeg ser at du ser rådene deres om hvordan du skal følge opp ditt eget barn på best mulig måte som plagsomt. Det synes jeg er svært trist i forhold til barnet, at du ikke selv er interessert i å få ting oppe og går igjen. Det er jo tydelig at du trenger hjelp med dette, særlig hvis du har hatt en dårlig barndom og psykiske problemer selv, som gjør at du ikke vet hvordan det egentlig bør være. Jeg tror ikke de bruker alt mulig mot deg, jeg tror de tar opp ting de synes er svært alvorlige, og som de vil at du skal forandre på. Men du opplever det som angrep, fordi du synes det du gjør allerede er bra nok. Men det er det jo ikke, for hvorfor hadde de ellers giddet å "plage" deg såpass mye? Du sier også at meldingen som kom inn om deg inneholdt usanne opplysninger. Jeg tenker at det var nok en del sannhet i det fra de som sendte inn meldingen sitt perspektiv. Og når barnevernet støtter opp om meldingen ved å gi deg "råd og vink", så er det jo noe i meldingen de fikk. Jeg synes du bør ta i mot hjelpen, og prøve å se barnevernet på en annen måte. Anonym poster: 91807d7db34fd443ffe9f2c7c01961b1 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Barnevernet er der kun for å hjelpe deg! Prøv heller å arbeide sammen med dem istedenfor. Ja, du ser på saken din som urettferdig. Det er vondt når noen kommer mot deg og skal vurdere om du ikke er god nok. Prøv heller å ta til deg det de sier. Om dere har dårlig blikkkontakt? Har du vurdert det, eller gjør det for vondt å tenke på at det kan være sant? Ta i mot råd. I det minste vurderer rådene. Det kan være gode råd. Prøv å ha litt selvinnsikt, og tenk på hva du kan gjøre bedre? Anonym poster: 143414f7f7f03745e9efa95d73edc2fc 6
Gjest Purple Haze Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Etter å ha samarbeidet med BV i mange år gjennom jobb, kan jeg egentlig bare skrive under på det de andre sier her. BV er ikke der for å plage deg, men for å forsikre seg om at barnet ditt har det bra. Tro meg, BV er så overarbeidet at de har ikke tid til å plage noen bare fordi du tror de har lyst til det. Det har kommet bekymringsmelding, BV er pliktig å undersøke. Om alt står bra til hjemme, har du intet å bekymre deg for. Og erfaringsmessig vil de fleste som er under BV si at de er ute etter dem. Mangel på selvinnsikt er en stor medvirkende årsak til at man havner under BV. Man ser ikke selv hvor man svikter eller ikke evner å være en god nok omsorgsperson. BV lager ingen sak ut av for tynn grøt, f.eks. Da ligger det mye mer bak enn som så. 4
lalaB Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 De er inne i bildet etter at det ble ringt inn en melding. Meldingen inneholdt opplysninger som var usanne. De bruker alt mulig mot meg for å holde saken i gang. Barndommen min, behandling jeg mottok hos BUP når jeg var barn og jeg vet ikke hva. Jeg er enslig også,så jeg har ingen til å støtte meg. Det er leit at dere er så raske til å konkludere her inne og si at det er min feil. De bruker alt mulig mot meg når de observerer oss også. De sier at jeg og barnet har dårlig blikkkontakt, at grøten jeg lager til barnet mitt er for tynn og at jeg ikke følger deres råd og vink hele tiden. Jeg orker ikke å diskutere her inne mere.Jeg skrev her inne for å høre om noen har hatt lignende opplevelser,ikke for å få tyn. Men du må jo forstå at det er vanskelig for oss å se din side av saken når du ikke skriver noe særlig om den. Folk kommenterer jo ikke her heller for å være ekle mot deg, men les hva folk skriver og ta det litt til deg. Det er gjerne en grunn for at barnevernet er inne i bildet, så ta i mot den hjelpen du får, og tenk på at det er til barnet ditt sitt beste, og at du kan lære mye av rådene barnevernet vil gi deg. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 De er inne i bildet etter at det ble ringt inn en melding. Meldingen inneholdt opplysninger som var usanne. De bruker alt mulig mot meg for å holde saken i gang. Barndommen min, behandling jeg mottok hos BUP når jeg var barn og jeg vet ikke hva. Jeg er enslig også,så jeg har ingen til å støtte meg. Det er leit at dere er så raske til å konkludere her inne og si at det er min feil. De bruker alt mulig mot meg når de observerer oss også. De sier at jeg og barnet har dårlig blikkkontakt, at grøten jeg lager til barnet mitt er for tynn og at jeg ikke følger deres råd og vink hele tiden. Jeg orker ikke å diskutere her inne mere.Jeg skrev her inne for å høre om noen har hatt lignende opplevelser,ikke for å få tyn. Hvis du har hatt en vond barndom, vil du ikke ønske at ditt barn skal ha den aller beste av alle? Gjentagelser er ikke noe som hyggelig. Anonym poster: 143414f7f7f03745e9efa95d73edc2fc
Gjest annemor30 Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 Ingen får BV på døra av og lage for tynn graut ihvertfall,DET er ganske så sikkert! 2
Gjest Purple Haze Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 TS: Er du fra Asker opprinnelig, slik at du mener BV der har fulgt ekstra med på deg, med tanke på barndommen din?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 Akkurat slik at jeg også hatt det. Var inni barnevernet og abup i en god tid. Man ligger inni papir ordninger frem til man er 18. Når jeg fikk et lite barn så ringte en av mine bestevenner inn med en falsk beskymrings melding (vi er ikke det lengre nå). og pga min fortid der, måtte jeg komme inn igjen i systemet. Det var en falsk anklagelse på narkotika da, så det er jo alvorlig. Pga denne falske innringningen ble jeg inne i systemet et halvt år, hadde det kommet en slik tlf til hadde de begynt med beøk o.l. Akkurat der og da hadde jeg noen tanker i hodet om div personer som ikke egner seg å snakke om her. Så for meg har barnevernet og abup vært noe dritt, ble nesten skilt fra min egen mor og kunne ha mistet mitt eget barn for noe tull. Bor i ei lita bygd så rykter går fort rundt. Nei jeg føler faktisk med deg tråd starter. Anonym poster: 0e9d89e042f37f6247e762a26f21d909
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #18 Skrevet 2. desember 2012 Dette minner meg om bestemoren min. Hun er en bitter dame uten evne til selvinnsikt, og syter og klager for alt. Hun forstår virkelig ikke at hjemmesykepleien må komme og "forstyrre og plage" henne hver dag. Hun skjeller de ut, og roper at de må slutte å komme. Hun oppfatter virkelig hjemmesykepleien som plagsom i sitt sinn. Hun ser de som barbarer. Står man imidlertid utenfra og ser på situasjonen, så viser det seg jo at hjemmesykepleien faktisk må komme, for ellers får hun ikke i seg mat, forstår ikke kokeplatene, går fra tente lys, besvimer i stua og klarer ikke å dusje. Men spør man bestemoren min direkte, så forstår hun ikke hvorfor de kommer, hun klarer seg da fint selv. Anonym poster: 91807d7db34fd443ffe9f2c7c01961b1 Dette er jo klassiske eksempler på demens! Og da er det en veldig god grunn til at hun oppfører seg sånn. Anonym poster: aad562db7935f8ea16e6a47802a92b4c
Gjest Tek Skrevet 2. desember 2012 #19 Skrevet 2. desember 2012 Til TS og deg som hadde opplevd det samme, skjønner dere ikke at BV er til for barnets beste?? De vil kun påse at barna deres har det bra, og gjør dere ikke noe feil har dere jo heller ingenting å frykte! Som mange skriver burde du heller prøve å samarbeide med BV, TS. Sier de at grøten er for tynn, ta det som et tips og lag grøten litt tykkere. Verre er det jo ikke. Angående blikkontakt synes jeg du bør spørre dem om de kan forklare deg viktigheten i dette. Jeg tror ikke du aner hvor viktig det er for barnets utvikling at mor ikke er apatisk/fraværende eller ikke interessert i skikkelig følelsesmessig kontakt med barnet sitt. Det er jo bare flott at BV følger opp dersom du har historie med BUP. Nok en gang minner jeg om at dette handler om barnets beste. Hvis du ikke har noen utfordringer knyttet til din egen barndom lenger, er det jo ikke noe problem. Det kan du jo selv bevise ovenfor dem. Men i flere tilfeller ser man at foreldre som selv har slitt, også kan slite med oppdragelsen av egne barn. Jeg tenker også at ettersom du reagerer så voldsomt på BVs kontakt med deg, er det absolutt en grunn til at de ikke har lagt bort saken for lenge siden... Som mange her poengterer, er ofte selvinnsikt et problem for de som sitter i samme situasjon som deg. For oss utenifra er saken mer opplagt. Jeg jobber selv i Asker, i en instans som samarbeider tett med BV. Jeg har hatt møter med representanter derfra flere ganger og mitt inntrykk er utelukkende at det er kompetente og dyktige folk som jobber for barnets beste. BV i Asker har mye å gjøre, de har derfor ikke tid til å sløse bort tid på ett tilfelle bare for "å plage" folk uten at det er en reell grunn til bekymring.
Gjest - Skrevet 2. desember 2012 #20 Skrevet 2. desember 2012 Til TS og deg som hadde opplevd det samme, skjønner dere ikke at BV er til for barnets beste?? De vil kun påse at barna deres har det bra, og gjør dere ikke noe feil har dere jo heller ingenting å frykte! Som mange skriver burde du heller prøve å samarbeide med BV, TS. Sier de at grøten er for tynn, ta det som et tips og lag grøten litt tykkere. Verre er det jo ikke. Angående blikkontakt synes jeg du bør spørre dem om de kan forklare deg viktigheten i dette. Jeg tror ikke du aner hvor viktig det er for barnets utvikling at mor ikke er apatisk/fraværende eller ikke interessert i skikkelig følelsesmessig kontakt med barnet sitt. Det er jo bare flott at BV følger opp dersom du har historie med BUP. Nok en gang minner jeg om at dette handler om barnets beste. Hvis du ikke har noen utfordringer knyttet til din egen barndom lenger, er det jo ikke noe problem. Det kan du jo selv bevise ovenfor dem. Men i flere tilfeller ser man at foreldre som selv har slitt, også kan slite med oppdragelsen av egne barn. Jeg tenker også at ettersom du reagerer så voldsomt på BVs kontakt med deg, er det absolutt en grunn til at de ikke har lagt bort saken for lenge siden... Som mange her poengterer, er ofte selvinnsikt et problem for de som sitter i samme situasjon som deg. For oss utenifra er saken mer opplagt. Jeg jobber selv i Asker, i en instans som samarbeider tett med BV. Jeg har hatt møter med representanter derfra flere ganger og mitt inntrykk er utelukkende at det er kompetente og dyktige folk som jobber for barnets beste. BV i Asker har mye å gjøre, de har derfor ikke tid til å sløse bort tid på ett tilfelle bare for "å plage" folk uten at det er en reell grunn til bekymring. Hvor jobber du? Jobber du på Bup?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå