Gå til innhold

"Svindel" med Julebonuskort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg innom Meny og handlet før helgen. Totalen ble ca. 600 kr og hun i kassa spurte om jeg ville ha et sånt "Julebonuskort". Ettersom jeg svært sjelden handler for over 500 kr på Meny takket jeg nei. Da tok hun kjapt og scannet et kort hun hadde liggende oppå strekkodeleseren før hun tok betaling. Regner med at hun tok 'bonusen' min selv. Dette kan da ikke være lov? Er dette vanlig praksis blant Meny-ansatte, at når kundene takker nei til julebonus tar de den selv? Må jo bli noen kroner i løpet av Desember om de har et bevisst forhold til det og flere kort 'i aksjon'?

Anonym poster: 7cb2f1c59abe78785709f8b4d3144dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri opplevd det, men tviler på at det er veldig populært hos ledelsen.

Skrevet

Det sier jeg også... du må handle 5 ganger for 500 kr for å få ett gavekort på 200kr... så hvis hun tok din bonus bidro du med hele 40kr!

Gratulerer ;)

Skrevet

Jeg sa nei takk og blåser i bonusen 'min', det jeg lurer er om de ansatte har lov til å 'ta' bonusen til kunder som takker nei. Jeg er sikkert ikke den eneste som takker nei, så dersom man går inn for det vil jeg tro det er enkelt for en som sitter i kassa å fylle opp flere kort. Jeg har en følelse av at ledelsen ikke jubler over denne typen praksis blant de ansatte...

TS

Anonym poster: 7e1c1feceace44ae468e8214df8ad3fe

Anonym poster: 7e1c1feceace44ae468e8214df8ad3fe

Skrevet

Det hun gjorde er ikke tillatt, men ærlig talt? Har det noe å si for deg?

Anonym poster: 8962e94c4d2b00def61e1a09265be86d

Skrevet

Var en lignende sak i media for ikke så lenge siden. Tror det gjaldt på Coop. Det er ikke lov, nei.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke brydd meg, skulle jeg ikke samlet bonusen selv så hadde jeg med glede donert den til hun i kassa eller han bak meg i køen eller hvem som helst.

Hun svindler jo ikke deg, men hun svindler jo på en måte Meny. Er vel kanskje ikke toppen av arbeidsmoral og jeg hadde ikke gjort det selv, samtidig skjønner jeg at folk i lavtlønnsyrker som ikke får bonuser og frynsegoder ramlende i hodet (og kanskje ikke har den sterkeste tilknytningen til firmaet de jobber for) tar de små godene de kan få.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok reagert på samme måte som deg, TS. Hva om f.eks coopansatte scannet sitt eget kort hver gang kunden ikke har kort? De ville jo kunne fått utallige tusen i kjøpeutbytte i løpet av et år.. Her hvor jeg bor han coopansatte dobbelt kjøpeutbytte også ..

Dette er neppe tillatt hos Meny, og jeg ville sannsynligvis sagt fra til ledelsen, da dette vil kunne gi den ansatte mange gavekort for hver dag h*n jobber.

Anonym poster: a3fa01a61b25473b57329daf134b066e

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber på Meny, og nei, det er ikke lov. Det er heller ikke vanlig. Er mer vanlig vil jeg tro at kunder svindler oss med denne ordningen, de hevder gang på gang at de har handlet fem ganger, og krever å få bonusen, uten at vi kan se at registrert fem handler på kortet...

Uansett. Det er ikke lov. Det er faktisk skammelig. Ville ha sendt en mail til butikksjef i den aktuelle butikken og fortalt om hva som skjedde og tidspunkt. Dersom du fortsatt har kvitteringen står nok navnet på personen i kassen på kvitteringen.

• Liker 1
Skrevet

Avtalen skulle vært slik at Meny selv samler bonusen til de som ikke vil ha kort og sender det til et godt formål før jul. Da hadde de unngått at de ansette tok det og gjort noe godt for andre :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...