Gå til innhold

Hva kjøper du tiden du dater? Billigere gave til kjæresten, samboeren, mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg bør ha En liten gave til ham jeg dater, hvert fall ha den liggende her i tilfelle han stikker innom med en gave.. Tenker noen hundrelapper, og siden det er en tråd med prislapp på over1000.- har kanskje noen av dere som ikke gir så dyr gave til mannen, samboeren, kjæresten også noen tips til meg?

Går det an å gi opplevelse?

Hva ville du gitt? Eller har du gitt? Til under en 1000- lapp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at han ber deg på deit, er du den beste gaven han kan få (tror han).

Den beste gaven du kan gi ham, er å ta i mot hva han gir deg. La ham få føle seg som et mannfolk, for en stakket stund.

I det du begynner å gi ham noe, starter du en uheldig spiral, en slags gavekrig, der han føler han må overgå deg. Vis takknemlighet, så ordner alt seg. Så blir han smørblid og i forsørgermodus. Mat hamgjerne som takk, akkurat som når du gir bikkja godbiter når den har vært flink.

Han vil sikkert sette stor pris på en opplevelse, men han er garantert ikke ute etter deg for å komme seg på spa, for å si det sånn...

• Liker 1
Skrevet

Hva med en god flaske whisky eller noe lignende, om det er noe han liker?

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! :)

Flere som har billige tips?

Gjest lillagubban
Skrevet

*dytte* også nysgjerrig på hva man kan gi i begynnelsen av forhold. Prøvde å lage en tråd, men lite respons. Som er litt rart - alle har jo en eller annen gang hvert i begynnelsen av et forhold. Hva ga dere den første julen, når ting ikke var blitt så seriøst ennå?

Skrevet

*dytte* også nysgjerrig på hva man kan gi i begynnelsen av forhold. Prøvde å lage en tråd, men lite respons. Som er litt rart - alle har jo en eller annen gang hvert i begynnelsen av et forhold. Hva ga dere den første julen, når ting ikke var blitt så seriøst ennå?

Lillagubban: har du kommet på noe? Jeg har tenkt på pondus-bok, en god vin,fotballting fra favorittlaget, og noen småting.. Tenker 500,-.. :)

Gjest Bella90
Skrevet

Jeg sliter også veldig med akkurat denne julegaven. Det er ikke så mye hjelp og få fra han heller når jeg spør hva han ønsker seg.

Absolutt alt av ideer mottas med STOR takk.

Skrevet

Noe godteri og en film?(et lite hint om at dere kan ha ny date med film og digg ;) )

Skrevet

Tror det blir vin og en film jeg vet han vil like.. Hva med dere?.

Skrevet

Om du er i det sukkersøte hjørne kan du jo gi han noe som er ditt og som lukter deg. Første julen etter jeg traff samboeren min ga jeg han et skjerf jeg tidligere gikk med hver dag som luktet parfymen min. Han sov med det hver natt jeg ikke var der (vi bodde halve Norge fra hverandre på det tidspunktet da). Men han har det ennå, etter flere år. Fins jo flere slike ting det går ann å vurdere. Et fint bilde av deg kan han jo også sette pris på, han har kanskje ikke et rammet inn hvis forholdet er ferskt?

Noe spiselig er jo ikke dumt. Hva med å lage hjemmelaget hjertekonfekt, kjøp noe godt på polet + et fint kort. Eller en annen type snop, kake selvsagt, hva enn du føler for. Bør være noe søtt da. Han blir nok sjarmert over at du lager det selv. Om det ikke skal være så personlig kan du jo kjøpe noe på www.coolstuff.no. Mange dingser en mann synes er gøy der. Klær er noe de fleste menn liker å få, så slipper de å handle selv. En kul t-skjorte hadde sikkert blitt satt pris på.

Skrevet

Gavekort på kinobilletter? Evt konsert- eller teaterbilletter, eller middag ute. Tror jeg kommer til å gi en opplevelse til han jeg dater, føler at det er litt safere enn en ting :)

Skrevet

Jeg har tenkt å gi ham en bok jeg vet han er interessert i, og kanskje noe mer. Vin eller noe. Vi har truffet hverandre tre måneder og er så og si sammen nå, men føler det blir feil å gi (eller få) noe dyrt og fancy :)

Anonym poster: 228099b7450d2701a3c9ae8a7df24736

Skrevet

Gavekort på en treretters middag? :) Så kan du gjøre det litt romantisk med stearinlys osv. Hvis du ikke kan lage mat går det fortsatt an å være dønn ærlig med det og servere fjordland til middag og sånn porsjonsbegere med sjokoladepudding til dessert :P Er fortsatt søtt om du har en romantisk ramme syns jeg da.

En kul/morsom tskjorte er jo også en god ide.

Eller en bamse med favorittdyret hans, hvis han har noe slikt.

Skrevet

Han jeg "små-dater" (kvasi-dating? semi-dating? kall det hva du vil, vi tar det forsiktig) er boknerd og glad i tegneserier, så han får, overraskende nok, en god roman av en forfatter jeg vet han liker og en tegneseriebok. Håper bare han ikke har serieheftet fra før, men jeg tror veldig bestemt at han ikke har det (første bok i Dollhouse-serien av Joss Whedon, han er blodfan av Buffy, Angel og Firefly, men har ikke sett Dollhouse ennå).

Så, for å komme til poenget, mitt tips er å finne ut hva fyren interesserer seg for og hva han liker, og velge gave utfra det :)

Skrevet

Den første bursdag kjæresten min hadde etter at vi møttes, fikk han en dvd-serie jeg visste han ville like + en film han hadde snakket masse om, men som han aldri klarte å finne i butikker. Bestilte filmen og den splitter nye oppfølgeren fra utlandet. Det slo veldig an :)

I år har vi bestemt oss for å gi hverandre penger til ny sofa i julegave, så da blir det bare en liten gave ved siden av. Har kjøpt mansjettknapper og bestilt et abonnement på bladet national geographic, samt illustrert vitenskap. Vet at han liker å lese sånne blader, så da satser jeg på at det slår an også :)

Anonym poster: e8a37b455d161eb7ba7a910207cb0f43

Skrevet

Første jula ga jeg han en tskjorte med spillmotiv og et spill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...