Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikler etter et spill til en gammel konsoll, og har fått kontakt med en selger på finn. Men jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har hvis spillet ikke funker. Han har ikke skrevet noe sted i annonsen at det ikke er hakk i det etc., er det noe jeg burde spørre om på forhånd for å ha skirftlig bekreftelse på at det skal være i orden? Hva om det ikke er det, kan jeg forlange penger tilbake eller noe?

Håper på noen svar her :)

Anonym poster: e19315318c88775bc8c1a78e66fd37b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må evt gå til sak hvis du ønsker pengene tilbake ved kjøp av vare som ikke er som oppgitt og selger ikke godtar å refundere pengene.

Skrevet

Hvis det blir trøbbel etter et slikt salg, er du avhengig av å ha en salgskontrakt som beskriver hva som blir solgt mellom hvem, til hvilken pris og i hvilken tilstand. Uten dette kommer du ingen vei.

Skrevet

Takk for svar :)

Hvis det blir trøbbel etter et slikt salg, er du avhengig av å ha en salgskontrakt som beskriver hva som blir solgt mellom hvem, til hvilken pris og i hvilken tilstand. Uten dette kommer du ingen vei.

Hvordan lager man en sånn salgskontrakt? Bare skriver jeg det på Word og ber om en elektronisk signatur fra selgeren? Vil ikke gjøre så veldig stor deal ut av det siden prisen ligger på 400, men veldig kjipt om det ikke skulle virke ordentlig

Skrevet

Jeg hadde nå bare spurt og om du er veldig usikker så kan du spørre etter et bilde av hvordan dvden ser ut, om det er riper i den eller ei.

Hadde også ikke brukt så altfor mye penger om det skulle vise seg til å være noe humbug.

Bare lurte på om du har tenkt å bruke 400 kr på et gammelt spill, for det høres altfor mye ut i mine øyne. Og håper det er snakk om flere spill til en total pris av 400.-

Skrevet

Jeg hadde nå bare spurt og om du er veldig usikker så kan du spørre etter et bilde av hvordan dvden ser ut, om det er riper i den eller ei.

Hadde også ikke brukt så altfor mye penger om det skulle vise seg til å være noe humbug.

Bare lurte på om du har tenkt å bruke 400 kr på et gammelt spill, for det høres altfor mye ut i mine øyne. Og håper det er snakk om flere spill til en total pris av 400.-

Det er såpass gammelt at det er til en Nintendo64. Et mer "sjeldent" spill, selv om jeg er enig i at 400 er mye for det, så har priser alle sider og steder jeg har funnet det på vært på mellom 300 og 600.

Skrevet

Det er såpass gammelt at det er til en Nintendo64. Et mer "sjeldent" spill, selv om jeg er enig i at 400 er mye for det, så har priser alle sider og steder jeg har funnet det på vært på mellom 300 og 600.

Ville prøvd å brukt Finn.no betalingsgaranti

Hvordan fungerer FINNs betalingsgaranti?

1. Kjøper og selger blir enig om å bruke FINNs betalingsgaranti
  2. Kjøper trykker på ”Kjøp sikkert” i annonsen
  3. Selger må bekrefte at det er fylt inn riktig informasjon i avtalen.
  4. Kjøper blir bedt om å sette inn penger.
  5. Selger får bekreftelse fra PayEx om at kjøpesummen er innbetalt og at det nå er trygt å sende varen.
  6. Kjøper får varen og sjekker at den samsvarer med annonsen på FINN.no
  7. Selger får pengene om det ikke er registrert en klage innen 10 dager.
  8. Handelen er avsluttet.

http://ks.finn.no/betaling-og-faktura/payex-finn-betalingsgaranti/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...