Gå til innhold

Foreldreansvar

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest agurk

od dette er faktisk litt feil fant jeg ut. Den barnet bor hos har rett til å bestemme de dagligdagse tingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjære tule' date=' jeg blir imponert over din evne til å få ett vært spørsmål til å bli en debatt. Dette var ett enkelt spørsmål om fordeler og ulemper. For alt du vet har vi delt foreldreansvar. Om far bør ha flere rettigheter er en helt annen diskusjon![/quote']

hei poenget var at de5t var snakk om et skjema som skulle sendes inn og tex som s6tøttet deg i at det ikke var ogvere slem du har slettet de5t spå jeg vet ikke va men jeg skjønner det var noe som skulle tas fra han og det er andrde som har svart. når det gjelder de dagligdagse ting så er det noe som begge må skriveunder på når det gjelder tilatelser jeg sa generelt en del barn bor hos begge foreldre og da må vel begge skrive under. uansett er det egositisk og nekte faren de samme retigheytene som seg selv.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Ingenting som skal tas fra far nei.. :roll:

Det innlegget hanslet litt om min fortvilelse over en far som gir ganske f** i å prøve å sammarbeide, og ikke er så engasjert for å si det mildt.

Og vis du leser brosjyren trygdekontorene gir ut så står det der at den av foeldrene som barnet bor hos har rett til å bestemme i hverdagen. Slik som innetid, lommepenger, barnehade o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Far til 2
Ingenting som skal tas fra far nei.. :roll: ...

Det er vel enda mer snakk om hva som fratas barnet egentlig.

Jeg har selv sett 2 eksempler på hvordan barn har fått et kjempefint forhold til sine fedre. Det ene tilfellet ble barnet 9 år før kontakten ble opprettet. det andre tilfellet 12 år. I begge tilfellene har barn og far nå et kjempefint forhold.

I et annet tilfelle jeg kjenner brøt barnet kontakten med bostedsforelder da barnet ble voksent pga desinformasjon om faren og samværstrenering som "barnet" oppdaget ved en tilfeldighet da det traff faren i voksen alder. Et tilsvarende eksempel har jeg lest om på nettet.

Å ikke forsøke å ivareta barns behov for samvær/omsorg gir grunnlag for å sette spørsmålstegn ved den forelderen som gjennomfører samværstreneringen. I dette tilfellet er det faren som nå ikke viser interesse. Imorgen kan det være mor som ikke viser interesse for at far skal få lov å komme på banen.

Uansett hvem det er som trenerer er det viktig å holde døren oppe for kontakt på et senere stadie.

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som skal tas fra far nei.. :roll:

Det innlegget hanslet litt om min fortvilelse over en far som gir ganske f** i å prøve å sammarbeide, og ikke er så engasjert for å si det mildt.

Og vis du leser brosjyren trygdekontorene gir ut så står det der at den av foeldrene som barnet bor hos har rett til å bestemme i hverdagen. Slik som innetid, lommepenger, barnehade o.l

hei

jeg skrev mente det papiret tex rådet deg til ikke og sende inn da må det jo ha vert et vlag og du såpurte om fordeler og ulemper da er det vle et vlag som skal tas du viste jo mye om det. når det gjelder det skjemaet så er det selsakt slik at i de fleste tilfeller såspørres det bareetter underskrift av en forlder det menes forelder/foresxatt, en del saker er det nok, men vis for eksempel barnehagen skal gi opplysninger til skolen nå barnet skal der så må vbegge skrive under. jeg tror og at det er lsik at det er tilatelse toil og vere med på spesiel ting så må begge skrive under. det kan vere vis det er lit risiko, foreksemepel vis det er noe barnet skal veremed på du sier nei fordi du mener barnet ikke er modentbarnet lbir sint og drar til far og han skriver under is tedet fordi og trasse deg for han har foreldrerettigheter er det riktig eller vis du gir tilatelse til at barnet kan vere med på noe og det blir skadd og det skjer en ulyke vil han ikke da kunne kjefte på deg men de regner vel med at de fleste blir enig om en avtale om lasik seg i mellom og ikke ser behovet men jeg mener de kanskje kunne gjort noe annerledes

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...