AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Hvordan ville du ha reagert om eksen din truet med selvmord for å få deg tilbake? Prøvd å trøste, gjentoppta forholdet for en periode og håpe personen blir mer stabil etterhvert slik at et endelig brudd kan gjennomføres? Anonym poster: a0fe0529d7c7273b99f6f998d0810162
Gjest Gjest20 Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Jeg hadde ignorert vedkommende. Det der er bare barnslig, og hadde eksen min begått selvmord for noe sånt så kan han bare skylde på seg selv. Endret 1. desember 2012 av Lydia 7
Notisblokk Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Jeg hadde nok pratet mye med fyren og beroliget han. Jeg hadde ikke latet som at alt var bra, men prøvd å få han til å forstå/trøste. Går det over lengre tid hadde jeg begynt å bli sint og prøvd å forklare det litt på den "sinte" måten at nå må han holde opp.. Gir det seg ikke da hadde jeg fortalt det til hans foreldre og nærmeste.
Wildy Skrevet 1. desember 2012 #6 Skrevet 1. desember 2012 Jeg hadde gitt ham nummeret til legevakten, og sagt at han burde henvende seg der for å få hjelp. 1
Gjest forvirretvegglus Skrevet 1. desember 2012 #7 Skrevet 1. desember 2012 Jeg hadde sørget for at personen fikk kyndig hjelp.Så hadde jeg gjenomført bruddet.
Gjest brutal mann Skrevet 1. desember 2012 #8 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Hvordan ville du ha reagert om eksen din truet med selvmord for å få deg tilbake? Prøvd å trøste, gjentoppta forholdet for en periode og håpe personen blir mer stabil etterhvert slik at et endelig brudd kan gjennomføres? Anonym poster: a0fe0529d7c7273b99f6f998d0810162 Gitt blanke faen rett og slett. Hadde vedkommende tatt livet av seg så hadde ikke det vert mitt problem. Selvmord som pressmiddel er så nedrig at vedkommende like så godt kan ta knekken på seg selv først som sist. Endret 1. desember 2012 av brutal mann 1
Gjest Lille-pus Skrevet 2. desember 2012 #9 Skrevet 2. desember 2012 Riktig som brutal mann her sier; samme hva du tror du kan gjøre ller ikke gjøre, så er det ingenting av det du gjør som kan forhindre dette dersom han har bestemt seg. Det eneste trusselen gjør er å sette deg i en ulidelig klemme, og med det verste middel som finnes forsøke å presse deg tilbake. Dog skal du ikke lene deg til alt vi sier her på et åpent forum. Det beste stedet å diskutere dette med er hos hjelpetelefonen til mental helse. Den er døgnåpen og gratis. De som sitter der har erfaringer, og de er der for å snakke med bl.a. folk som har noen de kjenner som truer med å gjøre slutt på alt. Noen av oss har snakket med dem, om akkurat slike situasjoner. Det er veldig rart å slå det nummeret, og man lurer veldig på om man 'har lov' til å snakke med dem om noen andre.... Mna har ikke mye høy i hatten for å si det slik. Men, de er veldig hyggelige, og de er veldlig gode til å hjelpe og gi gode råd til å sortere ansvar når man har noen man vet om som truer med å avslutte. Nummeret dit er 116 123 og jeg foreslår at du tenker litt på om kanskje de er de beste å diskutere denne situasjonen med. 4
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #10 Skrevet 2. desember 2012 Gitt blanke faen rett og slett. Hadde vedkommende tatt livet av seg så hadde ikke det vert mitt problem. Selvmord som pressmiddel er så nedrig at vedkommende like så godt kan ta knekken på seg selv først som sist. skjønner ikke hvordan dere kan tenke sånn. Betydde ikke eksen NOE for dere?! Dere har har vært sammen , delt det meste osv og plutselig bare gir dere faen om eksen tar livet av seg? ( eller kun sier det?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Hvordan ville du ha reagert om eksen din truet med selvmord for å få deg tilbake? Prøvd å trøste, gjentoppta forholdet for en periode og håpe personen blir mer stabil etterhvert slik at et endelig brudd kan gjennomføres? Anonym poster: a0fe0529d7c7273b99f6f998d0810162 Jeg truet med selvmord når det nærmet seg brudd, og det endte med at vi var sammen et år til. Nå i ettertid (og 2 år med psykologbehandling) angrer jeg, og skammer meg over det, og har den dag i dag dårlig samvittighet for at hun brukte et år ekstra på meg pga dette. Erfaringen er: Ikke gjør det samme.
Fandenivoldsk Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Har opplevd det. Ble livredd først, og brukte mye av tida mi på å "passe på", før jeg innså at det bare var tomt snakk. Da stakk jeg. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 Truet med det? Gått på dagen, og ønsket han god tur til helvete. Jeg har svært mange i livet som er, og har vært suicidal, og det å prøve å bruke mitt omsorgsinstinkt til å binde meg til noen er noe av det mest nedrige jeg kan tenke meg. Blitt suicidal? Gjort det jeg kunne for å hjelpe. Hadde det betydd å utslette meg selv og bli, så er det mulig at det hadde blitt resultatet.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 Folk som truer med selvmord, har ikke egentlig lyst til å ta livet sitt. Anonym poster: 96b08e87f8f0980c7fa87cdb7a25f39b 3
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 Folk som truer med selvmord, har ikke egentlig lyst til å ta livet sitt. Anonym poster: 96b08e87f8f0980c7fa87cdb7a25f39b Om det er en trussel, så stemmer dette oftest. Det som er problemet er at svært mange blander sammen når noen informerer om at de planlegger å ta sitt eget liv, og når noen truer med det.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 Om det er en trussel, så stemmer dette oftest. Det som er problemet er at svært mange blander sammen når noen informerer om at de planlegger å ta sitt eget liv, og når noen truer med det. Det er også høyst unormalt å informere om at man har tenkt til å ta selvmord. Å informere eller true, betyr at man ønsker at andre skal bry seg ved å bryte inn og stoppe deg. Ønsker man å ta livet sitt, gjør man dette på egenhånd og informerer ingen. Informerer man noen, er sjansen stor for at man blir stoppet. Og det ønsker man jo ikke hvis man faktisk ønsker å ta livet sitt. Anonym poster: 96b08e87f8f0980c7fa87cdb7a25f39b 5
Gjest Chin Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 "Either do it or shut up about it." Å true med selvmord for å få noen tilbake er lavmåls. Ring politiet, så får de ta seg av ham.
Gjest hulderjenta Skrevet 2. desember 2012 #18 Skrevet 2. desember 2012 ...Eller man bruker det som pressmiddel, bare fordi det er en såpass alvorlig ting å si. Jeg kjenner to som har brukt det tidligere i flere situasjoner - hintet til eller direkte truet med selvmord om de ikke har fått det som de ville - men ingen av dem gjennomførte det. De sluttet riktignok med det etter en stund, nettopp fordi folk rundt gjennomskuet dem til slutt....
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #19 Skrevet 2. desember 2012 Det er også høyst unormalt å informere om at man har tenkt til å ta selvmord. Å informere eller true, betyr at man ønsker at andre skal bry seg ved å bryte inn og stoppe deg. Ønsker man å ta livet sitt, gjør man dette på egenhånd og informerer ingen. Informerer man noen, er sjansen stor for at man blir stoppet. Og det ønsker man jo ikke hvis man faktisk ønsker å ta livet sitt. Anonym poster: 96b08e87f8f0980c7fa87cdb7a25f39b Kommer alt an på hvem man omgås, og situasjonen rundt. Det er allment kjent i vennekretsen min at jeg kommer til å ta livet av meg før eller senere, og flere har sagt de setter pris på at jeg sier i fra, så de kan forberede seg på dette mentalt. Og nei, jeg ønsker ikke å bli stoppet, og ville selvsagt ikke gitt detaljer som kunne ført til dette. Ikke at jeg tror folk ville gjort det, jeg har større tiltro til den respekten de har for meg enn som så, men pga at jeg ikke ser noen grunn til å ta den sjansen.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. desember 2012 #20 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har opplevd det og ringte politiet, men politiet ville ikke gjøre noe med mindre han var en fare for omgivelsene. Jeg overalte han til å få hjelp fra psykisk helse. Satt hele kvelden å pratet med han, men innfridde ikke ønsket hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå