AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Jeg er ei jente på 20 år som føler jeg har valgt feil utdanning. jeg er verken fornøyd med studiet, eller byen jeg studerer i. Så jeg har veldig lyst til å slutte på studiet. Jeg er veldig usikker på hva jeg vil videre, om jeg vil studere, eller jobbe. og eventuelt hva jeg skal studere.Men hva er det beste, å slutte etter et semester, eller fullføre hele året? Jeg tenkte om jeg sluttet etter et semester så kunne jeg jobbe et halv år og tjene opp litt penger, for jeg vurderer å studere på privatskole til høsten.Hva stå det på CV'en, og hvilke formell kompetanse eller "tittel" får jeg om jeg slutter etter et eller to semester. For det jeg har begynt på nå er en bachelorutdanning.Noen innspill og tips, eller noen som har vært i en lignende situasjon? Beklager for rotete innlegg foresten, og takk for at dere tok dere tid til å lese Anonym poster: 28cf13ce0e3bdd83bc9e5de47575a03a
JohnS Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Økonomisk sett er det vel best å gi seg etter ett semester. Du får ingen formell kompetanse eller tittel ved en avbrutt bachelorutdanning. Det er ytterst sjeldent det tilsvarer et årsstudium. På CVen får du skrive "første år av .........".
Gjest WendyClear Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Jeg ville heller ført opp fag og studiepoeng på CV, da er det ikke like innlysende at du avbrøt utdanningen
prikkete_kjole Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Det kommer veldig an på hva du studerer og hva du vil gjøre videre! Det kan hende du kan bruke førsteåret eller noen av fagene til noe videre? Om det ikke tilsvarer årsstudium, kan det være en idé å finne ut hva slags fag du mangler for å få årsstudiet på papiret? Om du senere tar en bachelor med frie studiepoeng, kan du, om du fullfører et år, kanskje fullføre et nytt bachelorløp på bare to år. Om du har tatt førstesemester på universitet, og vurderer en annen universitetsutdanning, ville jeg byttet allerede nå. Du kan få ex phil og ex fac godkjent på nytt studie. Sjekk også skolens regler for overføring/bytte av studieprogram!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå