AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Jeg er ei jente på 20 år som føler jeg har valgt feil utdanning. jeg er verken fornøyd med studiet, eller byen jeg studerer i. Så jeg har veldig lyst til å slutte på studiet. Jeg er veldig usikker på hva jeg vil videre, om jeg vil studere, eller jobbe. og eventuelt hva jeg skal studere.Men hva er det beste, å slutte etter et semester, eller fullføre hele året? Jeg tenkte om jeg sluttet etter et semester så kunne jeg jobbe et halv år og tjene opp litt penger, for jeg vurderer å studere på privatskole til høsten.Hva stå det på CV'en, og hvilke formell kompetanse eller "tittel" får jeg om jeg slutter etter et eller to semester. For det jeg har begynt på nå er en bachelorutdanning.Noen innspill og tips, eller noen som har vært i en lignende situasjon? Beklager for rotete innlegg foresten, og takk for at dere tok dere tid til å lese Anonym poster: 28cf13ce0e3bdd83bc9e5de47575a03a
JohnS Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Økonomisk sett er det vel best å gi seg etter ett semester. Du får ingen formell kompetanse eller tittel ved en avbrutt bachelorutdanning. Det er ytterst sjeldent det tilsvarer et årsstudium. På CVen får du skrive "første år av .........".
Gjest WendyClear Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Jeg ville heller ført opp fag og studiepoeng på CV, da er det ikke like innlysende at du avbrøt utdanningen