Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2004 #1 Skrevet 7. mars 2004 Vi hadde tenkt å sitte i heste sko, men får ikke bestemt oss.. For skal vi ha foreldrene øverst(samman med oss) blir mmin illebror nøtt til å sitte der (han er 1 år..) Og hvor gjør vi ta av forlovere? Og min bestemor?? Har lest noen bryllups bøker, men det bir litt vasklig med unger og sånnt.. Skal par sitte sammen? Kan noen hjelpe meg???
jea Skrevet 7. mars 2004 #2 Skrevet 7. mars 2004 Dere kan jo ha forloverne foran dere,men da sitter de med ryggen i mot alle gjestene..Ellers plasserer dere de nærmeste i familien nærmest dere.. Lillebroren din kan vel sitte med foreldrene dine? bestemoren din burde sitte nærmest dere.. Når det gjelder par så syns jeg att de bør sitte sammen,men vet om mange som spiltter parene.. Vi skal ha rundebord og vi skal sitte på lang bord foran alle sammen Og der sitter vi + foreldre.Datteren vår skal sitte med søstern min + barnevakten på ett rundt bord nærmest oss også Forlover+toastmaster sitte på ett rundt bord nærmest oss.. Og parene skal få sitte sammen
cappocino Skrevet 7. mars 2004 #3 Skrevet 7. mars 2004 Skal du følge skikk og bruk så skal ikke gifte par og kjæreste/samboerpar sitter ved siden av hverandre. Forlovede par skal sitte ved siden av hverandre. Din mor skal ha hans far til bords og din far skal ha hans mor til bords. Dere skal sitte i midten og du skal ha din far på din høyre side. Forlovere kan sitte videre nedover bordet,. de skla ha hverandre til bords. Lillebroren din kan vel sitte ved siden av en av foreldrene dine eller begge (kommer ann på hva dere bestemmer dere for) Bestemor kan sitte rett over dere (hvis dere skal ha gjester på begge sider) Det er ikke lett, foreslår at du lager et utkast, skriv alle gjestene på en liten lapp, tegn hvordan bordet skal stå og plasser gjestene. Kjempegrei måte å se plasseringen på Lykke til!
HanneB Skrevet 8. mars 2004 #4 Skrevet 8. mars 2004 Hmm, ikke bare jeg som strir med dette skjønner jeg. Vi har litt problemer fordi ingen av våre foreldre lever lenger, og han har to barn fra første ekteskap hvordan gjør vi dette ifølge skikk og bruk? Tips?
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #5 Skrevet 8. mars 2004 Man trenger da ikke følge skikk og bruk hele tiden lenger. Sett de sammen som dere vet trives sammen så blir det hyggelig for alle sammen. Vi setter par sammen. Og vi har noen som er engelsktalende som vi setter sammen med noen vi vet kommer til å snakke til dem........på engelsk Foreldre og søsken sammen med oss og deretter forlovere også videre ned i gjennom.............
Gjest Tex Skrevet 8. mars 2004 #6 Skrevet 8. mars 2004 Vi blir over hundre og skal ha E bord. Øverst på E`en sitter vi slik: Brudens fadder-gommens onkel-gommens mor-brudens far-brud-brudgom-brudens mor-toastmasteren-fru toastmaster-brudens fadder På midterste arm setter vi nedover: Forlovere søsken våre barn forlovernes partnere våre søskenbarn Øverst på hver av de andre to armene begynner vi med våre tanter og onkler, før vi sprer alle våre venner nedover. Alle som kommer som par får sitter ved siden av hverandre, og absolutt alle får sitte sammen med noen de kjenner.
Vimsevips Skrevet 8. mars 2004 #7 Skrevet 8. mars 2004 Ville satt bestemor og faddere så nærme som mulig hovedbordet, jeg. Så kan du mikse og trikse når du kommer nedover. Vi skal ha E-bord slik som Tex, og setter brudepar med foreldre og søsken på hovedbordet. På midtbordet blir forlovere med ektefelle/samboer sittende nærmest oss, og så en god miks nedover. Vesla blir sittende med barnevakten i nærheten av døra, tviler sterkt på at ho kommer til å ville sitte v/ bordet under talene.. Det samme med en fetter m/kone, de har en baby på 2-3mnd når vi gifter oss. To av slektningene til Ordensmannen har bedt om å få sitte slik at de har god oversikt. Så det skal de få lov til, det er greit å kunne lese på munnen når du ikke hører noe.. Og så er det utlendingene, de må få sitte ved siden av noen som snakker engelsk/tysk/fransk. Så det blir mange nok å ta hensyn til, og derfor vil vi ha en god miks på plasseringen av gjestene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå