Gjest Vix1 Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Hvor mye ansvar har man overfor den offisielle partneren når man er "den andre kvinnen"? Har vi plikt til å holde oss unna opptatte menn av moralske grunner, eller er det mannens eget ansvar å sette grenser? Tenker på et rent fysisk forhold, ikke det emosjonelle/han-kommer-aldri-til-å-forlate-henne-aspektet ved å være den andre.
Gjest Stronger Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Jeg mener man har en "plikt" til å holde seg unna opptatte menn, ja. Det sårer kjæresten hans like mye at han er utro enten du kjenner henne eller ikke! 12
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Selvsagt holder man seg unna opptatte folk. Om ikke normal folkeskikk skulle si deg dette, burde i det minste empatien man forhåpentligvis er utstyrt med gjøre at det ringer en bjelle... Hadde jeg funnet ut at en mann jeg pulte hadde dame/kone, hadde jeg definitivt fortalt henne dette (og dumpa mannen - selvsagt). Blir veldig provosert av de som bare trekker seg unna fordi de "ikke vil blande seg". Om ikke de sier ifra, hvordan ellers skal den stakkars uvitende bedratte parten noensinne få vite noe?? Anonym poster: bbf04b4e8dd49867f4e43e857b2f0079 7
Gjest Gorgonzola Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Hvor mye ansvar har man overfor den offisielle partneren når man er "den andre kvinnen"? Har vi plikt til å holde oss unna opptatte menn av moralske grunner, eller er det mannens eget ansvar å sette grenser? Tenker på et rent fysisk forhold, ikke det emosjonelle/han-kommer-aldri-til-å-forlate-henne-aspektet ved å være den andre. I følge KG - ja. Du må holde deg unna opptatte menn. Hvilket er vås, selvsagt. Selvsagt er det den opptattes ansvar å sette grenser. Problemet er at folk har svært ulike grenser. (faen heller, nå høres jeg ut som Steinar40 ) 1
Gjest norah Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Min umiddelbare respons er at jeg ikke ønsker å ødelegge andres forhold, eller såre andre mennesker; da spesielt ikke om barn er involvert. At jeg ikke kjenner dem spiller ingen rolle, de blir jo ikke mindre reelle av den grunn. Jeg kan da lett finne meg andre å ligge med, jeg trenger liksom ikke knuse hjertet til et annet menneske bare fordi jeg trenger et tidsfordriv. Ligger fyren rundt med halve byen uansett så trenger ikke jeg melde meg inn i akkurat den klubben, og har vi sterke og seriøse følelser for hverandre så får han være real nok til å avslutte relasjonen i god tid før han inngår en ny. Nå har ikke jeg den bitre "folk som ligger med opptatte folk er noen jævler", men jeg har vanskelig for å rasjonelt forstå hvorfor de ikke bare kan ta med seg hjem en annen. Vil jeg ha sex kan jeg da ringe en bekjent, gå på byen, sjekke opp en fyr på trening, invitere meg selv hjem til et swingerpar eller hva enn. 5
Jolene Skrevet 1. desember 2012 #6 Skrevet 1. desember 2012 For min del bryr jeg meg ikke om damen mm jeg kjenner henne selv. Det er ikke min plikt å bestemme over hva andre gjør. Har jeg sex med en som er i forhold er det vedkommende som er i forholdet sitt ansvar. Velger han/hun å ha sex med meg er det ikke mitt problem. 1
Herr Langbein Skrevet 1. desember 2012 #7 Skrevet 1. desember 2012 Man har delansvar for en konsekvens hvis man a) vet om eller har berettiget mistanke om konsekvensen og b) har mulighet til å endre et handlingsforløp med sine handlinger. Har man ansvaret for å ødelegge den bedratte part? Visst faen. 2
Gjest Summers Skrevet 1. desember 2012 #8 Skrevet 1. desember 2012 Heleren er ikke bedre enn tyven er det noe som heter. 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #9 Skrevet 1. desember 2012 For min del bryr jeg meg ikke om damen mm jeg kjenner henne selv. Det er ikke min plikt å bestemme over hva andre gjør. Har jeg sex med en som er i forhold er det vedkommende som er i forholdet sitt ansvar. Velger han/hun å ha sex med meg er det ikke mitt problem. Håper noen tenker det samme ovenfor deg en vakker dag da, og knulle din mann, uten å si ifra... Anonym poster: bbf04b4e8dd49867f4e43e857b2f0079 7
Jolene Skrevet 1. desember 2012 #10 Skrevet 1. desember 2012 Håper noen tenker det samme ovenfor deg en vakker dag da, og knulle din mann, uten å si ifra... Anonym poster: bbf04b4e8dd49867f4e43e857b2f0079 Det må en dame gjerne gjøre, for jeg ser ikke påfysisk utroskap men psykisk. Også har vi et relativt åpent forhold hvor det der er greit
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #11 Skrevet 2. desember 2012 Jeg mener det er mannens ansvar overfor partneren sin å holde seg unna. Du som Nr 2 har ikke noe ansvar for henne. MEN når det er sagt så bør alle med litt selvrespekt unngå å bli nr2. Det fører aldri med seg noe godt- for noen! Anonym poster: 0645d2c08ce41a70c46e563c961b9a11 2
Gjest Purple Haze Skrevet 2. desember 2012 #12 Skrevet 2. desember 2012 Om man vet noen er i et forhold, burde man holde seg unna. Jeg ville i hvert fall aldri innledet noe med noen jeg visste var i et forhold. Ja, det er den som er i et forhold som har ansvaret for å holde seg på matta, men for meg er det mest riktig å ikke gjøre seg medskyldig. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 "Gjør mot andre, som du vil at andre skal gjøre mot deg". Den gylne regel er ikke bare ord som står i en gammel bok, og som kun gjelder for kristne, det er også en fin regel for mellommenneskelige relasjoner. Et annet gammelt ordtak, som ikke står i bibelen, er "man høster som man sår". Kort sagt, om du ønsker at andre skal respektere ditt forhold, så bør du også respektere andres forhold. Og om du ønsker å leve i et monogamt forhold, og at din partner skal være trofast, bør du også være det samme. Anonym poster: 824bcc7b600e6015dda8af0ad0363e5d 3
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #14 Skrevet 2. desember 2012 Dette har jeg opplevet fra den bedratte sin side og "den andre" er mitt hatobjekt nr 1. Ingen kvinne med vettet i behold burde utsette seg for å bli bedratte kvinners hatobjekt. Og om forholdet er i skjul? Det er bare et spm før noen vet og blåser hele greia og da setter svartmalingen og baksnakkingen i gang. Ingen ser opp til en kvinne som er med på utroskap...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 I svært mange tilfeller so lyver jo mannen/kvinnen.... De sier de er single, mens de i realiteten har kone/mann m/ barn hjemme. Spesielt kvinner som er utro er jo kjent for å lyve på seg dette. Da kan man jo på ingen måte klandre "den andre" som tror han knuller en singel person. Hvis man VET at den andre er i et forhold, bør man tenke seg om. Jeg mener at HOVEDANSVARET ligger på den som er i et forhold. Vil han/hun knulle rundt er det vel lite den andre kan gjøre, annet enn å velge om han/hun vil være med på leken eller ikke. Sjansen for at vedkommende finner noen andre å knulle er jo sånn ca. 100% - så kona/mannen hjemme blir jo bedratt uansett. JEG ville nok holdt meg unna hvis jeg visste, men jeg står likefullt fast ved at HOVEDANSVARET ligger på den som er i et forhold.
Gjest Chin Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 Slik jeg ser det, så er det så mange mennesker der ute som ikke er i forhold at det strengt tatt ikke er noe vits i å ha seg med noen som allerede er opptatt. Og selvfølgelig har begge parter skyld. 3
Lurt smil Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 De som har sex/ forhold med personer som allerede er i forhold er i mitt hode like skyldige som personen i forhold. Ihvertfall når man vet at mannen er opptatt , du har sex hjemme i den opptatte sin seng , går rundt i leiligheten og ser på bilder av samboeren og familien . Hvordan kan man da ikke være like skyldig ? Det er mannens skyld når han tar med seg sin "andre dame " hjem, men jeg mener den "andre damen" er like skyldig når hun blir med en som er i forhold inn i dems hjem! Og for de som lurer så har jeg opplevd utroskap..... Jeg hater riktig nok ikke hun andre dama som hun over i tråden her, men jeg hater min exmann ganske sterkt !!! 3
mckinley Skrevet 2. desember 2012 #18 Skrevet 2. desember 2012 At du i utgangspunktet vil ligge med noen som allerede er en annen kvinnes, skjønner ikke jeg. Hva sier det om han typen? Og har ikke vi jenter et lite ansvar for hverandre? Vi vet jo hvor vondt det ville gjort om det var oss selv? 3
Gjest Vix1 Skrevet 2. desember 2012 #19 Skrevet 2. desember 2012 Greia er at jeg møtte en fyr for over et år siden, han er helt utrolig kjekk og vi fikk umiddelbart god kontakt. Han var på jobbjakt og jeg tipset han om en ledig stilling på jobben min. Den kvelden skjedde ingenting, jeg hadde kjæreste og det var ikke aktuelt da. Så ble det sommer og ferie, jeg hadde blitt singel etter noen år i et forhold og vips sto han der, nyansatt på min arbeidsplass. Høsten gikk og vi fikk bare bedre og bedre kontakt, og etter en lunsj som inkluderte alkohol på jobbens regning endte vi opp hjemme hos han for å ta noen glass til med vin, og vi hadde sex. På det tidspunktet hadde jeg visst at han egentlig hadde kjæreste i 1 mnd, men jeg gjorde det likevel. Nå er det over et år siden den kvelden, men fristelsen er fortsatt enormt stor. Jeg avblåser hele greia regelmessig fordi jeg vet det er dumt, men det er så lett å falle tilbake i det gamle sporet. I våres datet jeg en annen fra jobben i en periode og han som har dame ble helt kjempesjalu, så ble jeg sint og kuttet han ut lenge. Men nå i høst har det blusset litt opp igjen, vi har vanskelig for å være i samme rom fordi vi begge merker "energien" som er mellom oss. Det gjør det selvfølgelig også vanskelig fordi vi er kollegaer. I starten kjente jeg ikke dama hans og det brydde meg ikke så mye, trodde kanskje forholdet deres var på vei mot slutten. Nå har jeg derimot møtt henne så mange ganger at jeg ikke kan ignorere det, i tillegg har de bestemt seg for å kjøpe leilighet sammen og forholdet går en annen vei enn hva jeg trodde. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger, vi har ikke hatt sex mer enn den ene gangen for 1 år siden, men det er så fristende og nære på hele tiden. Spesielt på jobbfester er det veldig nære på, selv om jeg prøver å holde meg unna og bestemmer meg for å kutte han ut hele tiden. Hater at jeg tipset han om den jobben.
Gjest Badebuksa Skrevet 2. desember 2012 #20 Skrevet 2. desember 2012 Det må en dame gjerne gjøre, for jeg ser ikke påfysisk utroskap men psykisk. Også har vi et relativt åpent forhold hvor det der er greit Du er altså singel med andre ord! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå