Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som er sykelig sjalu, kontrollerende og har slått. Vi har vært sammen i 4 år. Jeg tar han tilbake hver gang det blir slutt.

Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid.

Familie og venner sier jeg må ta abort, og kommer til å ødelegge livet mitt om jeg beholder.

Vi har gått til familievernkontor, og hun sier at får vi noen gang barn så kontakter hun barnevernet pga han er så syk.

Jeg vet ikke hva jeg ska gjør. Vil grave meg ned å aldri komme opp igjen. Noen som har vært oppi noe lignende, råd osv?

Beholder jeg barnet må jeg gjør det slutt ( noe jeg må uansett), men han er fortsatt faren, og barnevernet kommer vell til å ta ungen uansett :( Det er det som er skummelt.

Aner ikke hva jeg skal gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kjæreste som er sykelig sjalu, kontrollerende og har slått. Vi har vært sammen i 4 år. Jeg tar han tilbake hver gang det blir slutt.

Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid.

Familie og venner sier jeg må ta abort, og kommer til å ødelegge livet mitt om jeg beholder.

Vi har gått til familievernkontor, og hun sier at får vi noen gang barn så kontakter hun barnevernet pga han er så syk.

Jeg vet ikke hva jeg ska gjør. Vil grave meg ned å aldri komme opp igjen. Noen som har vært oppi noe lignende, råd osv?

Beholder jeg barnet må jeg gjør det slutt ( noe jeg må uansett), men han er fortsatt faren, og barnevernet kommer vell til å ta ungen uansett :( Det er det som er skummelt.

Aner ikke hva jeg skal gjør.

Stikk, gå, løp, kom deg vekk. Fort som faen. Dette er hva ethvert oppegående menneske ville gjort, og hva ethvert oppegående menneske vil råde deg til å gjøre.

At du i det hele tatt vurderer å få et barn med dette svinet sier meg imidlertid at her er det allerede fare på ferde for din del, og at han allerede har svekket selvtilliten din nok til å få psykisk overtak på deg.

Hvorfor kommer barnevernet til å ta ungen? Er du rusmisbruker eller noe slikt?

Uansett hva du selv ender opp med å gjøre med livet ditt, ikke vær så egoistisk at du bringer enda et liv inn i en slik situasjon. Et uskyldig barn fortjener ikke å vokse opp med slik dritt, det er jo akkurat denne type oppvekst som denne ungen her kommer til å få som ender opp med å ødelegge folk for livet.

Det gjør meg kvalm at folk i situasjoner som dette overhodet er i stand til å sette mennesker til verden.

Anonym poster: cabd360d92874722972c52b50ad1e50f

• Liker 7
Skrevet

Stikk, gå, løp, kom deg vekk. Fort som faen. Dette er hva ethvert oppegående menneske ville gjort, og hva ethvert oppegående menneske vil råde deg til å gjøre.

At du i det hele tatt vurderer å få et barn med dette svinet sier meg imidlertid at her er det allerede fare på ferde for din del, og at han allerede har svekket selvtilliten din nok til å få psykisk overtak på deg.

Hvorfor kommer barnevernet til å ta ungen? Er du rusmisbruker eller noe slikt?

Uansett hva du selv ender opp med å gjøre med livet ditt, ikke vær så egoistisk at du bringer enda et liv inn i en slik situasjon. Et uskyldig barn fortjener ikke å vokse opp med slik dritt, det er jo akkurat denne type oppvekst som denne ungen her kommer til å få som ender opp med å ødelegge folk for livet.

Det gjør meg kvalm at folk i situasjoner som dette overhodet er i stand til å sette mennesker til verden.

Anonym poster: cabd360d92874722972c52b50ad1e50f

Herregud. Det er jo derfor jeg vurderer abort!! For ungen kan ikke vokse opp med en sånn far! MEN om jeg går fra han, og jeg beholder ungen!

Nei er ikke rusmisbruker.Aldri aldri prøvd noe rus! Men barnevernet vil bli blandet inn pga HAN ER VOLDELIG OG PSYKOPAT! og det kan ikke en unge vokse opp med. Og er helt enig!

Ja, jeg er svak. Som fortsatt er sammen med en sånn.

Skrevet

Jeg glemte å skrive at jeg vurderer abort, og har fått time til abort til uka. men vanskelig .

Skrevet

Du gjør det eneste rette. Ta abort og kom deg vekk fra denne mannen.

• Liker 5
Skrevet

Det barnet vil ikke få et godt liv. Når du allerede er på radaren pga. du har prestert å ta tilbake en voldelig kjæreste x antall ganger (som jo er varsellampe i seg selv - hvorfor skulle du ikke finne på ta ham tilbake etter at en eventuell unge er født - og hvem vet hva han kan finne på å gjøre med deg mens du er gravid, eller med ungen etter at den er født? banke den? drepe den??), og når familievernkontoret sier rett ut at den ungen vil du ikke få beholde, så er det et ganske kraftig hint. Da er det ikke bare kjæresten din det handler om, for å si det slik.

Jeg tror også (med ganske stor sikkerhet) at du vil angre hvis du får ungen. Du kommer til å knytte deg til den celleklumpen i magen, og siden du allerede har problemer med denne mannen osv., får du da dette på toppen igjen. Når barnevernet kommer for å ta ungen, kan du tenke deg reaksjonen din? Det er umenneskelig å utsette seg selv for sånt. Det kan ødelegge deg fullstendig.

Skal du ha barn bør du få det med en ordentlig fyr - en som elsker deg, som støtter deg, som behandler deg som et likeverdig individ, som respekterer deg - kort sagt en som du trives med og vil dele livet ditt med. Ungen varer tross alt livet ut. Den koster masse - både økonomisk og sosialt; det kreves mye, og det er en slitsom jobb. Jeg synes ikke du skal utsette deg for dette nå - du kommer til å angre. Først bør du komme deg på beina og begynne å respektere deg selv; du er verdt så utrolig mye mer enn denne mannen, du fortjener bedre, og det er ingen grunn til å at du skal slå deg til ro med noe sånt.

• Liker 5
Skrevet

Du blir aldri kvitt ham du heller, dersom du får barn med ham. Dere blir nødt til å ha kontakt så lenge dere har barn.

Anonym poster: ef51e7db07d2a6d86ffe1d8ace63e23a

• Liker 1
Skrevet

Det barnet vil ikke få et godt liv. Når du allerede er på radaren pga. du har prestert å ta tilbake en voldelig kjæreste x antall ganger (som jo er varsellampe i seg selv - hvorfor skulle du ikke finne på ta ham tilbake etter at en eventuell unge er født - og hvem vet hva han kan finne på å gjøre med deg mens du er gravid, eller med ungen etter at den er født? banke den? drepe den??), og når familievernkontoret sier rett ut at den ungen vil du ikke få beholde, så er det et ganske kraftig hint. Da er det ikke bare kjæresten din det handler om, for å si det slik.

Jeg tror også (med ganske stor sikkerhet) at du vil angre hvis du får ungen. Du kommer til å knytte deg til den celleklumpen i magen, og siden du allerede har problemer med denne mannen osv., får du da dette på toppen igjen. Når barnevernet kommer for å ta ungen, kan du tenke deg reaksjonen din? Det er umenneskelig å utsette seg selv for sånt. Det kan ødelegge deg fullstendig.

Skal du ha barn bør du få det med en ordentlig fyr - en som elsker deg, som støtter deg, som behandler deg som et likeverdig individ, som respekterer deg - kort sagt en som du trives med og vil dele livet ditt med. Ungen varer tross alt livet ut. Den koster masse - både økonomisk og sosialt; det kreves mye, og det er en slitsom jobb. Jeg synes ikke du skal utsette deg for dette nå - du kommer til å angre. Først bør du komme deg på beina og begynne å respektere deg selv; du er verdt så utrolig mye mer enn denne mannen, du fortjener bedre, og det er ingen grunn til å at du skal slå deg til ro med noe sånt.

Tusen takk for det svaret. :)Fikk meg til å tenke enda mer. Det blir abort. Er 100% enig med alt du sier. Er bare vanskelig å bli kvitt han. Men skal isåfall ta abort.

Skrevet

Kjære deg, dette var grusom lesning. Jeg er helt hundre prosent på de andres side her, ta abort og få denne typen ut av livet ditt. Vennene og familien din har rett, du kommer til å ødelegge ditt eget og barnets liv om du ikke setter en stopper nå. Han har selvfølgelig en enorm makt over deg nå, ikke la ham få enda mer! Ikke la ham ta de små restene av selvtillit du har igjen! Bruk de siste restene på å være god mot deg selv, finn en ny mann når du er klar for det, en som aldri ville skadet deg, en som er psykisk stabil og trygg og en som egner seg som far.

• Liker 2
Gjest Purple Haze
Skrevet

Du blir aldri kvitt ham du heller, dersom du får barn med ham. Dere blir nødt til å ha kontakt så lenge dere har barn.

Nettopp. Og hva slags liv blir det for deg og barnet, tror du?

Skrevet

Nettopp. Og hva slags liv blir det for deg og barnet, tror du?

Skal ta abort. så er jeg ferdig med det.Gruer meg. Tenk om jeg får problemer med å få barn senere. redd for det skal gjør vondt.

Skrevet

Det går nok kjempe fint

Skal ta abort. så er jeg ferdig med det.Gruer meg. Tenk om jeg får problemer med å få barn senere. redd for det skal gjør vondt.

Det går nok veldig fint TS. <3 Skal tenke på deg denne uka.

Anonym poster: 88d53566934f83003ff8b1c1388cfe3b

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

:klem:

Det går så bra, så. Ikke at jeg er noen abortforkjemper, men i dette tilfellet tror jeg du gjør det eneste rette. Og de aller fleste får barn uten problemer selv om de har tatt abort tidligere.

Skrevet

Jeg syns også det høres ut som om abort er det beste valget her. Vent heller med å få barn til du finner en skikkelig mann som bryr seg om deg og ikke slår.

Medisinsk abort kan være veldig vondt, men kirurgisk abort er ikke vondt. Jeg har selv tatt abort, og selv om det er litt trist å tenke på så er jeg i dag veldig glad for at jeg ikke har barn med han jeg var sammen med den gang.

Forøvrig så sitter jeg her med "hjemmelagde" tvillinger så det trenger ikke å være et problem å bli gravid igjen.:)

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Greit nok at du ødelegger ditt eget liv, men gi nå faen i å ødelegge livet til et uskyldig barn ved å la et barn vokse opp under sånne forhold.

Skrevet

Greit nok at du ødelegger ditt eget liv, men gi nå faen i å ødelegge livet til et uskyldig barn ved å la et barn vokse opp under sånne forhold.

Har du lest andre innlegg enn hovedinnlegget? Hun har bestemt seg for abort, så slutt med å bruke kjeft!

• Liker 1
Skrevet

Har du lest andre innlegg enn hovedinnlegget? Hun har bestemt seg for abort, så slutt med å bruke kjeft!

Flott hun har tatt til fornuft. Og for guds skyld, slett fyren fra Facebook, telefonboka, hukommelsen og ikke finn på å gå tilbake til han.

Skrevet

ååh, dere er så snille :) Tusen takk !

Katniss; Det blir abort, og jeg tenker faktisk på at jeg vil ikke ødelegge livet til en unge. Så les alt før du kommenterer.

Skrevet

Det går nok kjempe fint

Det går nok veldig fint TS. <3 Skal tenke på deg denne uka.

Anonym poster: 88d53566934f83003ff8b1c1388cfe3b

:klem: 

Skrevet

Jeg syns også det høres ut som om abort er det beste valget her. Vent heller med å få barn til du finner en skikkelig mann som bryr seg om deg og ikke slår.

Medisinsk abort kan være veldig vondt, men kirurgisk abort er ikke vondt. Jeg har selv tatt abort, og selv om det er litt trist å tenke på så er jeg i dag veldig glad for at jeg ikke har barn med han jeg var sammen med den gang.

Forøvrig så sitter jeg her med "hjemmelagde" tvillinger så det trenger ikke å være et problem å bli gravid igjen. :)

Lykke til!

Men kan du velge selv hva du vil ? Jeg er bare ca 5 uker på vei tror legen. Men da får jeg vell ikke kirurgisk? Tåler ikke smerter... Kunne aldri fødd heller så :P Kan du fortelle litt om når du tok medisinsk abort?

Ikke tenk på at du kan skremme meg, abort blir det uansett.

Hjemmelagde tvillinger, heheh, så koselig :)

Men føleg jeg bruker abort som prevansjonsmiddel, noe jeg HATER folk gjør. Brukte ikke prevansjon, da jeg ikke trodde jeg kunne bli gravid NÅ. NETTOPP sluttet med p-pille for å ha en pause.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...