^me^ Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 (endret) vi har vært heldig med at vår lille gutt har vært frisk med unntak av periodevis tett nese til nå. i går våknet han opp med feber og var grinete og helt ut av det, han fikk paracet 125 mg og ble i bedre form og i bedre humør. han fikk tettere nese i løpet av dagen og i dag morges var han helt tett av størknet snørr som lå som et tykt lag utenpå og inni nesen hans. han har ikke hatt feber i dag men rennende slimete nese. jeg har brukt slimsuger og saltvannspray med kortvarig effekt (dette gis med hyling og skriking da han HAAATER å bli tatt på nesen, bare å tørke snue er gruuuusomt synes han! nå etter at jeg har lagt han hører jeg at han begynner og hoster litt, han er surklete i luftveiene og nesen tett slik at han sliter med å puste...jeg har satt klosser under hodeenden av senga. hva skal jeg gjøre??jeg klarer ikke å slappe skikkelig av.. noen råd til en bekymret førstegangsmamma? hvor lenge bør jeg holde han innendørs?han skal egentlig i barnehagen på mandag igjen, men om han er nedsultet da men uten feber, skal jeg la han gå i barnehagen? (dette kom 1 uke etter barnehagestart btw) Endret 1. desember 2012 av ^me^
SummerJoy Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Det er ikke noe annet å gjøre enn å gi saltvannspray med jevne mellomrom og slimsuger som du har gjort. Prøv også å la han ligge høyt med hodet. (legg noe under madrassen evt) Forkjølelse og feber er noe alle må igjennom, spesielt etter barnehagestart, det er slitsomt men stort sett ufarlig. Feber over flere dager bør sjekkes, ellers er feber ingen sykdom i seg selv men kroppens forsvar, så ikke gi paracet for ofte heller. 1
SummerJoy Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Pass også på at han får masse væske. Helst vann. Svak saft om han ikke vil ha vann.. Endret 1. desember 2012 av SummerJoy
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Gi han saltvannsspray når han sover, det funker her hvertfall Håper dere får en grei tid fremover uten for mye sykdom. her var datteren min syk sikkert 10 ganger det første året i barnehage! Anonym poster: 8f22879a9d3e88a92801ee3db7e6462d
Gjest Lilleløva Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Og gi vann med litt sitron i, det demper slimingen.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #6 Skrevet 2. desember 2012 Huff, kjenner meg igjen fra da min eldste begynte i Bhg.. Han har vært snufsete siden omtrent.. Du må nok desverre bare blir vane med det etter en stund får nok ungen omgangssyke og øyebetennelser også! Bare å stålsette seg med andre ord! Men det går bra Anonym poster: 2334f15938bb15c8ae3e4eff23564b2b
SummerJoy Skrevet 2. desember 2012 #7 Skrevet 2. desember 2012 (endret) hvor lenge bør jeg holde han innendørs?han skal egentlig i barnehagen på mandag igjen, men om han er nedsultet da men uten feber, skal jeg la han gå i barnehagen? Se an barnet. Tenk på hva som kreves av et barn i bhg (de skal være ute, leke osv) og vurder om han er i form til dette. Jeg har f.eks holdt barna hjemme om de har hatt dårlig matlyst og virket slapp, selvom de er kvitt feberen. Og jeg har tilsvarende sendt de i bhg med rennende neser, fordi de har virket i god form tross forkjølelsen. Endret 2. desember 2012 av SummerJoy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå