Gå til innhold

Du får spørsmål om hvilket lønnsnivå du ser for deg, før du har fått intervju. Hva sier du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Title says it all.

Anonym poster: 84dc3c2cf7aaad6112212619c12c1c12

Videoannonse
Annonse
Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Å, hjelp! Jeg pleier å si det laveste for jeg ville fremstå som grådig. Jeg syns sånn er så vanskelig! Jeg følger med på tråden for å se hva andre sier.

Endret av Misteltein
Skrevet

Det er vel ikke et reelt spørsmål du har fått??

Tror jeg ville svart at det må vurderes etter at jeg har fått innsikt i hvor mye ansvar jobben innebærer. Så hadde jeg sendt kontraspørsmål "hvilket lønnsninntervall har dere budsjettert inn i denne stillingen".

Skrevet

Jeg regner med jeg da har søkt på en jobb som er tilsvarende, eller høyere, lønnet den jeg har i dag. Så jeg hadde sagt min nåværende lønn, og kanskje plusset på litt.

Skrevet

Det er et reelt spørsmål, ja :) -ts

Anonym poster: 84dc3c2cf7aaad6112212619c12c1c12

Skrevet

"Hvor mye er du villig til å betale?" ;)

Å stille spørsmål som dette før man i det hele tatt har vært på intervju, og dermed vet litt mer om jobben, anser jeg for å være litt useriøst. Og useriøst spørsmål får flåsete svar.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville forventet å få en konkurransedyktig lønn. Det vil si en lønn som er tilsvarende det andre med min utdanning vil få i en lignende stilling i sammenlignbare selskaper.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier det aldri først, for hvis de hadde tenkt seg noe høyere så sier de selvsagt ingenting om det.

Kontrer alltid med å spørre hvilket nivå de tenker seg, og det gir jeg meg ikke på.

Greit å få avklart om det i det hele tatt er verdt å vurdere å bli med videre.

Anonym poster: bc87c7229bbb953ff67e78fe91a462b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier at jeg gjerne vil ligge på samme lønnsnivå som jeg gjorde i forrige jobben.

Skrevet

Jeg spør hvilke rammer de har for å gi lønn. Det er jo for eksempel ulikt fra privat til offentlig, tariff, lønnstrinn eller individuelt plassert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...