Gå til innhold

Naboens irriterende hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Naboen har to promenarien(?) og de er selvsagt veldig fine.

Problemet er at de slipper de helt fri når de skal ut. Hundene går altså på luftetur alene og løper rundt..

De har tidligere dritt i hagen vår, dette har vi gitt beskjed om og de har vært nøye på dette i etterkant. Kun med vår hage.. De driter i de andre naboenes hager.

Det jeg tenker mest på er at de løper mellom biler og bjeffer på barn som blir redde og løper hjem. Barna får altså ikke lekt i fred. De har selv ett barn på rundt 2.

Idag gikk jeg på tur med mitt barn og hundene løp løs. Det kom en dame som letet etter eierene, hun spurte meg om jeg visste hvor disse hundene holdt til. Hun hadde tatt de med seg hvis ikke.

Jeg har opptil flere ganger holdt på å kjøre på disse hundene, plutselig er de der. Og jeg er ikke den eneste.

Det å skulle si noe til disse menneskene som eier hundene er som å prate til en vegg.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg er lei av å plutselig måtte bråbremse fordi hundene kommer løpende mot bilen.

Jeg er lei av at jager barna som leker vekk fordi de blir redde.

Jeg er lei av å ha de bjeffene rundt bena når jeg skal putte vogn og barn i bil.

Fins det noe jeg kan gjøre for å få slutt på dette??

Takk for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prat med naboen. Dersom naboen ikke lytter og stopper denne idiotiske atferden, går du til politiet. Dette er hverken bra for hundene eller andre mennesker.

• Liker 1
Skrevet

politi!!!

Anonym poster: 18db03e045e55f57bcd2b084821192f6

Skrevet

Jeg er lei av å plutselig måtte bråbremse fordi hundene kommer løpende mot bilen.

Jeg er fristet til å si at du får slutte med å gjøre dette, men det er litt slemt. Du får heller lage deg noen mentale bilder av naboen din i ei kjøttkvern mens du ringer politiet for å melde fra om løsbikkjene.

Anonym poster: f751eb06e5b16e7d002e3fad59b541dc

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ring politiet hver gang det skjer. Dette er jo et klart brudd på hundeloven.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ta kontakt med mattilsynet, gi beskjed om at hundene er til sjenanse for dere og andre naboer. Og at det er et stort problem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke utakknemlig.

Bare lei av naboens hunder. Litt vel slappe eiere

Endret av MissStiles
Skrevet

Lover? Noen jeg kan lese om på nett.

Er heeelt blank på dette.

Lurte på å prate med flere av naboene for å høre om de føler noe av det samme.

Skrevet

Jeg ville kjørt hundene til politiet, når en eier må betalte 1000 kroner hver gang hundene lufter seg så blir det fort slutt på det.

Anonym poster: 4be6ba196f87e55cd4f590de4da7c8f2

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde og en slik nabo (eller har fortsatt, men hun har skjerpa seg) og hun lot sin irske setter løpe fritt... en stor hund. Det funka å gi naboen utskrift av lovdataen og med rosa markeringer på der det stod om løshunder. Og trusel om å ta bikkja og gi denne til polititet hver gang den var løs. Men det tok et par år med masing, klager og trusler før dama skjerpa seg. Det værste var den jævla gaulingen hver bidige dag når hun skulle finne igjen bikkja si "Miiiiira kooooooom". Innkalling hadde jo vært greit å lære bort før man satte igang gaulinga. Og dette her er midt i Oslo by. Den dama har jeg lite positivt å si om (fri barneoppdragelse også gitt, så må jo slite med drittungene hennes også).

Sorry for avsporing, men du har all min sympati.

Anonym poster: 7532d2c10074ee3c2846a2ce6bce5114

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

MissStiles, mod

Skrevet

Her hadde jeg faktisk gått rett til politiet og droppet mattilsynet, de vil vel uansett bli koblet inn på et punkt om det gjentar seg gang på gang! Agrresive og bjeffende hunder er ikke noe å ha løst samme om det er pomerianer eller dobberman! De små pelsballene kan lage ganske stor skade de og!

Skrevet

Ta med deg hundenen hjem, ring politiet og si at du har funnet 2 løshunder.. og aner ikke hvem eieren er...

Da må politet få tak i viking/falk til å komme å hente hundene.. og eier må betale for å få hundene tilbake

kan fort bli dyrt dette:-)

• Liker 1
Skrevet

unger har godt av å bli vant til hunder.... redde for to småbikjer? pingler

Anonym poster: 1f6895861fed798253c5c645c05a4f97

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Kanskje du kan be eieren om å hvertfall holde de i hagen, om de har? Sette opp gjerde og port om de ikke har.

Hundene kan jo bli kjørt over, kidnappet og plaget. Er jo faktisk folk som stjeler sånne hunder.

Men det er altså sånn at de får lov av eieren til å gå på tur alene? Uhell kan jo skje, lille gullet mitt har havnet på utsiden av gjerdet et pr ganger (før det ble ordentlig tett) men da ble han fort hentet inn igjen.

Men hvis det ikke bare er sånn at bikkjene klarer å komme seg ut uten at eieren har helt kontroll, villle det kanskje vært best å kontaktet politiet eller falken, hvis de fortsatt henter bikkjer.

Gjest Blue Jeans
Skrevet

unger har godt av å bli vant til hunder.... redde for to småbikjer? pingler

Anonym poster: 1f6895861fed798253c5c645c05a4f97

Hehe, små hunder kan være veldig "skumle" min erfaring er i alle fall at store bikkjer er mye roligere, hehe:P

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan be eieren om å hvertfall holde de i hagen, om de har? Sette opp gjerde og port om de ikke har.

Hundene kan jo bli kjørt over, kidnappet og plaget. Er jo faktisk folk som stjeler sånne hunder.

Men det er altså sånn at de får lov av eieren til å gå på tur alene? Uhell kan jo skje, lille gullet mitt har havnet på utsiden av gjerdet et pr ganger (før det ble ordentlig tett) men da ble han fort hentet inn igjen.

Men hvis det ikke bare er sånn at bikkjene klarer å komme seg ut uten at eieren har helt kontroll, villle det kanskje vært best å kontaktet politiet eller falken, hvis de fortsatt henter bikkjer.

Heh... Her åpner de dørene og lukker døren igjen med en gang de er gått ut.. De har ingen hage, og ingen gjerde :)

Skal nok få orden på dette ja. Lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...