Gå til innhold

Flytter til tom leilighet, trenger hjelp med innredning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da skal jeg endelig forlate redet og ønsker å gjøre leiligheten jeg skal bo i til min egen. Har sett på litt eksempelbilder på nettet og har funnet et bilde som er akkurat slik jeg har lyst å ha det.

Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe de ulike tingene på bildet? (Eller ting som er ca like) Eller andre ting som er i samme stil? :)

Det jeg tenkte mest på var den der "kvistveggen" på venstre siden, de lange pinnene på høyre siden, bordet og "pyntegresset".

post-35775-0-11687200-1354374344_thumb.j

Endret av Nessy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kvistene i vasen som "snurrer seg" kan minne om trollhassel ihvertfall,

tror du kan finne sånne grener til salgs på bl.a plantasjen e.l

Resten har jeg ikke sett noe sted, spesielt bord da :)

Skrevet

Hvilket budsjett har du? Da jeg flyttet hjemme fra for første gang kunne jeg på ingen måte innrede drømmeleiligheten. Jeg fikk donert en del brukt fra familie og fant en del billig/gratis på Finn.

Møbler er grisedyrt.

• Liker 1
Skrevet

Budsjett og budsjett, skal låne av foreldrene mine til det jeg trenger men har ikke lyst å bruke mer enn nødvendig.

Skrevet

Vel, hvis du ikke vil "bruke mer enn nødvendig" foreslår jeg at du glemmer den stilen der. Møbler og interiør er ikke gratis for å si det slik.

• Liker 2
Skrevet

Sofaen ser ut til å være i mikrofiber. Det er ikke så mange sofaer i mikrofiber i butikkene nå. Noen av sofaene kan nok likevell bestilles i det stoffet, men det er ofte de litt mer kostbare sofaene. Sofaens form ligner på Karlstad fra Ikea. Du kan jo sjekke om den finnes i en lignende farge. Ellers ville jeg sjekket finn.no. De pinnene med krøll på heter trollhassel. Trur de har det også på Ikea. Gulvteppet finner du på alle møbelbutikker. Den kvistveggen ville jeg laget ved å binde kvister sammen (som en flåte) og hengtpå veggen som et bilde. Kvister finnet du ute. For å få de som på bildet i innlegget ditt kan du beise de et kjapt strøk etter du har festet de sammen. Om det er vanskelig å finne rette pinner i naturen finnes det sikkert noen på f.eks Ikea.

Skrevet

Møbler og interiør trenger overhodet ikke koste mye penger. Gjelder å være kreativ :) Mye kan kjøpes brukt og mye kan lages selv!

• Liker 2
Skrevet

Foreldrene mine hjalp meg med spisebord/m 6 stoler, sofa og seng (dette var imidlertid på sommersalg på Bohus, og dersom man kjøpte sofa, fikk man 25% på lamper og tepper).

Så kjøpte jeg resten på IKEA selv (kjøpte fra en serie som hadde 30% hele sommeren, fikk både nattbord, kommode, tv-bord, tv-benk rimelig osv).

Interiør kan man få kjøpt på nille/kid/jysk til en billig penge :)

Trenger ikke å bli så dyrt nei :)

Anonym poster: fddb581601adcddf7a1422fed5047301

• Liker 1
Skrevet

Må også legge til at jeg jobbet hele sommeren, over 2 måneder i strekk, så da hadde jeg litt å bruke :) Bodde hjemme mens jeg jobbet.

Anonym poster: fddb581601adcddf7a1422fed5047301

Skrevet

Råder deg til å se i interiørbloggen lindevegen.no.Hun er ei kreativ jente som har har den fineste innredningen, og hun bruker ikke mye penger på ting, hun handler på nille, kid, europris osv...

Sjekk den ut, du vil ikke angre.

Anonym poster: ac86fca9cb3d4a132d6d04404faf7a82

• Liker 2
Gjest Wei Wei
Skrevet

De skal også ha pyntegress på ikea.

Et lignende bord har de på bolia, det koster 10 000, men det er genial lagringsplass nedi bordet. Du kan også male det i andre farger i fremtiden, slik at du kan ha det i mange år. Evt. kan du finne en monstertjukk stubbe, som du selv kan "spikke" for å få ovalt, og så beise den. Høres ut som en årsjobb spør du meg;p Det kan også se ut som rottingmøbel.

Du kan evt. bruke bambus til å lage den kvistveggen, men vet ikke om det vil ta til seg f.eks beis.

Anonym poster: 6e88a5bd16c1ca1faeeebaf7b51741ae

Skrevet

Du trenger bare en butikk for å skaffe deg alt det der - IKEA IKEA IKEA :P

• Liker 1
Skrevet

Et bord til 10.000 når man må låne penger av foreldre til dette? Det er ikke å anbefale.. Det skal jo betales tilbake, selv om det blir uten renter og gebyrer. Men du vet jo selv TS hvor mye du kan låne.

Var jeg deg TS så hadde jeg tatt meg en tur på Ikea om du bor i nærheten av en, der har de faktisk mye fint og det er ikke så dyrt. Møbler kan du finne på Ikea, eller på finn.no eller facebook (mange byer og steder har en side på facebook hvor folk legger ut ting for salg), man kan finne mye bra som er pent brukt.

Anonym poster: 910e95bb5367a91bdceb9c11061f2bde

• Liker 1
Skrevet

Og pynteting kan du kjøpe etterhvert, av din egen inntekt, man må ikke ha en full ferdig innredet leilighet med en gang når det er den første leiligheten din. Kjøp det som er viktigst først som sofa, seng, tv, kjøkkenredskaper osv.. Lykke til :)

Skrevet

Et bord til 10.000 når man må låne penger av foreldre til dette? Det er ikke å anbefale.. Det skal jo betales tilbake, selv om det blir uten renter og gebyrer. Men du vet jo selv TS hvor mye du kan låne.

Var jeg deg TS så hadde jeg tatt meg en tur på Ikea om du bor i nærheten av en, der har de faktisk mye fint og det er ikke så dyrt. Møbler kan du finne på Ikea, eller på finn.no eller facebook (mange byer og steder har en side på facebook hvor folk legger ut ting for salg), man kan finne mye bra som er pent brukt.

Helt enig. 10 000 for et stuebord er ran, særlig ulurt kjøp med lånte penger, men det var den eneste plassen jeg kom på å ha sett ett, for jeg lette nemlig etter et selv:) Kjøpte det ikke da;)

Anonym poster: 6e88a5bd16c1ca1faeeebaf7b51741ae

Gjest gjest17
Skrevet

Scandinavia sofa og Bowl sofabord i fra Bolia? :-)

03-030-10$Zoom$406$Zoomed.jpg

Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

Hvordan kunne de legge bilder som du har gjort i innlegget? Takk

Du finner adressen til bildet på nettet og limer den inn her (se på en grønn firkant som heter Bilde) i menyen over tekstområdet.. Etterpå kan du justere størrelsen.

Endret av Wei Wei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...