AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Hørte fra en person i dag at størsteparten av grunnen til at man må gå så langt for å få inseminert egg er hovedsakelig på grunn av enten dårlige gener eller høy alder. Han mente også at den høye alderen bidro til dårligere gener. En annen ting var at mange IVF-produkter i sin tur sliter med å få barn. Vil det si at staten oppmuntrer til dårlige gener i omløp i samfunnet? Må si at han fikk meg til å tenke! Er litt skeptisk, men samtlige IVF-produkter jeg kjenner til er ikke helt heldige med kroppslige proporsjoner og de har en tendens til å ha dårlig motorikk, samt ikke så veldig skarpe. Hva tenker dere?? Anonym poster: 068d666837283f33785df2910ad2b968
Gjest Uanonymbruker Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Alle jeg kjenner som har barn via IVF eller er i prosessen med det er helt vanlige damer og menn. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Jeg tenker at det er feil. Jeg kjenner et par som har fått to barn gjennom IVF. Grunn: Mannen hadde kreft da han var 19år og kunne ikke få barn på naturlig måte. Damen er ganske pen! Mannen er sånn passelig pen. Mannen har en doktorgrad, to mastergrader++ Damen har og en god utdannelse. De er svært oppegående mennesker. Barna til dette paret er; et genibarn, i følge skolen hennes, og et ufattelig kreativt og morsomt barn. De er heller ikke stygge, faktisk ganske søte. Ok, så mannen hadde kreft, men det handler jo ikke nødvendigvis om dårlige gener. Alle kan få kreft. Anonym poster: 51e351d2f0c654b2569b9bce8b78bab6
Pringle Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Jeg tenker at IVF og andre tiltak for å hjelpe folk med å få barn, men som har uheldige medisinske bivirkninger, bare er en del av problemkomplekset. Mange par/kvinner venter med å få barn til de er ferdig med (lang) utdannelse og har skaffet seg en god jobb og høy inntekt. Disse familiene, som i utgangspunktet presumptivt har gode gener, får få barn, og de får barn sent, med økende fare for misdannelser. En annen gruppe er muligens mindre begavet, uansvarlige og slomser med prevensjonen og/eller får barn tidlig, og mange barn, istedenfor god utdannelse og inntekt. Man kan lett forestille seg at sammensetningen av befolkningen kan bli litt lite bærekraftig av dette. Dette er satt litt på spissen, selvfølgelig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå