Gå til innhold

Gutter; hva er det med jenter i kjole/skjørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i å ha på meg både kjoler og skjørt, og det er ikke til å stikke under en stol at jeg da ofte får flere komplimenter fra det motsatte kjønn.

Kan noen forklare meg hvorfor mange menn synes jenter er ekstra tiltrekkende når de har på seg kjole/skjørt? Det dreier seg ikke nødvendigvis om miniskjørt.

Anonym poster: 2b8345bcf7de91378cac0ed08282133c

Skrevet

Det beror på. Noen kler veldig godt å gå i kjole eller skjørt fremfor å bruke bukser.

Anonym poster: 5a8903d72fbc1b7a5ee73b7d5b6aff11

Gjest DrManhattan
Skrevet

det er feminint, det er vakkert, og du ser det så sjelden nå til dags

• Liker 4
Skrevet

Det ser jo unektelig mer kvinnelig ut.. Kan det kanskje ha sammenheng med selvtillit også? Jeg får alltid bedre selvtillit når jeg pynter meg, uavhengig om det er at jeg har på meg sminke eller om jeg har på meg pene klær. Hvis jeg føler meg fin så tror jeg folk merker det. Kan det være at du føler deg fin når du har på deg kjole, og at folk rundt deg oppfatter det? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å se kvinneben, så enkelt er det for meg i hvert fall.

Anonym poster: 52743952d2e343bb67b44fd98c31b7f7

Skrevet

Jeg er glad i å ha på meg både kjoler og skjørt, og det er ikke til å stikke under en stol at jeg da ofte får flere komplimenter fra det motsatte kjønn.

Kan noen forklare meg hvorfor mange menn synes jenter er ekstra tiltrekkende når de har på seg kjole/skjørt? Det dreier seg ikke nødvendigvis om miniskjørt.

Anonym poster: 2b8345bcf7de91378cac0ed08282133c

Fordi skjørt og kjoler er kvinnens opprinnelige, egentlige og riktige klesplagg, nedarva gjennom mange århundrer. Det er feminint og gjenspeiler det meste av hva kvinnelighet angår, og det er dessuten uendelig mange variasjoner innenfor disse plaggene, alt fra det søte uskyldige via det nøytrale, presentable og elegante til det dampende sexy.

At vi i dagens moderne tider ser flere jenter/damer i bukser er på mange måter en litt trist utvikling, da det i stor grad visker ut mye av den feminine siden av omgivelsene og i bybildet. Kvinner og menn er blitt mer like, også i klesveien, og noen vil sikkert også hevde at kvinnene har stjålet mennenes bekledning...

Så kan man jo mene og synse i det uendelige rundt dette. Personlig hadde jeg helst sett damene (i hvertfall de voksne) bruke skjørt og kjoler i flere sammenhenger enn kun ifbm fest, høytid og julebord. Det finnes i mine øyne ikke noe vakrere enn kvinner som går i skjørt/kjole uansett anledning, til hverdags som til fest (men misforstå meg ikke, selvsagt skal vær og temperaturforhold også vurderes i denne sammenhengen).

Gjest Darthoven
Skrevet

Fordi det er veldig kort vei til kvinnens kjønnsorgan. Ikke masse zippers osv. Det er bare å bøye over og stappe inn.

Gjest brutal mann
Skrevet

Det understreker K'en i Kvinne.

Skrevet

Jeg tror det dreier seg om at kjole/skjørt gjør at du skiller deg mer klart ut som en kvinne, og det får menn til å føle seg som menn og i sin økende rollebevissthet gir de deg komplimenter :-) Jeg synes at spesielt skjørt er veldig fint. Vet ikke helt hva det skyldes, kanskje jeg da underbevisst tenker at det er lettere adgang seksuelt eller noe og at det er pirrende? Så er det noe "snill jente" over det å ha skjørt eller kjole på seg, og det er tiltrekkende for menn. Ikke så truende. Til sist er det jo veldig flott, i all slags variasjoner og farge. Jeg pleier å tenke at det er et tegn på god smak og kreativitet hos en kvinne.

Skrevet

opp med skjørtet, ned med trusa og stappe kukken inn. Kan det forklares enklere?

Anonym poster: 00ce176e90f3065669d8fb338427a5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...