Gå til innhold

Han frir ikke etter 2 år og felles barn: IKKE interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren til min søster frir ikke til henne...de har vært seriøse kjærester/samboere i 2 år og de venter felles barn i april.

Er han seriøs med henne da?!

Min mann fridde til meg, for han visste at han ville ha meg...vet også at min søster håper han skal fri.

Anonym poster: d659b155f44996175f24cb98de5411b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende det ikke er så viktig for ham å gifte seg? Kan ikke hun fri da?

Det er veldig mange som er i seriøse forhold men som ikke er gift.

• Liker 3
Gjest Memories
Skrevet

Vi har vært sammen i tre år og venter barn når som helst. Han frir ikke til meg heller, og kommer antakeligvis aldri til å gjøre det. Noen menn vil rett og slett ikke gifte seg, og det har overhodet ingenting med om han er seriøs eller ikke. Noen tror bare ikke på ekteskapet, eller så har de rett og slett ikke lyst.

Skrevet

Fyren frir vel når han føler seg klar for det? Regner med at han er såpass oppegående at han ikke setter barn på hvem som helst, så han er vel "seriøs med henne". Regner også med at søsteren din er oppegående nok til å ikke ville ha barn med hvem som helst også.

Skrevet

Fyren frir vel når han føler seg klar for det? Regner med at han er såpass oppegående at han ikke setter barn på hvem som helst, så han er vel "seriøs med henne". Regner også med at søsteren din er oppegående nok til å ikke ville ha barn med hvem som helst også.

Stemmer, begge er veldig oppegående...de er godt voksne og har ikke barn fra før av. Min søster har fortalt meg at de begge ønsket barnet og at de snakket mye om det på forhånd.

Synes bare det er merkelig...om han vet hun elsker ham og er bra for ham, og han vet hun vil bli fridd til - hvorfor da ikke bare sette i gang?

Vet at min søster mener at om det går for lenge uten at han frir, så ser hun ingen mening i forholdet, siden hun da ser at han ikke vil ta forholdet "videre" til det beste nivået.

Anonym poster: 4aa057df15c85752764b6421f43491a0

Gjest Lillesiren
Skrevet

Stemmer, begge er veldig oppegående...de er godt voksne og har ikke barn fra før av. Min søster har fortalt meg at de begge ønsket barnet og at de snakket mye om det på forhånd.

Synes bare det er merkelig...om han vet hun elsker ham og er bra for ham, og han vet hun vil bli fridd til - hvorfor da ikke bare sette i gang?

Vet at min søster mener at om det går for lenge uten at han frir, så ser hun ingen mening i forholdet, siden hun da ser at han ikke vil ta forholdet "videre" til det beste nivået.

...Da hadde det kanskje vært en ide å ikke få barn først..

• Liker 33
Skrevet (endret)

Da må jeg bare si at jeg synes søsteren din er ganske blåst i hodet. Hun har valgt å få barn med ham, men ser ingen mening i å være sammen med ham hvis han ikke frir? Skal hun gå fra ham og bli alenemor, da, pga manglende frieri? Endret av Erm
  • Liker 17
Skrevet

Jeg vet også at min kjæreste vil ha meg, jeg er også klinkende klar på at jeg vil ha min kjæreste, men ingen av oss ønsker å gifte seg, enda vi har vert i lag mye lengre enn din søster. Har såpass sterke meninger om ekteskap at jeg ville blitt skuffet om han fridde til meg.

Forstår ikke hvordan man kan mene at det å sette et barn til verden, et eget lite menneske av felles gener og arvstoff og ha dette ansvaret er mindre seriøst enn å putte på noen en ring og få en ekteskapskontrakt? Er et barn så lite verd? Er det bare en useriøs bagatell? Stakkars unge

Etter min mening er det noe hakkende gale når et barn i seg selv og et godt forhold er mindre seriøst enn et bryllup.. Synes det er din søster som mangler både prioriteringer og logisk fornuft her

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han ikke ønsker å gifte seg? For det første så er ikke 2 år lenge. Og for det andre så er det mer uvanlig at folk haster seg inn i ekteskap nå om dagen, enn hva det var tidligere. Det trenger absolutt ikke bety at han ikke er interessert. Jeg ser ikke helt poenget med ekteskap selv, skal jeg innrømme. Jeg ønsker å dele livet med en mann, men det kan jeg gjøre uten å gifte meg. Kanskje samboeren til søstra di tenker det samme som meg.

Jeg syns søstra di er en sær, kjip person. Hvis hun virkelig er glad nok i denne mannen til å få barn med han, kan hun ikke skyve han unna på grunn av at han ikke ønsker å gifte seg! Latterlig.

• Liker 1
Skrevet

Mange er av den oppfatning at en mann som ikke frir egentlig ikke har noe i mot ekteskap...men det må være med rette kvinnen! Da kan det hende at kvinnen han er sammen ikke er den rette....ellers ville han ha fridd!

Gjest Violetta
Skrevet

Mange er av den oppfatning at en mann som ikke frir egentlig ikke har noe i mot ekteskap...men det må være med rette kvinnen! Da kan det hende at kvinnen han er sammen ikke er den rette....ellers ville han ha fridd!

Hvorfor tror du at han har fått barn med henne da?

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

At det var sa du?

Hvis frieri, brullyp og ekteskap er det din søster ser som det vikitgste så bomma hun grovt med å produsere ungene først.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ser på ekteskap som en anakronisme som egentlig ikke er nødvendig, hvertfall ikke kirkelig.

Skrevet

Jeg personlig tror at dersom en mann virkelig virkelig virkelig vil ha en kvinne og ikke vil miste henne, så vil han sette en ring på fingeren hennes. Jeg har sett det skje, med den rett kvinnen kan selv de mest hardbarka ungkarer gå ned på kne. Hun har nok gått litt feil frem.

Jeg syns det er mer ærlig at dersom noen ønsker hardt å gifte seg så bør de opplyse om det i begynnelsen av forholdet, at det er noe de forventer. Likeså med barn.

Anonym poster: d13cea2cb04cc6e0ca7b2bc696eb82ad

• Liker 3
Skrevet

Jeg personlig tror at dersom en mann virkelig virkelig virkelig vil ha en kvinne og ikke vil miste henne, så vil han sette en ring på fingeren hennes. Jeg har sett det skje, med den rett kvinnen kan selv de mest hardbarka ungkarer gå ned på kne. Hun har nok gått litt feil frem.

Jeg syns det er mer ærlig at dersom noen ønsker hardt å gifte seg så bør de opplyse om det i begynnelsen av forholdet, at det er noe de forventer. Likeså med barn.

Anonym poster: d13cea2cb04cc6e0ca7b2bc696eb82ad

jeg vil virkelig, virkelig, virkelig virkelig ikke gifte meg men synes det er helt tragisk at folk mener jeg skal måtte gifte meg for å bevise min kjærlighet til partneren min, hva søren har nå en ring med kjærlighet å gjøre? Og hvor mange var det som skilte seg igjen sa du?

• Liker 1
Skrevet

Hovedinnlegget og dette her virker jo som det er skrevet av en tenåring.

2 år er før det første ikke lenge, ekteskap er da ikke noe "beste nivå" - og prinsessedrømmer om bryllup og å gå med ring på fingeren og "i love you forever" er heller hva man bør anse som et bra grunnlag for et livslangt forhold.

At du setter barn som mindre sentralt enn enn bryllup sier vel kanskje alt.

Uansett så er hverken barn eller bryllup noe lim eller garanti i et forhold.

• Liker 4
Skrevet

double-facepalm.jpg

Anonym poster: 0ad2e33951068ab108cc3f3bcc965627

• Liker 10
Skrevet

Jeez, jeg kjenner flere par som har vært sammen i både to år og 20 år med barn og greier og flere av dem ser ikke vitsen med å gifte seg når de allerede har det så bra. Giftemål er faktisk ikke obligatorisk.

Søsteren din tar jaggu meg lett på det å få barn med folk hvis hun mener det er lite vits å være sammen med barnefaren om han ikke vil gifte seg.

Skrevet

Vi har vært sammen i seks år og jeg har heller ikke blitt fridd til. Dette er på grunn av at ingen av oss ønsker å gifte seg enda og at vi ønsker å være forlovet i mange herrens år før vi gifter oss. Synes alt for mange forlover seg for tidlig.. Hva med å ha noe å se fram i mot i åra som kommer? Trenger ikke stresse, det kommer vel naturlig når han er klar for det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...