tuji Skrevet 30. mars 2004 #41 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis du mener om fadderene er kristne, så kan jeg være tilbøyelig til å være enig. Det er jo ganske vanskelig å sjekke om en fadder er "andre kristne som ikke forkaster barnedåpen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 30. mars 2004 #42 Del Skrevet 30. mars 2004 Jeg har oplevd at prester ikke har spurt, at de har nektet fordi evt. fadder var metodist (må innrømme at jeg ikke vet hva metodisters forhold til barnedåp er), at de har sagt "det går bra" når man har nevnt at man ikke er kristen. Så det praktiseres nok litt så som så. Men nå gir jeg meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 30. mars 2004 #43 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvis du mener om fadderene er kristne, så kan jeg være tilbøyelig til å være enig. Det er jo ganske vanskelig å sjekke om en fadder er "andre kristne som ikke forkaster barnedåpen". Noen prester bryr seg ikke selv om de vet at vedkommende ikke er kristen. Det var i hvert fall tilfellet da min samboer var fadder for sin nevø. Han la aldri skjul på at han ikke var kristen, men presten godtok han som fadder likevel. Jeg må legge til at samboeren min angra litt etterpå. Selv om du ikke er kristen og ikke tror at du lover noe overfor en gud, føles det ikke riktig å love å bidra til å oppdra noen i den kristne tro, når du vet at det ikke kommer til å skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. mars 2004 #44 Del Skrevet 30. mars 2004 Kanskje kan en som ikke er kristen gjøre fadderjobben like godt som en kristen? Når noen tar på seg å være fadder, må man nesten kunne regne med at de tar det alvorlig. Det vil alltid være noen som ikke gjør det, men det er lov å drømme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå