AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Vi begynte prøvingen i september! Etter en måned fikk jeg kontroll på EL og nå vet jeg når jeg har det. Vi er unge og friske og vi prøver - men ingenting skjer. Nå synes jeg alle omkring meg blir gravide og hvor enn jeg leser eller ser - er det gravide,.. bare i blokken der jeg bor har jeg på to uker hørt om tre som nylig har blitt gravide.. Det triste med det hele er at disse tre har allerede unger fra før også blir de gravide på nytt...Det føles så urettferdig, jeg har ingen barn og ønsker meg det så sterkt - men jeg blir ikke gravid det gjør rett og slett så vondt at jeg bare vil gråte......alle jeg forklarer det til sier bare at det skjer når det skjer..men ingen forstår min sorg og min frustrasjon Måtte bare "tømme" meg litt..Den dagen jeg ser to streker skal jeg bli så lykkelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg ........ Anonym poster: c8388fdff7c1fcd2316b1e935217d16a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Vent i noen år, så kan du bli frustrert... Anonym poster: 1497deeb091ea39ab1e5462ab7e7ccb0 14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Slapp av! Du blir ihvertfall ikke gravid hvis du stresser. Anonym poster: 9bf5cc8925b254895cfa3ec412d7c52b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 De er blitt gravide ja. Men vet du hvor lenge de har prøvd? Kanskje de har prøvd en stun de også. De aller fleste må prøve noen måneder før det klaffer. Anonym poster: 25b189670f0d1a24fd022814cf5404ec 2
juliane Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Dere har prøvd i to måneder! Skjerpings! 15
Sola^ Skrevet 1. desember 2012 #6 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Dere har prøvd i 3 mnd. Det er vanlig at det kan ta opp mot 1 år for å bli gravid, og dei fleste blir gravid i løpet av eit år. Det er heilt normalt at dere ikkje har blitt gravid på denne korte tida. Dere er heilt normale. Du har eit stort ønske, og er misunnelig. Det er også normalt. Viss det drøyer til det har gått eit år så kan dere be om å bli utreda. Det å begynne utredning nå er litt som å ta CRP for å sjekke etter infeksjon utan å ha symptomer for å vere sjuk. Det å bli gravid er heller ingen garanti for at det går godt...Har prøvd i snart 3 år, blitt gravid 2 ganger i år, og mista 2 ganger i år. Og i løpet av denne tida har 2 svigerinner blitt gravide 3 ganger utan å streve med dette. Livet er jævlig urettferdig. Kva kan du gjere med det? Endret 1. desember 2012 av Sola^ 6
Athene Skrevet 1. desember 2012 #7 Skrevet 1. desember 2012 Du har såvidt begynt å prøve, på 6 mnd prøving blir bare 60% gravid. Det er alt for tidlig å ta sorgene på forskudd. Her er jeg oppe i 5-6 år som prøver. 15% sliter med å bli gravide. 10-30% av alle menn har nedsatt sædkvalitet. 5% vil aldri klare å få egne barn. Så man er ikke mislykket selv om man ikke kan bli gravid med en gang, det er faktisk ganske vanlig. 6
Lucid Skrevet 1. desember 2012 #8 Skrevet 1. desember 2012 Tror nok ikke du er alene om å tenke slik, kjære TS. Hvis du leser noen av dagbøkene til de som prøver så kanskje du finner noen å snakke med om det? Ofte så hjelper det å vite at du ikke er alene om noe, og at det er andre som har det samme problemet. Lykke til uansett. Håper det klaffer for dere
Gjest jente8923 Skrevet 1. desember 2012 #9 Skrevet 1. desember 2012 Skjønner frustrasjonen din selv om det kun har gått kort tid. Det er den følelsen av at man selv ikke klarer det "alle" klarer og at det virker som om alle andre får det til med en gang.. Lykke til! Vet det er tungt, men prøv å fokusere på andre ting så går tiden fortere. Har selv prøvd i over halvannet år og ingenting skjer her, selv med hjelp..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #10 Skrevet 1. desember 2012 Vi begynte prøvingen i september! Etter en måned fikk jeg kontroll på EL og nå vet jeg når jeg har det. Vi er unge og friske og vi prøver - men ingenting skjer. Nå synes jeg alle omkring meg blir gravide og hvor enn jeg leser eller ser - er det gravide,.. bare i blokken der jeg bor har jeg på to uker hørt om tre som nylig har blitt gravide.. Det triste med det hele er at disse tre har allerede unger fra før også blir de gravide på nytt...Det føles så urettferdig, jeg har ingen barn og ønsker meg det så sterkt - men jeg blir ikke gravid det gjør rett og slett så vondt at jeg bare vil gråte......alle jeg forklarer det til sier bare at det skjer når det skjer..men ingen forstår min sorg og min frustrasjon Måtte bare "tømme" meg litt..Den dagen jeg ser to streker skal jeg bli så lykkelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg ........ Anonym poster: c8388fdff7c1fcd2316b1e935217d16a Hva slags overfladisk miljø kommer du fra egentlig?! Du har prøvd i 2 måneder! Også syter du som en bortskjemt unge, som ikke får alt på sølvfat med ENGANG! Som andre her sier, man må la det gå 1 år, før det anses som såpass "unormalt" at man kan gå til lege og få hjelp ved andre metoder. At du kaller folk som bruker mer tid på å bli gravid enn 2 måneder for mislykket provoserer meg. Man er ikke mislykket om det tar 4 år heller! Synes også det er en stygg holdning å ikke unne andre å få barn lett heller. Du burde være glad på deres vegne, de har sikkert andre ting de sliter med som du kanskje har lett for. Synes du har veldig høye forventninger til livet, kanskje du burde gå til en psykolog og justere de litt? Hvordan vil du reagere dersom du "endelig" blir gravid, men det viser seg at ungen har downs? Vil du føle deg "mislykket" da også? Anonym poster: 1b0a62224688ee6ca2d4ec6103ad24f4 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #11 Skrevet 1. desember 2012 Kan også ta noe lenger tid dersom du har gått på p-piller, disse bruker opptil 7 mnd på å jobbe seg ut av kroppen har jeg hørt. Men individuelt fra person til person. Anonym poster: 1b0a62224688ee6ca2d4ec6103ad24f4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #12 Skrevet 1. desember 2012 Du må også huske at livets navle kretser ikke om deg selv, folka i blokka di, og slekten din. På landsbasis bruker folk i snitt mer enn 2 mnd på å bli gravid. Selv om du "tilfeldigvis" kjenner til folk som blir lett gravide, gjelder ikke dette for de fleste. Du blir nok også litt paranoid ved at du SER etter graviditet, du ser og hører bare det du vil, men får ikke med deg alle de som IKKE blir gravide, som prøver men ikke sier noe om det. Hvor gammel er du? Anonym poster: 1b0a62224688ee6ca2d4ec6103ad24f4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 å ha prøvd siden september er ingenting. får med engang følelsen av en tenåring. de fleste voksne er klar over at det kan ta opp til flere år å bli gravid. og at sjansen på å lykkes på et par mnd er ikke så voldsom stor. Anonym poster: a26db10b7437de97dcfe152efa448301 1
Longgone Skrevet 1. desember 2012 #14 Skrevet 1. desember 2012 Slapp av, ikke anngrip trådstarter! Mange av dere skriver at dere er prøvere, da vet dere hvordan hun har det. Jeg er ikke gravid, og har ikke planer om å bli det med det første men jeg vet det at jeg også hadde blitt litt frustrert når "alle" rundt meg ble gravide. Man ser jo alle som blir uønsket gravid etter et one night stand, jeg tenker også at det er urettferdig ovenfor de som prøver og prøver. Lykke til ts! 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #15 Skrevet 1. desember 2012 Slapp av, ikke anngrip trådstarter! Mange av dere skriver at dere er prøvere, da vet dere hvordan hun har det. Jeg er ikke gravid, og har ikke planer om å bli det med det første men jeg vet det at jeg også hadde blitt litt frustrert når "alle" rundt meg ble gravide. Man ser jo alle som blir uønsket gravid etter et one night stand, jeg tenker også at det er urettferdig ovenfor de som prøver og prøver. Lykke til ts! ja men de fleste her inne regner jeg med har prøvd å bli gravid i lengre tid. i flere år kansje. å ta så kommer det en å sier " å jeg blir så lei meg,alle rundt meg er gravid og får barn" det har skjedd i løpet av 2 mnd. flere av oss har faktisk opplevd det gjennom flere år.synes 2 mnd er ingenting å klage på faktisk. ts er sikkert vandt med å få alt hun peker på..... Anonym poster: a26db10b7437de97dcfe152efa448301 2
Gjest Misteltein Skrevet 1. desember 2012 #16 Skrevet 1. desember 2012 Vi begynte prøvingen i september! Etter en måned fikk jeg kontroll på EL og nå vet jeg når jeg har det. Vi er unge og friske og vi prøver - men ingenting skjer. Nå synes jeg alle omkring meg blir gravide og hvor enn jeg leser eller ser - er det gravide,.. bare i blokken der jeg bor har jeg på to uker hørt om tre som nylig har blitt gravide.. Det triste med det hele er at disse tre har allerede unger fra før også blir de gravide på nytt...Det føles så urettferdig, jeg har ingen barn og ønsker meg det så sterkt - men jeg blir ikke gravid det gjør rett og slett så vondt at jeg bare vil gråte......alle jeg forklarer det til sier bare at det skjer når det skjer..men ingen forstår min sorg og min frustrasjon Måtte bare "tømme" meg litt..Den dagen jeg ser to streker skal jeg bli så lykkelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg ........ Anonym poster: c8388fdff7c1fcd2316b1e935217d16a Jeg husker ikke hva det heter. Det er noe med at du legger merke til detaljene rundt deg. Nå ønsker du intenst å bli gravid, og da legger du PLUTSELIG merke til gravide damer overalt. De har alltid vært der, men nå så er de synlig for deg. Dermed, så gjør det vondt. Det er ingenting unormalt med det. Det er sånn kroppen våres fungerer. De i blokken din. Det kan hende at de har brukt ett år, to år, eller tre år på å bli gravide. Det er ingen som vet hvor lang tid det vil ta for dere. Dere begynte i september. Ta det med ro! Dette kommer til å ordne seg. Dere har prøvd en liten stund, selv om det føles som en evighet for deg. Gi det litt tid. Dere har bare prøvd to ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #17 Skrevet 1. desember 2012 Ok - ser at dette har skapt diskusjoner - men nå la jeg inn dette innlegget for å få noen beroligende ord, ikke for å bli hetset! Men kanskje min feil, dere trengte kanskje litt mer informasjon.. For det første, nei jeg er ikke tenåring! Jeg er 34 år gammel! For det andre, vi begynte å prøve i september ja! Men, vi prøvde også i våres i 6 måneder, men måtte så legge det litt på vent grunnet en operasjon som krevde en del medisinering.... så dette er andre prøverunde, men totalt har vi prøvd å måneder.. For det tredje, nei jeg er ikke vant med å få ting servert på et sølvfat For det fjerde, jeg unner da alle å å barn! Men det er noe med at man føler seg mislykket når alle visste at vi prøvde også ble det lagt på vent og folk spør stadig vekk om det ikke blir noe barn.... man føler på presset.... jeg synes det er helt greit at dette er et diskusjonsforum, men jeg synes ikke det er greit at folk hetser og slenger kritikk før de faktisk vet faktum! Anonym poster: 54e9fc0127af3b151366505f3150bc8e 1
Gjest Misteltein Skrevet 1. desember 2012 #18 Skrevet 1. desember 2012 Ok - ser at dette har skapt diskusjoner - men nå la jeg inn dette innlegget for å få noen beroligende ord, ikke for å bli hetset! Men kanskje min feil, dere trengte kanskje litt mer informasjon.. Anonym poster: 54e9fc0127af3b151366505f3150bc8e Jeg beklager hvis du opplevde svaret mitt som hets! Det var ikke meningen
Longgone Skrevet 1. desember 2012 #19 Skrevet 1. desember 2012 ja men de fleste her inne regner jeg med har prøvd å bli gravid i lengre tid. i flere år kansje. å ta så kommer det en å sier " å jeg blir så lei meg,alle rundt meg er gravid og får barn" det har skjedd i løpet av 2 mnd. flere av oss har faktisk opplevd det gjennom flere år.synes 2 mnd er ingenting å klage på faktisk. ts er sikkert vandt med å få alt hun peker på..... Anonym poster: a26db10b7437de97dcfe152efa448301 Klart det er vondt for dere som har prøvd i mange år, det forstår jeg veldig godt. Alle vet det kan ta tid og bli gravid, men det er vell ingen som regner med det skjer en selv? Ts er vell bare bekymret for at hun ikke kan få barn.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #20 Skrevet 1. desember 2012 Jeg tror ikke noen forsøker å hetse TS, men hun skriver jo kun i HI at hun er ulykkelig/stresset fordi de ikke fikk det til iløpet av 2 pp. Det oppleves selvsagt merkelig for folk flest, og helt sikkert provoserende for de som har prøvd i lange tider og virkelig kjenner sorg over å ikke få det til. Hadde hun opplyst om at hun hadde prøvd i 6 mnd i forkant - eller sagt at hun generelt var bekymret for å ikke kunne få barn, så ville svaret vært annerledes. Jeg er også bekymret for å ikke kunne få barn, og har prøvd i 6 mnd(og vært uten prevensjon i årevis) - men jeg går jo ikke inn her og skriver et liknende innlegg, det venter jeg nok med til det nærmer seg ett år og man har kommet over den "magiske grensen"(selv om jo de aller, aller fleste får innen 2 år) Anonym poster: 99acd974f708d05a72fe91750888f960 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå