Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker anbefalt lettleste bøker, da jeg leser før jeg sovner og ofte er veldig trett da.

Leser mest krim.

Liker boken "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd veldig godt, så noe i denne sjangeren vil jeg gjerne lese mer av.

Kan også lese bøker om menneskeskjebner, faktabøker - bare det ikke krever for mye av de trette hjernecellene mine ;)

Anonym poster: 8764bb35109f1e4aae1f9927fb64526b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest Gunnar Staalesen sine bøker? Veldig spennende krim, med godt språk som er enkelt å lese.

Anonym poster: 5a9cb0b311a2b517526883a12eb4f3b3

Skrevet

Ja, har nok lest alle bøkene hans... Takk for hjelpen allikevel :)

Skrevet

Ville Svaner av Jung Chang. En selvbiografi som tar for seg de reelle livene til tre generasjoner kvinner i Kina. Bestemor som var av siste generasjon i gamle Kina og som hadde innsnørte føtter, mor som var med på starten av kulturrevolusjonen og datter (som er forfatter av boka) som var med da kulturrevolusjonen sluttet og ettervirkningene. Utrolig gode og fascinerende beskrivelser.

Skrevet

Jussi Adler Olsens krimserie er kjempebra. Gode personkarakteristikker som gjør bøkene litt morsomme samtidig som de er veldig spennende. Gleder meg til å starte på bok 4!

Skrevet

Balansekunst - Rohinton Mistry. Kanskje den beste boken jeg har lest!

Ellers vil jeg også anbefale Beatles av Saabye Christensen og Doppler av Erlend Loe (den er bare fantastisk, ler like mye hver gang) :mrgreen:

Skrevet

Jon Øystein Flink - Sex, død og ekteskap

Skrevet

Øystein Wiik og Thomas Enger sine krimromaner anbefales på det sterkeste :)

Skrevet

ALLE bøker av Neil Gaiman; "american gods", "neverwhere", "coraline" osv, samt hele hans "Sandman"-serie.

Skrevet

TS:

Tusen takk skal dere ha!

Ville svaner har jeg lest, skal sjekke ut de andre :)

Skrevet

Ville Svaner av Jung Chang. En selvbiografi som tar for seg de reelle livene til tre generasjoner kvinner i Kina. Bestemor som var av siste generasjon i gamle Kina og som hadde innsnørte føtter, mor som var med på starten av kulturrevolusjonen og datter (som er forfatter av boka) som var med da kulturrevolusjonen sluttet og ettervirkningene. Utrolig gode og fascinerende beskrivelser.

En av de beste bøkene jeg har lest, men for å få sove? Jeg tror jeg leste til 4 hver morgen til boken var slutt, den var nesten umulig å legge fra seg.

Jussi Adler Olsens krimserie er kjempebra. Gode personkarakteristikker som gjør bøkene litt morsomme samtidig som de er veldig spennende. Gleder meg til å starte på bok 4!

Kommer den snart? Er den kommet på norsk? Hvis ikke kjøper jeg den på dansk neste gang jeg er i Danmark. Syns jeg har ventet en evighet nå. :ler:

Har du lest Läckberg, ts? De er forholdsvis greie, ihvertfall de første.

:heks:

Skrevet (endret)

En av de beste bøkene jeg har lest, men for å få sove? Jeg tror jeg leste til 4 hver morgen til boken var slutt, den var nesten umulig å legge fra seg.

Kommer den snart? Er den kommet på norsk? Hvis ikke kjøper jeg den på dansk neste gang jeg er i Danmark. Syns jeg har ventet en evighet nå. :ler:

Den 4. er ute på norsk.. Kanskje den 5. du tenker på? Den aner jeg ikkeno om. Den 4. heter Journal 54. *glede meg* til gjennomført siste eksamen neste mandag - da skal jeg kjøpe den på vei hjem!!

Korreksjon: Journal 64 :sjenert:

Endret av Mynona
Skrevet

Den har jeg lest. Du har noe å glede deg til!

Den neste, Marco effekten, gis ut i Danmark 6/12 - gleder meg til jeg får tak i den.

God lesing :)

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Ahh.. Jeg har nemlig lurt litt på om det er en nr. 5 på gang :) Godt at det er det da.. Og håper den er ferdig oversatt til neste sommer (som er neste gang jeg har tid til å lese igjen etter jula).

Skrevet

Lâckberg, unni lindell, liza marklund, jo nesbø?

Anbefaler også bokelskere,no! Der kan du legge inn bøkene du liker og få boktips utfra dette, samt lese bokanmeldelser, diskutere bøker +++

Skrevet

Ønsker anbefalt lettleste bøker, da jeg leser før jeg sovner og ofte er veldig trett da.

Leser mest krim.

Liker boken "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd veldig godt, så noe i denne sjangeren vil jeg gjerne lese mer av.

Kan også lese bøker om menneskeskjebner, faktabøker - bare det ikke krever for mye av de trette hjernecellene mine ;)

Dersom du liker å lese om menneskeskjebner, anbefaler jeg Hamsun. Han var jo svært opptatt av menneskers sjeleliv. Pan og Victoria anbefales sterkest da de er prosalyriske romaner om "outsidere". Men så vet ikke jeg om eldre litteratur faller i smak hos deg :icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...