Gå til innhold

Hurtiggele i ostekake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er ikke smart!

He he! Prøvde det idag jeg, for å se om det var noe sjakktrekk. Kansje kaka ble ferdig før! Blander ost og gele sammen.

Men den står å renner i kjøleskapet, ostemassen tok ikke til seg kremen.

Det renner altså en guffe ned gjennom bunnen, så den er helt våt.

Sambo er dypt skuffet, gledet seg i hele dag..

Mitt tips er derfor å IKKE å bruke hurtiggelè i ostekake. Kansje noen som visste det fra før...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er bra du sier ifra, for jeg kunne ha funnet på å prøve :-)

Men jeg synes forsåvidt det går kjapt og greit når jeg bruker vanlig gele - kjøler den ned i vannbad og slenger den i kjøleskapet under "streng overvåkning".. plutselig begynner den å stivne..

Skrevet

Pleier å bruke det jeg, det går bra her!

Men så lager jeg også kaken opp-ned, altså først et lag med gele, så kremen, som står til den er stiv, og til slutt kjeksen.

Skrevet
Pleier å bruke det jeg, det går bra her!

Men så lager jeg også kaken opp-ned, altså først et lag med gele, så kremen, som står til den er stiv, og til slutt kjeksen.

Ja da funker den nok helt fint.

Jeg koker opp gelèen med halvparten av vannet på pakken (altså 2,5 dl), og rører inn osten i gelèen. Deretter pisker jeg krem og blander i ostemassen når den er avkjølt.

DET funket dårlig med hurtiggelè... Hehe!

Skrevet

Hehe - jeg gjorde samme "tabbe" første gangen jeg skulle lage ostekake etter svigermors oppskrift. Skjønte ikke hvor alt "vannet" kom fra..... :o

Skrevet

Skrekk og gru!! Jeg har også dårlig erfaring med hurtiggelé i ostekake. Konsistensen ble klumpete og kaken ble derfor kjempestygg. Ble servert i et selskap med ca. 40 gjester. Jeg prøvde å dekke til så godt jeg kunne med masse frukt oppå, men likevel var det mange som spurte hva slags kake det var. "Eh... det skal liksom forestille en ostekake", var svaret mitt da... :oops:

Gjest gjest1
Skrevet

Hva er hurtig-gele? Er helt utafor på snar-mat fronten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...