Gå til innhold

Hva gir du til folk du ikke liker?

Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gir ikke julegave til folk jeg ikke liker. Enkelt som så, hvorfor i alle dager skal du gi gave til folk du ikke liker?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Jeans

Men hvorfor gi til folk du ikke liker? Man skal jo gi gaver for å glede noen man er glad i.

Men om du "må" så kan du jo kjøpe noe så enkelt som flaxlodd osv. Du får bare krysse fingrene for at h*n IKKE vinner!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg gir ikke julegave til folk jeg ikke liker. Enkelt som så, hvorfor i alle dager skal du gi gave til folk du ikke liker?

Fordi man føler at man "må".

F. eks hvis det er en som er gift med broren din (altså din svigerinne).

Og mannen/kona di synes det blir ekkelt om dere ikke gir noe til henne.

Så dere "må" gi "noe".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Men hvorfor gi til folk du ikke liker? Man skal jo gi gaver for å glede noen man er glad i.

Men om du "må" så kan du jo kjøpe noe så enkelt som flaxlodd osv. Du får bare krysse fingrene for at h*n IKKE vinner!:P

Det var det da :) En smule kjipt om de vinner 1 million, hehe.

Og så tok du det ANDRE flaxloddet til deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelagede ting som ser helt for jævlig ut.

De har jo aldri hjerte til å si at det ser stygt ut, og om man legger til at man har laget den selv og brukt kjempe lang tid på den, så får de dårlig samvittighet for å syns den er støgg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg gir ingenting til min svigerinne. Jeg gir kun gave til broren min og niesa mi.

Og hun synes det er greit at du ikke liker henne/andre i familien synes det er greit?

Jeg må gi til en jeg ikke liker i år. Fordi jeg ikke vil at andre skal ha det ubehagelig.

Men jeg kjøpte bare noe småtteri :wow: Eller, var ikke jeg som betalte engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hjemmelagede ting som ser helt for jævlig ut.

De har jo aldri hjerte til å si at det ser stygt ut, og om man legger til at man har laget den selv og brukt kjempe lang tid på den, så får de dårlig samvittighet for å syns den er støgg.

Hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått noe kommentar på det fra noen i familien, og jeg får heller ikke gave av henne. Synes det er fair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man føler at man "må".

F. eks hvis det er en som er gift med broren din (altså din svigerinne).

Og mannen/kona di synes det blir ekkelt om dere ikke gir noe til henne.

Så dere "må" gi "noe".

Mannen/kona til noen du liker, kan du gi fellesgave til, kan du ikke? Det gjør jeg ihvertfall.

Ikke fordi jeg ikke liker mannen til søsters, men de er ett par, så da kjøper jeg gave til dem som par. Det hadde jeg gjort hvis det var mannen til ei venninne eller noe slikt også.

Det var det da :) En smule kjipt om de vinner 1 million, hehe.

Og så tok du det ANDRE flaxloddet til deg selv!

Hvis du virkelig ikke unner den andre en minimal sjanse til å vinne, så gir du ikke flaxlodd nei, men DET synes jeg begynner å bli gnient... da synes jeg heller du skal la være å kjøpe noe. Har du SÅ mye imot vedkommende, så la det være. Kjøper denne personen en egen gave til deg/dere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Har aldri fått noe kommentar på det fra noen i familien, og jeg får heller ikke gave av henne. Synes det er fair.

Ja, ditt valg det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Mannen/kona til noen du liker, kan du gi fellesgave til, kan du ikke? Det gjør jeg ihvertfall.

Ikke fordi jeg ikke liker mannen til søsters, men de er ett par, så da kjøper jeg gave til dem som par. Det hadde jeg gjort hvis det var mannen til ei venninne eller noe slikt også.

Hvis du virkelig ikke unner den andre en minimal sjanse til å vinne, så gir du ikke flaxlodd nei, men DET synes jeg begynner å bli gnient... da synes jeg heller du skal la være å kjøpe noe. Har du SÅ mye imot vedkommende, så la det være. Kjøper denne personen en egen gave til deg/dere?

Nei, unner ikke en psykopat som utnytter andre for penger å vinne en million nei.

Men jeg er kanskje litt rar og usympatisk..

Ja, men jeg har sagt at vi skal si at vi ikke vil ha noen gave (bor et stykke unna), men neida. Jeg gir og mottar for husfredens skyld, men for å være ærlig, kaster jeg gaven jeg får.

Eller gir til fretex. Akk, alt for husfredens skyld, eller hva?

Jaja, kanskje like greit noen holder meg i øra. Ellers kunne det blitt riktig så underholdende (for min del, ikke andres) å være rundt meg og folk jeg har noe imot. Nå skal det også sies at det skal mye til før jeg får såpass mye imot folk da, men. Dyremishandlere og utnyttere har jeg ingenting til overs for.

Når det blir begge deler på 1 gang, ja....

Men jeg lurte egentlig bare på hva andre gir, ikke om de gir heller.

Jeg har allerede kjøpt og pakket inn jeg ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella90

Jeg gir ikke gaver til folk jeg ikke liker og jeg føler heller ikke at jeg "må". Men om det var sånn at jeg "måtte" så hadde jeg ikke orket å bruke noe særlig tid og penger på å finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Jeg gir ikke gaver til folk jeg ikke liker og jeg føler heller ikke at jeg "må". Men om det var sånn at jeg "måtte" så hadde jeg ikke orket å bruke noe særlig tid og penger på å finne noe.

Du hadde bare tatt det første og verste? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for jeg gidder nemlig ikke gi gave til folk jeg "ikke liker". Har ikke noe imot henne, men er heller ikke glad i henne så da gidder jeg ikke kjøpe noe til hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, unner ikke en psykopat som utnytter andre for penger å vinne en million nei.

Men jeg er kanskje litt rar og usympatisk..

unødvendig, da du ikke har sagt noe om at dette faktisk er en psykopat tidligere i tråden.

men du har allerede kjøpt, så det er jo ikke noe problem. ;)

Jeg ville ikke gitt, og gir ikke for husfreden eller fordi noen mener jeg må, så der er man bare forskjellig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ja, for jeg gidder nemlig ikke gi gave til folk jeg "ikke liker". Har ikke noe imot henne, men er heller ikke glad i henne så da gidder jeg ikke kjøpe noe til hun.

Nei, men det er jo det beste! Dumt å bruke penger på folk man ikke liker.

Man skal jo egentlig gi til folk som man synes fortjener en oppmerksomhet liksom, folk man bryr seg om, så da blir det egentlig ganske galt å gi til en man ikke liker.

Men mine argumenter holder ikke i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...