Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Fikk skylden for mitt barns adferd, ble mobbet og stigmatisert i åresvis, de gjorde slett arbeid- dette kan b,la bevises i iop en der "mor må forstå at sosial trening er en del av barneoppdragelsen" .. ( det viser seg at barnet er autist .. .. Dette kostet meg år av mitt liv, og ikke minst økonomisk. Derfor, kan jeg reiser erstatningskrav her? tenker også voldsoffererstatning her, ble jo regelrett forfulgt og mobbet, glad jeg er sterk for å si det slik:)..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Hvis du er absolutt sikker i din sak , har beviser og legge frem , og god tid , så synes jeg du skal søke erstatning. Om dette er noe som vil gå utover barnet ditt på nytt , at det tar mye av din tid osv , så må du tenke igjennom om det er verdt det. Google litt rundt , sjekk forløpet ved saksøking. Finn ut mest mulig rundt dette , så du slipper å blir lurt . Anonym poster: 16e5cdc104083eaa4f19e13c7f9b8a2d 2
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Det jeg er redd for er at de går løs på barnet mitt og meg på nytt. Han ble faktisk behandlet veldig dårlig av enkelte barnehage ansatte og skole.. de behandlet også meg veldig dårlig, de skrek til meg, de dro barnet mitt i øret b,la vet det høres helt utrolig ut, men det er sant. Er opptatt av å beskytte barnet, dette skal kun være min sak. Er det noe som kan berøre barnet gjør jeg det ikke.
Gjest Nina Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Du har helt rett i at det høres helt utrolig ut! Du havner ikke i en slik situasjon dersom det over hode ikke er grunnlag for mistanker eller bekymring. Det jobber kompetente og utdannede folk både i PPT, i barnehagen og i skolen, jeg har derfor vanskeligheter med å tro på at du helt tilfeldig har blitt så dårlig behandlet av samtlige instanser. Alle barn, også autistiske barn, har jo behov for sosial trening, de skriver ikke at mor ikke har forståelsen for viktigheten av det, dersom det ikke stemmer...
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #5 Skrevet 2. desember 2012 Å i det hele tatt tenke at du fortjener voldsoffererstatning er et hån mot alle dem som har vært utsatt for vold. Skam deg. Anonym poster: 02ba0bbb1a983c452afabfb16b78238f 4
Kontormus Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Å i det hele tatt tenke at du fortjener voldsoffererstatning er et hån mot alle dem som har vært utsatt for vold. Skam deg. Anonym poster: 02ba0bbb1a983c452afabfb16b78238f Den som burte skamme seg er faktisk du! "Voldsoffer" er bare en juridisk term og i denne ligger også de som har lidt skade både fysisk og pykisk under maktutøvelse. Vi har tidligere sett at offentlige myndigheter har vært tvunget til å ta ansvar når feil er begått, og det er nok ikke siste gangen. Utfordringen er bevisføringen. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Du har helt rett i at det høres helt utrolig ut! Du havner ikke i en slik situasjon dersom det over hode ikke er grunnlag for mistanker eller bekymring. Det jobber kompetente og utdannede folk både i PPT, i barnehagen og i skolen, jeg har derfor vanskeligheter med å tro på at du helt tilfeldig har blitt så dårlig behandlet av samtlige instanser. Alle barn, også autistiske barn, har jo behov for sosial trening, de skriver ikke at mor ikke har forståelsen for viktigheten av det, dersom det ikke stemmer... Neivel? for det første skjermet de meg for informasjon, for det andre så så de meg følge opp barnet akkurat som alle andre mødre;) det høres utrolig ut, men det er SANT- og til deg under som ikke mener jeg bør søke voldsoffererstatning? ... hvorfor ikke? de prøvde å knekke meg totalt, de ødela år av mitt liv. Jeg jobber som ped leder selv til orientering. Vet hva jeg sankker om, vet hva jeg har opplevd og har intigritet, i tillegg er jeg faglig flink. Har sett og hørt mye i forhold til andre etater. Du skal ikke tro at alt er så rosenrødt der ute.
Loppe Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Hvorfor i all verden skulle ppt, barnevern og barnehage være ute etter å ta deg? Hva i alle dager får de ut av det?! Jeg jobber i bhg,og meldte nylig bekymring til bv. Dette er en svært tydelig sedelighetssak, men også denne moren mener at jeg et "ute etter henne". For barnehageansatte, som har daglig kontakt med foreldrene, er det å melde til bv alltid fryktelig ubehagelig, og på ingen måte noe vi gjør for moro skyld. 3
Gjest O___o Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 Fikk skylden for mitt barns adferd, ble mobbet og stigmatisert i åresvis, de gjorde slett arbeid- dette kan b,la bevises i iop en der "mor må forstå at sosial trening er en del av barneoppdragelsen" .. ( det viser seg at barnet er autist .. .. Dette kostet meg år av mitt liv, og ikke minst økonomisk. Derfor, kan jeg reiser erstatningskrav her? tenker også voldsoffererstatning her, ble jo regelrett forfulgt og mobbet, glad jeg er sterk for å si det slik:).. Nei, du er ikke et voldsoffer. Og nei - du får ingen erstatning for at du har følt deg æreskrenket. 2
Gjest GJEST Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Å du er tilbake ja. (til orientering for nye på KG, denne personen dukker opp med jevne mellomrom. Barnet vokser, problemene er det samme. ALLE er ute etter ts.) MODERAAATOOOOOO!
Bernardette Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Lurer på om ikke barnets mor har en diagnose eller to også.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Den som burte skamme seg er faktisk du! "Voldsoffer" er bare en juridisk term og i denne ligger også de som har lidt skade både fysisk og pykisk under maktutøvelse. Vi har tidligere sett at offentlige myndigheter har vært tvunget til å ta ansvar når feil er begått, og det er nok ikke siste gangen. Utfordringen er bevisføringen. Ikke bruk juridiske termer du ikke forstår. Erstatning fra det offentlige for feil forvaltningen har gjort har ingenting med voldsoffererstatning å gjøre. Anonym poster: 02ba0bbb1a983c452afabfb16b78238f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Den som burte skamme seg er faktisk du! "Voldsoffer" er bare en juridisk term og i denne ligger også de som har lidt skade både fysisk og pykisk under maktutøvelse. Vi har tidligere sett at offentlige myndigheter har vært tvunget til å ta ansvar når feil er begått, og det er nok ikke siste gangen. Utfordringen er bevisføringen. Ikke bruk juridiske termer du ikke forstår. Erstatning fra det offentlige for feil forvaltningen har gjort har ingenting med voldsoffererstatning å gjøre. Anonym poster: 02ba0bbb1a983c452afabfb16b78238f
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Fikk skylden for mitt barns adferd, ble mobbet og stigmatisert i åresvis, de gjorde slett arbeid- dette kan b,la bevises i iop en der "mor må forstå at sosial trening er en del av barneoppdragelsen" .. ( det viser seg at barnet er autist .. .. Dette kostet meg år av mitt liv, og ikke minst økonomisk. Derfor, kan jeg reiser erstatningskrav her? tenker også voldsoffererstatning her, ble jo regelrett forfulgt og mobbet, glad jeg er sterk for å si det slik:).. Det er mulighet du kan søke erstatting. Men jeg er ganske sikker på at barnet ved foreldre kan søke erstatting pga.innkompetanse hos de som skal ha fanget opp at barnet er autist. Det er sikket tilleggsdiagnose som eks.psykisk utv.hemning .
Kontormus Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 Ikke bruk juridiske termer du ikke forstår. Erstatning fra det offentlige for feil forvaltningen har gjort har ingenting med voldsoffererstatning å gjøre. Anonym poster: 02ba0bbb1a983c452afabfb16b78238f Vel, jeg jobber tilfeldigvis med jus. Hva jobber du med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå