Gå til innhold

Gave til svigerforeldre (og evt resten av svigerfamilien)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har min første jul i et forhold med kjæresten i år, og har nå snart kommet i boks med julegavene. Da begynte jeg å tenke på om jeg også skulle ha kjøpt noe til svigerforeldrene og eventuelt resten av svigerfamilien? Er det normalt?

Isåfall, hva ville dere ha kjøpt?

Skrevet

Jeg kjøper ikke, men typen min skriver på navnet mitt på pakkelappene. Altså fra Per OG Kari, ikke bare sitt eget navn. Vet ikke hvorfor han gjør det, har aldri bedt han om å gjøre det akkurat..

Gjest Marianne
Skrevet

Min første julegave til svigers var hjemmelagde cookies og marsipankuler med sjokolade - pent innpakket med et fint kort. Traff spikeren på hodet! =)

Skrevet

Vi gjør det slik at vi skriver på begge sine navn. Fra Tropic og Mr.Tropic.

Dette gjør jeg på pakker til min familie, og han på pakker til sin familie

Skrevet

Tror det er det som er mest vanlig, det å skrive på begges navn mener jeg. I fjor ga jeg forsåvidt en rekke tupperware-produkter fordi jeg visste at det var noe de hadde behov for. Bl.a matbokser og generelt oppbevaringsbokser. Det koster ikke så forferdelig mye og det er noe alle har behov for på et eller annet tidspunkt.

I år har jeg og kjæresten flyttet sammen, så nå blir vi nok å gi alle gaver sammen.

Skrevet

Vi skriver på begge sine navn til gavene vi kjøper til våre egne foreldre. Mye enklere sånn enn å kjøpe hver vår gave, syns jeg.

Skrevet

Vi kjøper litt forskjellig. Jeg er med på hans til søstre og svigerbrødre. Alle søsken og svigersøsken spleiser til hverandre så det blir én stor gave til hver. Her betaler han min del. Jeg kjøper selv gave til foreldrene hans. Vi startet med dette første året vi ble sammen. Han har tidligere selv kjøpt gave til mine foreldre, men i år er han med på "barnas" gave (fra meg og mine brødre og våre partnere) hvor jeg betaler hans del. I år er første gang han og mine brødre kjøper til hverandre.

Spør kjæresten din hva svigers kan tenke seg. Eller så er det forholdsvis trygt å gi noe spiselig eller drikkende.

Skrevet

Jeg og mannen skriver begges navn på alle gaver.

Det første året vi var sammen stod vi ikke på lappene til hverandres foreldre. De neste årene kjøpte han, og skrev begges på. Nå kjøper jeg stort sett til alle damene, og han stort sett til alle menn, uten å tenke min og hans familie.

• Liker 1
Skrevet

Første året ga jeg svigerforeldre og besteoreldre hjemmelaget julegodt, pent pakket inn. Det ble veldig godt tatt imot :)

Skrevet

jeg ga ingenting i fjor, da forholdet var såpass ferskt :) men i år har jeg laget sjokoladetrøfler til svigersøster og hjemmelaget vaniljesukker til svigermor :)

Skrevet

Har såvidt møtt mine svigerforeldre og kjenner dem ikke godt nok til at jeg tror jeg kan gi dem gode presanger. Derfor bakte jeg amerikanske sjoko-cookies til dem i fjor, og i år blir det baileys kuler:) Men litt usikker hva jeg skal oppbevare bakverket i. Sist kjøpte jeg jo bare et gammeldags glass med lås, men kan jo ikke kjøpe dem et nytt glass hvert år :fnise:

Skrevet

Jeg har hørt rykter om at jeg får noe av svigermor og moren min spurte om hun skulle kjøpe gave fra dem til samboeren min. Så da blir det nok at jeg kjøper en liten ting fra meg og han til moren hans og foreldrene mine.

Skrevet

Jeg føler jeg må kjøpe for jeg fikk vite at de planlegger å kjøpe til meg. Jeg feirer ikke jul engang :fnise: - men jeg føler at jeg burde gi noe, men jeg aner ikke hva! Jeg hadde hvertfall gitt om vi feiret sammen.

Skrevet

Før vi ble samboere brukte vi å gi egne gaver til svigers, men etter vi ble samboere kjøper vi fellesgaver. :) Men ting jeg har kjøpt ja.. Vin og konfekt, duk, julenisse av litt størrelse (ala slike på plantasjen), glassfat til frukt..

Skrevet

Jeg mistenker at "svigermor" skal kjøpe noe til meg. Jeg er student så hun vet jo at jeg ikke har særlig med penger så tror ikke noen gave av særlig verdi ville blitt satt pris på.. Tenker kanskje å kjøpe en metallboks som det står "te" på, hun liker pynteting, og alle teposene ligger i en haug i skapet hennes :) hvis ikke lager jeg noe godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...