Gå til innhold

Umulig nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et stort hus hvor det er 4 leiligheter. Jeg og mannen min bor i andre etasje, og under oss bor ei dame. Før så bodde det en merkelig type hos henne, hvor de har vært helt umulige, musikk i alle døgnets tider, dunking om nettene, og får å si det kort, det ble mange søvnløse netter. Til slutt ble det så ille at vi måtte ta kontakt med styret, og hun fikk advarsel. Men før det har vi sagt ifra et par ganger UTEN at det har hjulpet noe. Det skal være stille i bygningen etter kl. 23, uansett om det er ukedag eller helg. Etter at vi sa ifra til styret, så har de roet seg ned. Det har ikke vært bråk på lenge, og det var så godt. For et par uker siden så vi at typen hadde flyttet ut fra henne. Eller alle naboene hørte det, så mye som de bråket og krangla.

Til i natt, ei venninne var hos henne, og de festet med musikk, og veeeldig høy bass, klokka var godt over 01, og jeg kunne fortsatt høre bassdunking og klarte ikke å sove. Klokka 03, ga de seg. Og da kunne jeg endelig sove.

Var ute med hunden min istad, og møtte på naboen som bor rett over oss, og h*n sa at h*n også hørte bråk fra deres leilighet.

Jeg er så trøtt, at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, ikke klarer jeg å sove nå, er ikke vant med å sove om dagen. :( Jeg angrer på at jeg ikke gikk ned og sa ifra, men jeg ville ikke framstå som ei bitch med en gang. Men jeg mener bor man i leilighet så skal man følge kravene, skjønner virkelig ikke at det skal være så vanskelig.

Hvis det blir bråk ikveld også, synes dere jeg skal si ifra?

Meninger?

Takker for tips.

Anonym poster: 977f5f1fddb3feb3a459fe68243e8de6

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Ja, det syns jeg. Bare bank på og minn henne om reglene. Eventuelt ta med deg naboen som også klager på bråk hvis du ikke vil gå aleine.

Skrevet

Okej, ja, det skal jeg gjøre. Det var godt å høre andre sin mening ;)

Naboen har kjøpt seg hus, så de flytter snart, pga. at de som bor nede er helt umulige, skikkelig ukoslige.

Hadde også kjøpt meg hus jeg også, om jeg kunne det. Sliter psykisk i tillegg, så dette er ikke lett altså.

Men takk for svar. ;)

Gjest badeand1
Skrevet

Flytter faktisk. :sjokkert: Da er de folka virkelig ille da.. Ville gått rett til styret neste gang de bråker (etter at du har sagt ifra)

• Liker 1
Skrevet

Send inn enda en klage til styret.

Du kan sende den på vegne av naboene som bor rundt henne.

Virker som hun ikke har respekt for at dere enkeltpersoner kommer og sier i fra, så tror noen fra "øverste hold" må si fra.

Du kan også kontakte politiet når de holder på som verst, du er ikke den første til å gjøre dette :)

Eventuelt få en fra styret til å ringe på og snakke med henne -det kan skremme mer at en med autoritet står der.

Kanskje de merker at de har strukket strikken for langt etterhvert og roer seg - eller flytter ut siden de ikke kan gjøre som de vil lengre.

Anonym poster: b9810f640db17a0a7b4b1fbea32f8804

Skrevet

Flytter faktisk. :sjokkert: Da er de folka virkelig ille da.. Ville gått rett til styret neste gang de bråker (etter at du har sagt ifra)

Ja, for de som bor under naboen, det er ei dame og ei datter, og dattera fester hele tia og bråker, naboen har sagt ifra til dama flere ganger, men istedenfor å vise respekt så går hun og er sur på naboen, hilser ikke på, bare et surt fjes. Da er det ikke lett, når man har slike naboer. Så hun under oss liker ikke oss, og de under naboen liker ikke dem. Skulle nesten tro at vi er umulige, men jeg synes man skal vise respekt til andre, det må man nesten gjøre når man bor i leilighet.

Fikk vite at naboen har kjøpt hus, og jeg ble glad men jeg ble også litt lei meg, for jeg liker dem og de har alltid stillt opp for oss. Er så bekymret for hvem som skal kjøpe deres lelighet, men er helt sikker på at de ikke blir som gamle naboer, slike naboer er vanskelig å finne.

Skrevet

Send inn enda en klage til styret.

Du kan sende den på vegne av naboene som bor rundt henne.

Virker som hun ikke har respekt for at dere enkeltpersoner kommer og sier i fra, så tror noen fra "øverste hold" må si fra.

Du kan også kontakte politiet når de holder på som verst, du er ikke den første til å gjøre dette :)

Eventuelt få en fra styret til å ringe på og snakke med henne -det kan skremme mer at en med autoritet står der.

Kanskje de merker at de har strukket strikken for langt etterhvert og roer seg - eller flytter ut siden de ikke kan gjøre som de vil lengre.

Anonym poster: b9810f640db17a0a7b4b1fbea32f8804

Du synes at jeg skal sende klage, selv om hun har bråket bare en gang?

De gangene før når det sto på det verste, så har jeg ringt på døra og sagt ifra, men hun virka bare drittlei.

Og sendte alltid ekstypen sin på døra våres for å snakke med oss om bråk. Det var aldri henne vi snakket med, bare ham. Hun tør vel ikke ta ansvar for sine handlinger.

Mannen min synes at vi skal la være, selv om jeg er uenig med ham. Han sier at vi ikke har hørt musikk fra nede på mange måneder, så at vi skal se gjennom fingrene denne gangen.

Synes ikke at vi skal gjøre det, men skal se ann ikveld om det blir som i natt.

Skal det være stille etter 23h, så skal det være stille, men før det så kan hun spille høy musikk så mye hun vil.

Har aldri ringt politiet pga. bråk, hva gjør man? hadde tenkt på det inatt, men jeg turde ikke.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Du bare sier til politiet at det er bråk på nevnte adresse, og om de har en ledig patrulje så stikker de innom og ber dem roe seg ned.

Om det gjentar seg så kan det ende med at de f.eks fjerner lydanlegg eller lignende, men da skal det gjerne ha pågått en god stund med flere advarsler

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Helt enig, TS. :) Du gjør det rette i å klage, enten si fra til styret eller ringe politiet om det blir for ille.

Endret av Mortem
Skrevet

Du bare sier til politiet at det er bråk på nevnte adresse, og om de har en ledig patrulje så stikker de innom og ber dem roe seg ned.

Om det gjentar seg så kan det ende med at de f.eks fjerner lydanlegg eller lignende, men da skal det gjerne ha pågått en god stund med flere advarsler

Må jeg si navnet mitt og slikt?

Jeg tenker også hva hvis jeg ringer, også blir de stille like før politiet kommer, da sitter jeg fint i det.

Det med bassdunking har en stund pågått i flere mnd, det ble så ille at vi måtte kontakte styret. Etter de fikk advarsel har det roet seg ned, til inatt. Jeg er alene om natten, så tør ikke sove på soverommet, da må jeg sove i stua, og da hører jeg det så godt, før jeg er jo rett over dunkingen.

Skrevet

Gå ned å be henne roe seg før du eventuelt ringer politi. Og ikke bruk nødnummeret, men ring 02800.

• Liker 1
Skrevet

Her jeg bor skal det også være stille kl 23.00, men i helgene er jeg virkelig litt mer romslig.

Når nabojenta kommer og sier at hun skal ha fest, så ønsker jeg god fornøyelse og så vet jeg at det kan bli litt mer lyd enn ellers.

Det er greit at man bor i leilighet og skal ta hensyn, men av og til - spesielt i helgen, og ikke hver helg - syns jeg man kan godta litt bråk uten å klikke fullstendig.

:heks:

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Her jeg bor skal det også være stille kl 23.00, men i helgene er jeg virkelig litt mer romslig.

Når nabojenta kommer og sier at hun skal ha fest, så ønsker jeg god fornøyelse og så vet jeg at det kan bli litt mer lyd enn ellers.

Det er greit at man bor i leilighet og skal ta hensyn, men av og til - spesielt i helgen, og ikke hver helg - syns jeg man kan godta litt bråk uten å klikke fullstendig.

Helt enig! Men som det har vært i TS sitt tilfelle, bråk i lengre tider, så hadde jeg nok vært litt mindre medgjørlig jeg også.

Skrevet

Brunhilde, ja, men hun kommer ikke å sier ikke engang ifra. bare tar seg til rette.

Igår hørte vi på bassdunking fra kl. 17 til klokka 03. Det kan ikke jeg respektere altså.

Og ja, synes at man skal vise hensyn til andre, selv om det er helg skal det være stille etter klokka 23, uansett. Jeg er jo helt ødelagt idag, får ikke gjort noen ting, fordi jeg er så trøtt.

Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen din, men jeg har funnet ut at hvis jeg vet hvor bråket kommet fra og om det kommer fra noen jeg syns er ok (!) - så er det mindre plagsomt.

Hadde sikkert vært like oppgitt som deg, men jeg tenkte på at du sa det hadde vært stille lenge, og du kunne jo sagt fra at det var mye bråk.

Får håpe det blir stille i kveld så du får sove da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...