Mrs. Carten Skrevet 7. mars 2004 #1 Skrevet 7. mars 2004 Hei, håper noen kan hjelpe meg Har nettopp kjøpt meg ny pc med integrert lydkort. Når jeg nå skal spille cd så får jeg så veldig lav lyd! (har høyttalere og har skrudd volumet på fullt) Er det noen andre steder jeg kan justere volumet enn på den volumkontrollen?? Jeg har forstått det slik at det IKKE skal være nødvendig med eget lydkort for dette.....??? Jeg får heller ikke til å justere lyden ved hjelp av den skru-knotten som jeg har på tastaturet... hva kan jeg gjøre for å få ordnet det?? Jeg har ikke noe greie på pc, så jeg håper noen kan hjelpe meg her På forhånd takk :)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #2 Skrevet 7. mars 2004 Knotten på tastaturet har jeg ingen formening om. Men du kan sjekke og se om programvare-volumet er satt høyt nok opp. Det er noen volumkontroller på start-settings-control panel-sounds and audio devices. Trykk deg rundt på den boksen som kommer opp; det er flere steder du kan justere volum; både master-volum og for individuelle lydkilder. Håper det kan hjelpe.
Mrs. Carten Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2004 Takk for svar. Nå har jeg sjekket ut der hvor du nevnte og alt står skrudd opp på max allerede.... *sukk*
Pedro Skrevet 7. mars 2004 #4 Skrevet 7. mars 2004 Jeg regner med at du har løse høyttalere. På den ene høytaleren er det en volumpnapp til å vri på. Hvis den er helt mot venstre, hjelper det ikke å skru på hjulet på tastaturet. Sjekk om du har en "mute" knapp på tastaturet.
Mrs. Carten Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2004 Det er nok ingen knapper på høyttalerne mine. Det er løse høyttalere jeg har, og de funket helt fint på den gamle pc-en min. Det var forresten med den gamle pc-en jeg fikk dem, har det noen betydning? Jeg har også prøvd om jeg har plugget dem inne feil hull baki pc-boksen, men det var nok ikke det heller.. Jeg fant en mute knapp på tastaturet faktisk, men det var ikke denne heller. Jeg HAR lyd, den er bare så innmari lav!! Jeg fant forresten også nå ut at knappen på tastaturet virker (viser bare ikke on-screen lenger) men den er da altså på fullt! Dette er virkelig frusterende!! Men takker for svar da:)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2004 #6 Skrevet 7. mars 2004 Hvis du har Windows XP eller 2000: Gå inn i Innstillinger > Kontrollpanel > System > Maskinvare > Enhetsbehandling > DVD/CD-ROM-spillere (puh!) Høyreklikk på CD-spilleren, velg Egenskaper og slå på "Digital CD-lyd" (eller hva det nå heter på norsk) i kategorien Egenskaper. Dette kan i noen tilfeller få lyden fra CD'er til å bli noe høyere.
Pedro Skrevet 7. mars 2004 #7 Skrevet 7. mars 2004 Pluggen skal sitte i det #GRØNNE HULLET# Fulgte det med CD til lydkortet?? Stod det noe om installasjon? Vi ute i cyberspace er like frustrert som deg, det skal du vite.
Mrs. Carten Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2004 Snille dere er som prøver å hjelpe meg MEN.... den digitale cd-lyd greia stod på den...
Mrs. Carten Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2004 Jeg har prøvd alle tre hulla bak på maskinen jeg... dette er det eneste som gav lyd fra seg..... og så vidt jeg kan se med de trøtte øynene mine så er det grønt også... Det er ikke noen cd med, og det er ikke eget lydkort. Lydkortet er visstnok integrert i hovedkortet... Men takk alikevel
Pedro Skrevet 7. mars 2004 #10 Skrevet 7. mars 2004 Hvad behager?? Hva mente du med siste melding? Sjekk ut noen av de andre sakene på Datasiden. Jeg har satt inn noen linker du kan ha nytte av.
Pedro Skrevet 7. mars 2004 #11 Skrevet 7. mars 2004 Dumt spørsmål fra en øslending: Har du plugget inn strømforsyningen? Den sorte boksen, du vet?
Mrs. Carten Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2004 Ja strømmen er i den. Som sagt så har jeg lyd, den er bare så veeeeeeldig lav... *sukk*
Gjest Donna Skrevet 9. mars 2004 #13 Skrevet 9. mars 2004 Dårlig kontakt i høytalerene eller et sted i ledningen? Mine høytalere har bare lyd dersom jeg vrir på ledningen på rett måte- det er dårlig kontakt et sted. :-?
Mrs. Carten Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #15 Skrevet 10. mars 2004 ledningen er nok helt fin. Jeg har t.o.m. prøvd med andre høyttalere... Jeg var på EPoX sine sider og lastet ned en driver (med hjelp fra en kar over msn da, siden jeg ikke har peiling på slikt)... i hvertfall så skulle den funke for hovedkortet mitt stod det hvist der.. men NEI..... grrrrr.... nå begynner jeg å miste håpet her!! Men takk for innspill alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå