AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Hei. Jeg bor i en gammel bygård fra 1890 på Grunerløkka. Flyttet hit for halvannet år siden, og da var leligheten nyoppusset og i fin stand. Men etter et halvt år begynte jeg å kjenne en søtlig stram lukt, den er litt ubeskrivelig...men det lukter kvalmt. Den øker i styrke i forhold til vindretning. Noen ganger lukter det i kjelleren og i oppgangen også. Det er ikke påvist fukt eller mugg, og jeg er også plaget av litt nedslag fra pipen, men det lukter litt annerledes. Jeg har for øvrig merket meg at det lukter litt samme lukt rundt i grunerløkka området, og området rundt sagene/ torshov. Er det noen som har erfaring med gamle bygårder? Er det sånn det lukter av i gamle byggninger? Eller er det noe annet? Forurensning? Gamle skorsteiner? Det er nok ikke rotter eller mus, fordi lukten har vedvart og økt i styrke i en tidsperiode på et år. Det kan også nevnes at skorsteinen ser ikke bra ut og prøver å få kommunen til å feie. Det hadde visst ikke vært gjort på 1,5 år. Håper på svar. Anonym poster: 9c574a5f425f48e42bd26561faac8879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå