Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 181cm høy jente. Prøvd å regne ut i fra bmi, men det skal jeg vist ligge på 62. Men det hørtes ille mye ut i mine ører. Noen som vet noe?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe fasit på hvor mye en person skal veie. Så lenge du er sunn og har en aktiv livsstil og har en sterk, frisk kropp, så er ikke vekta noe å henge seg opp i.

Skrevet

62 kg på 181 cm er ikke mye! Jeg er selv 178, er slank på 67 kg, men har tenkt å komme meg ned på 60. Da kommer jeg til å være veldig slank!! (Slik jeg liker) Hvis vi har noenlunde samme bygning vil nok du også være svært slank på 62 kg.

Anonym poster: a2e4727b025f00ea444b92f232a6a08a

Gjest Memories
Skrevet (endret)

Wow. Når du er 181cm høy så kommer du til å bli rimelig slank dersom du kun veier 62kg. Jeg er 174cm, og da jeg veide rundt 65 var jeg rundt størrelse 38 og hoftebeina mine stakk ut. Kan ikke se for meg at du burde veie mindre enn 62 i alle fall.

Endret av Memories
Skrevet

En jente på 181 kan ligge mellom 55-65 kg.

Skrevet

Mye?? Du er jo meget mye lenger enn flertallet jenter, så du har fullt lov til å veie mer altså. Jeg ville sagt alt mellom 65-80 kg alt etter hva kiloene består av.

Anonym poster: e9dc2e7451a0b2de54ed008594e6b26a

Skrevet

Hva er det som skjer her? Hvorfor er kostholds-forumet gått over til et spiseforstyrret-forum? Nesten alle innlegg handler om vekta. "Er jeg feit? Hva burde jeg veie? Er dette for mye å spise? Må jeg gå ned i vekt". Blir skikkelig lei meg og dårlig. Ser dere ikke selv at det ikke er bra å spise så lite som noen av dere gjør? Ser du ikke selv at det ikke er mye å veie 50 kg når du er 170 cm!?? Eller for all del 160 cm.

Blir helt oppgitt jeg.

Anonym poster: c9b81faacedfce32ae40d5241bd1786f

• Liker 4
Skrevet

Hva er det som skjer her? Hvorfor er kostholds-forumet gått over til et spiseforstyrret-forum? Nesten alle innlegg handler om vekta. "Er jeg feit? Hva burde jeg veie? Er dette for mye å spise? Må jeg gå ned i vekt". Blir skikkelig lei meg og dårlig. Ser dere ikke selv at det ikke er bra å spise så lite som noen av dere gjør? Ser du ikke selv at det ikke er mye å veie 50 kg når du er 170 cm!?? Eller for all del 160 cm.

Blir helt oppgitt jeg.

Anonym poster: c9b81faacedfce32ae40d5241bd1786f

Veldig enig!

Det som bekymrer meg aller mest er hva unge eller sarte sjeler kan få av vrangforestillinger av å lese at urovekkende mange i disse trådene skriver typ "jeg er 170 og hadde jeg veid 60 kg hadde jeg vært feit". Nei, du hadde ikke vært feit! Langt derifra! Hjelp.

Og noen kommer sikkert til å svare at da burde ikke de sarte sjelene gå inn på slike forum. Sant nok, men de gjør nå det, så da kan man forholde seg til det. Det er ingen sannhet i å gulpe opp at en på 60 kg er stor.

Skrevet

Jeg skulle ønske den personen ( eller kanskje personene? ) som står bak alle disse pro-ana er jeg feit trådene kunne blitt utestengt.

Anonym poster: 37b377e698af58b644ef7480d88c5c74

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...