Gå til innhold

Gave til fantastisk lærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig på vgs til sommeren. Vet det er en stund til, men liker å planlegge. Har lyst til å gi en gave, samt skrive et personlig kort til en av lærerne mine. Hva jeg skal skrive blir ikke noe problem, men gaven aner jeg ikke hva skal være.

Denne læreren har støttet meg og stilt opp for meg gjennom hele min tid på vgs. H*n (kjønn er anonymt), har hjulpet meg og bidratt til at min skolehverdag har blitt mer overkommelig.

Jeg har blitt så glad i denne læreren fordi h*n er så sympatisk med meg, og virkelig tar seg tid. Jeg sliter med psykiske problemer (depresjon og angst), noe jeg har vært veldig åpen om til h*n. Derfor syns jeg virkelig h*n fortjener en gave fra meg når jeg slutter, som en siste takk for alt. Vet det er jobben til lærere, men det betyr mye for meg å vise hvor pris jeg setter på alt.

Jeg syns det er så fryktelig upersonlig å gi blomster/konfekt/vin/telys/gavekort og liknende. Jeg vil at gaven skal være personlig, og derfor blir det så vanskelig. Jeg kan jo ikke gi noe som har med psykiske problemer å gjøre. Har dere noen forslag?

Anonym poster: fb6a3d5411a67aae3671582be682a4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv lærer på vgs, og for meg hadde det som hadde varmet mest vært kortet. Når det gjelder selve gaven, bør den ikke være for stor, for da setter du læreren i en vanskelig situasjon. Jeg vet ikke helt hvordan reglene er (selv har jeg ved enkelte anledninger fått konfekt, eller selvlagde ting), men jeg hadde vært i tvil om jeg i det hele tatt hadde lov til å ta i mot noe dyrere. Så ikke kjøpt noe for dyrt, slik at læreren ikke må bekymre seg om hun/han kan ta imot gaven.

Hvor godt kjenner du læreren? Hvilke fag underviser læreren i? Er det en norsklærer, setter læreren sikkert pris på en bok, kanskje relatert til noe dere har snakket om. En språklærer noe som har med språkområdet å gjøre. Noe hjemmelaget er aldri feil. Kan du strikke? Kanskje votter, skjerf eller sokker? Kjedelig gave om den er kjøpt, men vet jeg at gaven er hjemmelaget, tenker man på arbeidet noen har nedlagt for deg og elsker den. ;) Er du god til å bake? Kjeks, knekkebrød, syltetøy.. (noe holdbart, i tilfelle læreren ikke har anledning til å spise gaven me en gang)

Anonym poster: 7fb6c891099418ea66b5db8d369f348e

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble kjønnet sensurert/anonymisert? Jeg vet uansett hvilken lærer det er, har samme læreren ;)

Anonym poster: 2d6086093a55583dacfff185a2437cd2

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke egentlig ikke at noen gaver til en lærer er overfladisk. Det er ikke så mange som velger å gi lærerne en personlig gave (i alle fall ikke på min skole.. kun en felles fra klassene og slik), slik at nesten en hvilken som helst gave vil settes pris på. Jeg hadde et godt forhold til en del av lærerne mine, og jeg valgte å kjøpe en blomsteroppsats til hver av dem samt et personlig kort. Det falt i alle fall i smak blant dem :)

Skrevet (endret)

En bok er en kjempefin gave! Men jeg ville ikke valgt den over.

Endret av Chloe-
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

eg er lærar. eg hadde satt aller mest på kortet! dine eigne ord om korleis ho/han har hjelpt deg og ikkje minst det med at skulekvardagen din vart overkommeleg. slike kort er flott å ha i tider då yrket kan stanga imot. då kunne han/ho tatt det fram og lese dei fine orda.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Niennas, mod.

Skrevet

Jeg synes du burde lage hjemmelagde trøfler (det er superenkelt, kun varme opp sjokolade i vannbad og helle i kremfløte, vente til det blir kaldt, og rull kuler i f.eks. melis), og lage et hjemmelaget kort. Gjør deg flid med kortet!

Anonym poster: e2d521bce3825d6cf5081e6619e5b302

Skrevet

jeg hadde en gang en veldig god lærer. hun var utrolig god å snill og ikke minst kjempe flink lærer. hun drakk alltid te så jeg kjøpe en fin tekopp til henne.

Anonym poster: fa2a64a0359c4bdd1d089798f877177a

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hoho... 6 år senere og jeg er nå i samme situasjon. Bare at jeg ikke har slitt psykisk så jeg har ikke et veldig nært forhold til læreren. Likevel kommer jeg best overens med denne læreren, og vi har hatt fine år sammen i løpet av min vgs-tid.

Tenkte å gjøre det enkelt jeg da. Gå for sjokolade og skrive noen få setninger på et "kort" (vanlig ark). Det som er irriterende er at mange tenker smisking med engang, men hallo.. jeg har ingen planer om å gi dette før den siste uken, og da er karakterer og sånt satt for lengst. 

Det er garantert mange i samme situasjon, så om noen lærere er her inne, vil vi gjerne ha tips osv. Har du blant annet fått gaver fra enkeltelever før? Og er det innafor? 

Anonymkode: 9a9c6...9e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...