Gå til innhold

Dersom ungen såg ut som ein fisk (skremmande bilete, åtvaring)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kunne de vorte glad i noko slikt?

harlequin-ichthyosis.jpg

Ichtyosis_8.jpg

Endret av Rskre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tror jeg du skal ta kvelden jeg :P

Dette ble litt barnslig.

Anonym poster: 039badf66291c2208e4b69f434d35486

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå tror jeg du skal ta kvelden jeg :P

Dette ble litt barnslig.

Anonym poster: 039badf66291c2208e4b69f434d35486

Kvifor det? Tilstanden heiter harlequin ichthyosis.

Kjem av det greske ordet for fisk: Ichthys.

Endret av Rskre
Skrevet

Er den født sånn eller er den skada? (brannskade?)

Ærlig talt. Hadde jeg født et sånn barn hadde jeg blitt vettskremt. Og lei meg.

Vet ikke om jeg hadde blitt glad i noe som ser så umenneskelig ut. Selv om det var mitt eget kjøtt og blod. Umulig å si.

Skrevet (endret)

Er den født sånn eller er den skada? (brannskade?)

Ærlig talt. Hadde jeg født et sånn barn hadde jeg blitt vettskremt. Og lei meg.

Vet ikke om jeg hadde blitt glad i noe som ser så umenneskelig ut. Selv om det var mitt eget kjøtt og blod. Umulig å si.

Det er ein medfødd tilstand.

Endret av Rskre
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg elsket en slik baby like mye!

• Liker 6
Skrevet (endret)

Selvfølgelig hadde jeg elsket en slik baby like mye!

Uansett kva som kom ut av livmora? Det kan du vel ikkje meine? Alle vil jo ha velskapa ungar.

Endret av Rskre
Skrevet

æsj, noe sååå stygt og ekkelt. Jeg hadde aldri å greid å sett på ungen min. Hadde blitt deprimert av å fått en sånn unge.

Skrevet (endret)

Uansett kva som kom ut av livmora? Det kan du vel ikkje meine? Alle vil jo hadde velskapa ungar.

Selvfølgelig vil jo alle ha velskapte unger, men det betyr da ikke at man ikke er glad i dem hvis de ikke er det!

Endret av Vendie
  • Liker 7
Skrevet

Tror nok jeg ville fått et kraftig sjokk og måtte nok ha fått litt hjelp.Men kjærlighet til sitt eget barn kommer den,noen ganger tar det bare litt tid

• Liker 5
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Jeg sender spørsmålet tilbake til deg Rskre, hva mener du?

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender spørsmålet tilbake til deg Rskre, hva mener du?

Eg er no mann, så eg nok meir praktisk på situasjonen. Naturlegvis kunne eg ikkje knytt meg til ein vanskapt unge.

Skrevet

Eg er no mann, så eg nok meir praktisk på situasjonen. Naturlegvis kunne eg ikkje knytt meg til ein vanskapt unge.

Du er da klar over at hadde du selv blitt født med en slik tilstand som du ikke kunne noe for så ville du kanskje blitt ekskludert fra dine egne foreldres kjærlighet..? Hvordan ville du selv reagert på det å bli avvist for noe du ikke kunne noe for?

Anonym poster: 7bd7629663cf63a80e70080f4b0834de

• Liker 6
Skrevet

Er det nødvendig å poste slike ekkle bilder her?

Skrevet

Tenker du det samme angående nyhetsreportasjer på dagsrevyen som ikke passer deg? :rolleyes:

Anonym poster: b32cb26cc8d62cd244336267ba15a13f

• Liker 2
Skrevet

Tenker du det samme angående nyhetsreportasjer på dagsrevyen som ikke passer deg? :rolleyes:

Nyhedssaker har aktualitet, og det er en anden debatt.

Denne ichtyose-subtypen er en meget alvorlig tilstand, og jeg synes lide om at man bruker den for å skabe provokasjoner på et nettforum i underholdningsøyemed.

Denne debattens underliggende tema forkludres av billedbruken, og jeg ser ikke motivasjonen for det. Dersom man vilde debattere vanskabte barn, burde man kanskje ta udgangspunkt i noe andet end en meget sjelden lidelse, og heller linket til billeder, end å poste dem slik, både av hensyn til brukerne her, og til de som har vært så uheldige å ha et barn som er rammet av dette (mortaliteten er for øvrig meget høy for slike barn).

Jeg ser ikke dette som noe andet end en provokasjon, og jeg er særdeles lide begeistret. Det virker ikke som om dette er postet for debattens skyld, og derved synes jeg det er etisk forkastelig.

• Liker 12
Skrevet

Greit at menn ikke tenker på helheten i like stor grad som kvinner, kanskje, men å på innpusten sette alle menn i én kategori, og på utpusten stemple menn som en gjeng med noen jævla rævhøl, er å ta litt hardt i.

Heldigvis finnes det andre menn i denne verden med både hjerne og hjerte, selv om du kanskje har ymse mangler rundt omkring.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er selv mor til et funksjonshemmet barn, og elsker han over alt. Men ungen på disse bildene hadde et såpass umennesklig utseende, at jeg vet neimen ikke hvordan jeg hadde reagert om jeg fikk noe slikt i armene mine. Morsintinktet er sterkt, men likevel...Stakkars barn, det beste hadde vel vært om det fikk slippe å vokse opp.

Anonym poster: d532b6d0a0eefee9f7ab5c6021f50c4d

• Liker 2
Skrevet

Det umenneskelige utseendet, som du kaller det, mister de i stor grad, dersom de overlever. Se filmen i linken jeg la ved over her.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...