Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg generelt sett.. F.eks problemer som kan oppstå i forhold og kjærlighetsliv, relasjoner, arbeidslivet er krevende, ansvar for økonomi og annet.. Og det at man aldri vet hva som kan skje i framtida, uforutsigbart..

Hva synes dere?

Anonym poster: b829fb3048d8740b976b70861827052e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes om hva da? At livet er tøft? Klart, livet suger innimellom, og det.. suger jo, men da er det ekstra deilig når ting går oppover igjen.

Skrevet

Livet er konstant negativt for meg. Har gitt opp. :)

Skrevet

Samme gjorde jeg da jeg var 16, beste beslutning ever.

Skrevet

Life ass. Går hele tiden rundt å bekymrer meg for at noe forferdelig skal skje. Tror jeg har lest og hørt om litt for mange triste skjebner, spesielt her inne.. Får helt angst av å lese om alle forhold som går i vasken. Finnes det noen som er sammen for alltid, og som er lykkelig egentlig!! Har det superbra med en kjæreste jeg vil ha hele livet, men innimellom (ganske ofte) bekymrer jeg meg og er livredd for at det ikke skal bli oss for alltid. Slitsomt. Er også ofte livredd for å miste en av mine nærmeste, prøver halvveis å forberede meg på det selv om ingenting tilsier at det skal skje noe..

Skrevet

Livet er tøft! Men du er ansvarlig for å gjøre det beste ut av det;)

Livet er en reise som er fantastisk <3

Anonym poster: e7f8531d747da8cb6ef562d3e6946423

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med TS.

I enkelte perioder og kapitler av livet, så er det et mareritt.

I andre perioder er det en dans på roser.

Slik er det for de fleste. Vi rir noen bølger, og seiler litt. Noen ganger bare ligger vi i vannet uten at så mye skjer.

Men for mange er livet et helvete.

Dersom du får en depresjon TS , så oppsøk profesjonell hjelp. Livet skal ikke føles så vanskelig at du får selvmordstanker.

Anonym poster: 68c2ac2636b152a8e95047d776a57fa5

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med TS.

I enkelte perioder og kapitler av livet, så er det et mareritt.

I andre perioder er det en dans på roser.

Slik er det for de fleste. Vi rir noen bølger, og seiler litt. Noen ganger bare ligger vi i vannet uten at så mye skjer.

Men for mange er livet et helvete.

Dersom du får en depresjon TS , så oppsøk profesjonell hjelp. Livet skal ikke føles så vanskelig at du får selvmordstanker.

Skjønner hva du mener.. Takk for svar :)

Nei, nei ikke noe selvmordstanker og heller ikke en depresjon tenker jeg :)

TS

Anonym poster: 93276ac3c8abd8233205da2007033a52

Skrevet

Livet er en reise som er fantastisk <3

Anonym poster: e7f8531d747da8cb6ef562d3e6946423

Ja, i perioder.

Men husk at mange gjennomgår katastrofe-hendelser i livet sitt, som seksuelt misbruk, voldtekt, har kroniske lidelser, kreft, mister noen, tunge skilsmisser, tøff økonomi, syke barn, barn som dør, mobbing, psykisk sykdom osv osv osv.

Det er også mange positive hendelser, som at man finner kjærligheten, får barn, klarer å gjennomføre en utdannelse, får seg en jobb, kjøper leilighet eller hus, man er fornøyd med seg selv og har energi til å gjøre det man synes skal til.

I det hele tatt: Livet er en reise med både sorg, glede, skuffelse, håp, svik, troskap, løgn, tillit osv.

Man treffer masse forskjellige mennesker, og havner i mange forskjellige situasjoner, har mange forskjellige tanker og følelser i forskjellige perioder av livet.

Husker jeg hadde et veldig fint ordtak engang om livet :) Det var noe om at livet var som en togreise, der hvor vært togstopp var et nytt kapittel hvor du møtte nye mennesker eller havnet i nye situasjoner. Men livet er alltid i endring, og togreisen går videre. Noen mennesker blir med deg på reisen, og går kanskje av på noen togstopp senere, mens du fortsetter alene. Man er alltid alene om livet på en eller annen måte :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja, i perioder.

Men husk at mange gjennomgår katastrofe-hendelser i livet sitt, som seksuelt misbruk, voldtekt, har kroniske lidelser, kreft, mister noen, tunge skilsmisser, tøff økonomi, syke barn, barn som dør, mobbing, psykisk sykdom osv osv osv.

Det er også mange positive hendelser, som at man finner kjærligheten, får barn, klarer å gjennomføre en utdannelse, får seg en jobb, kjøper leilighet eller hus, man er fornøyd med seg selv og har energi til å gjøre det man synes skal til.

I det hele tatt: Livet er en reise med både sorg, glede, skuffelse, håp, svik, troskap, løgn, tillit osv.

Man treffer masse forskjellige mennesker, og havner i mange forskjellige situasjoner, har mange forskjellige tanker og følelser i forskjellige perioder av livet.

Husker jeg hadde et veldig fint ordtak engang om livet :) Det var noe om at livet var som en togreise, der hvor vært togstopp var et nytt kapittel hvor du møtte nye mennesker eller havnet i nye situasjoner. Men livet er alltid i endring, og togreisen går videre. Noen mennesker blir med deg på reisen, og går kanskje av på noen togstopp senere, mens du fortsetter alene. Man er alltid alene om livet på en eller annen måte :)

Likte veldig godt det ordtaket ! :)

Anonym poster: 93276ac3c8abd8233205da2007033a52

Skrevet

Da tenker jeg generelt sett.. F.eks problemer som kan oppstå i forhold og kjærlighetsliv, relasjoner, arbeidslivet er krevende, ansvar for økonomi og annet.. Og det at man aldri vet hva som kan skje i framtida, uforutsigbart..

Hva synes dere?

Anonym poster: b829fb3048d8740b976b70861827052e

Jepp, livet suger bigtime.

Man bare lever de kjipe livene sine, inntil en dag, BAAAM så er man død. :rosaengel:

Skrevet

Det er umulig. For å i det hele være i stand til å vurdere din momentane situasjon som negativ, må du på et tidligere tidspunkt ha hatt det bedre. Det er fakta, og det er også noe det hjelper å tenke på når livet faktisk er kjipt. :)
Skrevet

Livet er tøft ja.. Med alt det tøffe kommer det heldigvis noen gode stunder også så lenge man er åpen for de og ser de.

Anonym poster: 19c9849b30b3cf252e1b57f7232b20d0

Skrevet (endret)

Utrolig negativ tankemåte synes jeg! Jeg synes livet er vakkert, og jeg har vært igjennom mye dritt i både barndommen og de få voksenårene jeg har hatt. Det finnes så mange som verken har tak over hodet, mat på bordet eller rent vann! Er så takknemlig for at jeg er født i Norge og har det jeg trenger.

Ja, livet er hardt, suck it up!! Har man problemer; FIX IT. Kjærlighetsproblemer? Løs de eller gå videre, finnes 7 milliarder mennesker i verden. Økonomiske problemer? Det har vel nesten alle. Tøft å arbeide? Du har i hvert fall en jobb, mange er arbeidssøkende og ville gjort hva som helst for din stilling. Psykiske problemer? Søk hjelp.

Kan holde på i evigheter; ingenting er håpløst. Livet er VAKKERT :)

Endret av fitness_
  • Liker 1
Skrevet

Det er rett og slett større sansynlighet for at ting faller ned i uorden enn i en tenkt orden.

Det er ikke mange måter ting kan falle på plass slik du ønsker det ..tenk hvor mange måter ting kan falle slik du ikke hadde ønsket deg?

Anonym poster: 581eb2bafd57c06d64e2f239f558b38a

Skrevet

Det er umulig. For å i det hele være i stand til å vurdere din momentane situasjon som negativ, må du på et tidligere tidspunkt ha hatt det bedre. Det er fakta, og det er også noe det hjelper å tenke på når livet faktisk er kjipt. :)

Skill mellom "mindre ille" og "bedre" :)

Og ironisk nok, for min del er faktisk minnene om at jeg har vært lykkelig det verste.

Skrevet (endret)

Skill mellom "mindre ille" og "bedre" :)

Og ironisk nok, for min del er faktisk minnene om at jeg har vært lykkelig det verste.

Skill mellom semantikk og fakta. "ille" og "bra" er relative begreper, dvs. de er betydningsløse uten komplementære begreper. Dette medfører at med mindre man har det nøyaktig like bra hele livet (noe vi allerede har etablert at ikke er tilfelle), så har man det "bra" og "dårlig". Fakta.

Kanskje, men det er kun din egen innstilling ...

Endret av Konfidensiell
Skrevet

Skill mellom semantikk og fakta. "ille" og "bra" er relative begreper, dvs. de er betydningsløse uten komplementære begreper. Dette medfører at med mindre man har det nøyaktig like bra hele livet (noe vi allerede har etablert at ikke er tilfelle), så har man det "bra" og "dårlig". Fakta.

Kanskje, men det er kun din egen innstilling ...

"Bra" og "dårlig" er relative begrep. For å ta et ekstremt eksempel, barn som er født inn i sexslaveri, og mer eller mindre konstant er torturert vil neppe ha "bra" perioder, men glimt hvor det er fravær av lidelse.

Jepp, jeg vet det er meg det er noe "galt" med. Har ingen grunn til å endre det så lange jeg ikke plager andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...