Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sint at jeg nesten begynner å gråte nå!

Går opp for å finne årets julegaver (de som skal gis vekk). Tar de opp av posene deres, og ser til min store sjokk at vi har mus på loftet. Gaver til flere hundre kroner er ødelagt!

Jeg kan jo ikke gi vekk dette, og jeg har jo null rett til å gå med de tilbake til butikken (lapp er på, og har kvittering). Nå trenger jeg tips til nye billige gaver. Henholdvis til mine to nieser; ei jente på 7 år, ei på 6 år, min mor på 49 år og min søster på 29 år.

Jeg går på dagpenger, så jeg har ikke råd til dyre gaver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var leit å høre :(

Håper du finner en god reserveløsning!

• Liker 1
Skrevet

sett sammen noen fine hobbysett til barna? perler i forskjellge former og farger, og strikktråder slik att de kan lage kjeder og armbånd. til mor og søster kan du jo gi ett gavekort på en tur. altså att dere planlegger en tur sammen og betaler hver for dere. trenger ikke være noe stor ferie dere skal ta, men en konsert eller noe slikt?

• Liker 1
Skrevet

Åh, så utrolig kjipt!! Lag en fotobok til din mor og søster med gamle bilder, minner, historier osv. Du designer boken på nett og får tilsendt i posten. Koster rundt 150kr på fotoknudsen nå trur jeg. Eller så kan du jo lage en helt selv.

Til barna var jo forslaget over her ganske bra. Perler, tråder osv. Huska jeg elska det når jeg var liten.

Lykke til, håper det ordner seg :)

• Liker 1
Skrevet

sett sammen noen fine hobbysett til barna? perler i forskjellge former og farger, og strikktråder slik att de kan lage kjeder og armbånd. til mor og søster kan du jo gi ett gavekort på en tur. altså att dere planlegger en tur sammen og betaler hver for dere. trenger ikke være noe stor ferie dere skal ta, men en konsert eller noe slikt?

Tusen takk for tips, bambam!

Hvordan tenker du? Gi dem gavekort på tur, men betale hver for seg? :klo:

Skrevet

Åh, så utrolig kjipt!! Lag en fotobok til din mor og søster med gamle bilder, minner, historier osv. Du designer boken på nett og får tilsendt i posten. Koster rundt 150kr på fotoknudsen nå trur jeg. Eller så kan du jo lage en helt selv.

Til barna var jo forslaget over her ganske bra. Perler, tråder osv. Huska jeg elska det når jeg var liten.

Lykke til, håper det ordner seg :)

Fotobok fikk min søster til sitt bryllup i oktober, så synes det blir for tidlig å lage dette igjen. Har en del bilder fra dette bryllupet skrevet ut på papir, så kan jo så klart finne noen fine rammer, og ramme inn disse. Problemet er jo at fotobutikken her i byen har nytt format - 9 x 13 cm. Det er håpløst å finne rammer med disse målene!

Perler kan jo funke, men eldste jenta har mye perler, og yngste jenta har null tålmodighet til å drive med slik pusling.

Skrevet

Jeg er så sint at jeg nesten begynner å gråte nå!

Går opp for å finne årets julegaver (de som skal gis vekk). Tar de opp av posene deres, og ser til min store sjokk at vi har mus på loftet. Gaver til flere hundre kroner er ødelagt!

Jeg kan jo ikke gi vekk dette, og jeg har jo null rett til å gå med de tilbake til butikken (lapp er på, og har kvittering). Nå trenger jeg tips til nye billige gaver. Henholdvis til mine to nieser; ei jente på 7 år, ei på 6 år, min mor på 49 år og min søster på 29 år.

Jeg går på dagpenger, så jeg har ikke råd til dyre gaver.

Meld deg inn i en bokklubb, www.bokklubben.no. Da får du 1000 kr i gavekort som du kan handle bøker + en masse andre ganske fine ting faktisk, til både store og små ;o)

Anonym poster: 8fa6a8c7f5923f2474c0ad45e39b35bb

• Liker 1
Skrevet

åh jeg fikk en enda bedre idè! hva med å organisere en jente-helg hvor dere tre er sammen? film, godteri, god mat og ansiktsmasker? det blir jo rimelig for deg også.

(jeg har bare en lillebror, så jeg missunner deg!)

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for gode innspill!

Å melde meg inn i Bokklubben.no - da må jeg vel være medlem i et år, og få tilsendt bøker en gang i mnd?

Skrevet

Tusen takk for gode innspill!

Å melde meg inn i Bokklubben.no - da må jeg vel være medlem i et år, og få tilsendt bøker en gang i mnd?

Du må være medlem et år, ja, men du trenger ikke å kjøpe noe. Må bare huske på å avbestille hovedboka en gang i måneden (gjøres på nett).

• Liker 1
Skrevet

Fotobok fikk min søster til sitt bryllup i oktober, så synes det blir for tidlig å lage dette igjen. Har en del bilder fra dette bryllupet skrevet ut på papir, så kan jo så klart finne noen fine rammer, og ramme inn disse. Problemet er jo at fotobutikken her i byen har nytt format - 9 x 13 cm. Det er håpløst å finne rammer med disse målene!

Perler kan jo funke, men eldste jenta har mye perler, og yngste jenta har null tålmodighet til å drive med slik pusling.

Åh, ja da skjønner jeg! Gjelder å finne frem den krative siden din nå, gitt! Hehe :)

Hva hadde du kjøpt til de fra før da?

Skrevet

Du må være medlem et år, ja, men du trenger ikke å kjøpe noe. Må bare huske på å avbestille hovedboka en gang i måneden (gjøres på nett).

Jeg kommer til å glemme å gjøre dette en gang i mnd. Har så dårlig hukommelse :fnise:

Men det var et kjempebra tips altså! :)

Åh, ja da skjønner jeg! Gjelder å finne frem den krative siden din nå, gitt! Hehe :)

Hva hadde du kjøpt til de fra før da?

Jeg hadde kjøpt noen søte tøfler til de fra Accessorize, også et fleecesett fra G Sport.

Skrevet

Hva med å lage hjemmelagde godterier og konfekt? Nam-nam. Ha på glass og pynte med sløyfe...

Skrevet

Jeg har vel tre glass igjen. Tok noen av de jeg hadde, satte på noen fine tråder, og la ved et telys. Veldig simpelt. Men har forklart til venner/familie om situasjonen. Forhåpentligvis forstår de at jeg ikke har råd til å kjøpe på nytt til de.

Skrevet

På Toyz 'R Us har de en hobbyeske til 99 kroner - i den er det 4 små hvite kartongeesker i forskjellige former (hjerte,stjerne,rund og firkanta). I pakken følger det med noen tuber med farga glitterlim og glassteiner til å pynte disse små eskene med.

Beregna på alder 5+ og skikkelig jentete!

Jeg gleder meg til å gi tantebarnet mitt denne gaven :)

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det er to brukere her inne som må ha englevinger. Måten dere gledet en "fattig stakkar" nå i denne førjulstiden er umåtelig.

Jeg har takket dere mange ganger fra før, men føler at det ikke er nok.

Vet ikke om dere ønsker at jeg skal navngi dere, men dere to vet hvem dere er.

Takk en og to i all offentlig finner dere på min blogg. Også er vel snart innboksen deres full av det allerede :fnise:

Englejenter! :blomst::gullengel:

Skrevet

Dra over til Sverige og kjøp noe billig juggel der. Siden de ikke ser den slags i butikkene her så aner de ikke hva prisen er på det eller har noen tanker om at det bare er juggel. Charlottenberg feks. Der har du ÖverskottsBolaget. Der får du kjøpt mye billig juggel, en god del som er fint også. Alt er billig juggel. Og så er det mange andre fine, billige, butikker der også.

Anonym poster: 6c5bb65fd89233244779335893b1cdd0

Skrevet

Dra over til Sverige og kjøp noe billig juggel der. Siden de ikke ser den slags i butikkene her så aner de ikke hva prisen er på det eller har noen tanker om at det bare er juggel. Charlottenberg feks. Der har du ÖverskottsBolaget. Der får du kjøpt mye billig juggel, en god del som er fint også. Alt er billig juggel. Og så er det mange andre fine, billige, butikker der også.

Anonym poster: 6c5bb65fd89233244779335893b1cdd0

Altså. Nå er jeg mer opptatt av gaven skal falle i smak, enn å kjøpe billig juggel, som du foreslår. Dessuten bor vi såpass nærme svenskegrensa (Charlottenberg) at jo, de vil merke det.

Skrevet

Æsj, så kjedelig:( Hva med å bake noe til din mor? Baileys kuler f.eks, kjempe enkelt å lage:) Og om du går på hobby butikken og kjøper sterk tråd, lås og perler lager du lett noen armbånd og smykker du sikkert kan gi til niesene dine og søsteren din:) Så kan du jo gi bort tid i julegave også; lag hjemmelagde gavekort der du tilbyr barnepass, bilvask, middag, massasje etc., som mottaker kan bruke:)

Kan du strikke, sy, tegne eller male så kan du jo bruke dine kreative sider også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...