Gå til innhold

Nabon skal flytte, har vi førsterett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et hus der det er 3 leiligheter. 2 leiligheter i første, der min samboer og jeg bor, og nabo dama sin leilighet. I andre etg bor huseier. Nå skal nabon flytte og vi er veldig intr i den leil. Den er større enn våres og finere.

Ringte huseieren for å si vi var intr og da var svaret at han hadde snakka med en, men det var ikke sikkert. Og at han skulle snakke med oss før han la den ut til leie.

Snakka med sjefen min på jobb og nevnte det der og ho sa at vi burde hatt første pri på den, eller at vi hvertfall burde blitt spurt el før han spurte videre.

Så det er vel det som er spm mitt, er det sånn at vi på en måte har litt første pri eller er løpet kjørt? Vi har bodd her i 5 eller 6 år.

På forhånd takk... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Hvorfor i alle dager skulle dere ha det??? Utleier står fritt til å leie ut til hvem han vil. Dere eier ikke - dere leier!

Anonym poster: adbb2eb833939f0d48094902eb08201c

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor skal dere ha førsterett? Fordi dere bor der frafør? Tviler på at dette er en regel

Skrevet

Mnæh... Tror ikke det. Da får han jo bare nok ei leilighet han må få leid ut!?

Anonym poster: d81aa73bd564b135655775dfd5b0e6a1

• Liker 1
Skrevet

Kanskje dere kan gjøre en avtale hvis dere selv skaffer leieboere til leiligheten dere bor i nå?

Skrevet

Bare tenkte på det når sjefen sa det. Men er lov å lure.. :)

Skrevet

Huseier bare utsetter å leie ut en måned. Dere har en måned overlapping. Han leier da ut deres leilighet.

Kan virkelig ikke skjønne at det skal være et problem for huseier.

Har en venninne som bor i et hus med flere utleieenheter. Hun fikk fint bytte da en bedre leilighet ble ledig.

Anonym poster: c57d7f3a98b228ab9667369f2bcb2be8

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Hvorfor i alle dager skulle dere ha det??? Utleier står fritt til å leie ut til hvem han vil. Dere eier ikke - dere leier!

Bingo!

Som leietaker har man visse rettigheter, men absolutt ikke noe i nærheten av dette.

• Liker 1
Skrevet

Huseier bare utsetter å leie ut en måned. Dere har en måned overlapping. Han leier da ut deres leilighet.

Kan virkelig ikke skjønne at det skal være et problem for huseier.

Har en venninne som bor i et hus med flere utleieenheter. Hun fikk fint bytte da en bedre leilighet ble ledig.

Du skjønner ikke at en måneds tapt leieinntekt er problem for en som er utleier?

Da kan jeg ikke skjønne at det er et problem for deg at arbeidsgiveren din lar være å betale ut lønn en måned.

• Liker 3
Gjest hedgepig
Skrevet

Du skjønner ikke at en måneds tapt leieinntekt er problem for en som er utleier?

Tipper at ab mener at ts må betale for to leiligheter i denne overlappen!?! :)

Skrevet

Da kan jeg ikke skjønne at det er et problem for deg at arbeidsgiveren din lar være å betale ut lønn en måned.

AB som du svarte. Så jeg var uklar i mitt svar. Det forutsetter selvfølgelig at de betaler leie for begge leilighetene en måned. Mange har litt overlapping når de flytter. Klarer de å flytte på en dag inkl. vask av egen leilighet så trenger de ikke en måned med dobbel husleie. Selvfølgelig skal ikke huseier tape.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...