Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Er håpløst forelsket i kollega, som er gift. Vet at jeg må holde meg unna men vanskelig når jeg tenker på han hele tiden og det kribler i magen når vi snakker sammen.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Er håpløst forelsket i kollega, som er gift. Vet at jeg må holde meg unna men vanskelig når jeg tenker på han hele tiden og det kribler i magen når vi snakker sammen. Jeg (mann) har det på samme måte med en kvinnelig kollega ( hun har samboer). Har vært stormforelsket i henne i godt over et år nå, og det er ikke lett når man omgåes hele dagen og er ganske gode venner. Lett å overtolke alt, og bruke all energi på personen. Man får heller sette pris på det man har - at man kjenner/jobber med en så herlig person og at man gleder seg til å gå på jobb pga vedkommende. Hadde vært verre hvis jeg hatet alle på jobb. Så man får holde fingrene fra fatet og respektere at det finnes begrensninger. Man har alltids fantasien heldigvis.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Men sånne forelskelser kan jo tilslutt bli besettelser... Man får ikke tatt avstand fra hverandre, og blikk og kontakt er daglig næring til følelsene. Uff, det er rett og slett veldig vanskelig!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 Men sånne forelskelser kan jo tilslutt bli besettelser... Man får ikke tatt avstand fra hverandre, og blikk og kontakt er daglig næring til følelsene. Uff, det er rett og slett veldig vanskelig! Kjenner meg igjen i den. Ofte den første man tenker på om morgenen, og den siste man tenker på om kvelden. Vanskelig å holde avstand når man føler at dette er en av de herligste personene man noensinne har kjent. Jeg klarer ikke unngå å ta kontakt med henne på jobb - oppsøker henne hele tiden for å skravle. Hadde det bare vært enveiskjørt hadde man jo tatt hintet, men når kontakten går begge veier blir det litt "verre". Fort gjort at forelskelsen dominerer tankene hele arbeidsdagen. Samtidig må man ha i bakhodet at for den andre personen er man bare en god kollega eller venn.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Det er sikkert viktig å minne seg selv på at den andre personen mest sannsynlig ikke er intr i noe mer enn skravling og litt flørt men da er det vel lurt å holde avstand slik at egne følelser roer seg? Er så redd for at jeg tolker alt som interesse fra den andre og overfører mine følelser på han..
makkapakka Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Er håpløst forelsket i kollega, som er gift. Vet at jeg må holde meg unna men vanskelig når jeg tenker på han hele tiden og det kribler i magen når vi snakker sammen. bare slutt å kjempe i mot det da blir forelskelsen lettere å takle. Å bare så du vet det, motparten vet det, det er klin umulig å skjule.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #7 Skrevet 1. desember 2012 Det er sikkert viktig å minne seg selv på at den andre personen mest sannsynlig ikke er intr i noe mer enn skravling og litt flørt men da er det vel lurt å holde avstand slik at egne følelser roer seg? Hehe. Har prøvd flere ganger å holde avstand for å virke nøytral/roe ned, men det skal ikke mye til - en samtale eller røykepause, så er man (jeg) i gang med alle uvanene igjen. Det kommer jo litt ann på arbeidsituasjonen, og hvor mange ansatte man er. For min del blir det som du nevner tidligere - når man går og tråkker opp på hverandre blir det ikke noe lettere. Dog har jeg etterhvert "slått meg til ro" som kun en venn/kollega, og da blir det litt bedre.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #8 Skrevet 1. desember 2012 Viljestyrke. Må du, så må du. Anonym poster: 805005a3a80a47794ee9a580c34a8443
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #9 Skrevet 1. desember 2012 Viljestyrke. Må du, så må du. Anonym poster: 805005a3a80a47794ee9a580c34a8443 Ja, det er jeg helt enig i! Og jeg skjønner at jeg må, og jeg klarer noen ganger å få nok viljestyrke til å innse at det må være sånn. MEN- jeg føler at han også sender smil og blikk og søker kontakt mer enn strengt tatt nødvendig. Og da er det jo helt håpløst å holde avstand! Men det går vel over etterhvert, har bare vært sånn så lenge nå at jeg har mine tvil... TS
Gjest pia2 Skrevet 1. desember 2012 #10 Skrevet 1. desember 2012 Jeg sliter også på samme måten. Godt det ikke bare et meg. Her er begge gift og jeg er stupende forelsket. Har prøvd å holde meg unna men hva hjelper det når jeg plutselig merker at han ser på meg eller han gir meg en klem etter sommerferien. Det blir også unaturlig å holdr meg unna uten å gi han en grunn fordi kontakten vår ha vært så bra hele tiden. Må snart vurdere å bytte jobb pga han men trives jo så bra med alle kollegaene
Gjest Gjest_spich Skrevet 1. desember 2012 #11 Skrevet 1. desember 2012 Gå på date med en annen, få noe annet å tenke på. Det har funket som fjell for min del ihvertfall
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #12 Skrevet 1. desember 2012 Jeg sliter også på samme måten. Godt det ikke bare et meg. Her er begge gift og jeg er stupende forelsket. Har prøvd å holde meg unna men hva hjelper det når jeg plutselig merker at han ser på meg eller han gir meg en klem etter sommerferien. Det blir også unaturlig å holdr meg unna uten å gi han en grunn fordi kontakten vår ha vært så bra hele tiden. Må snart vurdere å bytte jobb pga han men trives jo så bra med alle kollegaene Jeg har også vurdert å bytte jobb fordi dette opptar for mye av min konsentrasjon og mine tanker. Men litt dumt det også da, når det egentlig bare er en person man liker litt ekstra. Godt råd det å date noen andre! Men det går jo ikke hvis man er gift, da TS
Gjest pia2 Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 Nei, ikke lett å date andre når man er gift, he he
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #14 Skrevet 1. desember 2012 Prøve å ikke tenke på den andre når du er hjemme. Finne noe annet å konsentrere seg om - og for guds skyld ikke fantasere for mye om sex med vedkommende, det bare fyrer opp lysten
Gjest gjest Skrevet 1. desember 2012 #15 Skrevet 1. desember 2012 I samme situasjon her og. Jeg er samboer han er gift. Vi smugtitter på hverandre og flørte litt på epost. Det er liksom ingen felles framtid for oss to, så jeg prøver å holde mest mulig igjen og håper at det går over. Men jeg må si at det er deilig å kjenen spenningen når jeg ser han, litt krydder i arbeidshverdagen
Gjest pia2 Skrevet 1. desember 2012 #16 Skrevet 1. desember 2012 Har nok vært litt smugtitting og flørting her og. Skulle bare ønske om han føler NOE for meg, det hadde holdt for meg Trodde jeg skulle svime av den dagen han sendte meg en e-post som begynte med:"Hei kjære"
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2012 #17 Skrevet 1. desember 2012 Ja, så lenge denne flørtingen kun er et krydder, men dessverre utgjør den jo en fare hvis forholdet på hjemmebane skulle begynne å skrante... Da kan det være lett å gå litt lenger enn man egentlig vil fordi man allerede kjenner personen så godt og har de gode følelsene for vedkommende, og ofte er det dråpen som skal til for at ekteskapet ryker. Og da er kanskje ikke kollegaen interessert nok i noe videre eller viser seg å ikke være det man ønsker allikevel. Litt farlig å leke med ilden!
Gjest gjest_spich Skrevet 1. desember 2012 #18 Skrevet 1. desember 2012 Nei, ikke lett å date andre når man er gift, he he Jeg gikk ut ifra at TS var singel jeg da, at det var kollegaen som var gift. Nei, er verre den der om TS også er gift.....
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2012 #19 Skrevet 2. desember 2012 Men er det absolutt forbudt å snakke med kollegaen sin om dette? Sette opp noen regler for hva som er greit? Eller er det helt tull?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2012 #20 Skrevet 2. desember 2012 Men er det absolutt forbudt å snakke med kollegaen sin om dette? Sette opp noen regler for hva som er greit? Eller er det helt tull? Hva er poenget? Det dere merker er jo bare god personlig kjemi. Så kjeder du deg antagelig på hjemmebane og fyrer oppunder hele følelsen. Men det er fortsatt bare kjemi. Legg deg litt i selen og få spenning i privatlivet. Tenk: hvordan får jeg dette privat? Det er ikke på noen måte personavhengig (det er jo du som har skapt illusjonen!), så bare å sette i gang. Anonym poster: 19bc058c13d8c60b76ceaa358e918eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå