Gå til innhold

Hjelp til betaling - hva er passende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabojenta (15 år) skal sitte barnevakt for barnet vårt (2.5 år) i morgen. Dette blir fra kl 19 til ca 01/02 - kanskje før. Vi skal på julebord, men jeg skal være edru, og kan kjøre hjem hvis det skulle være noe. Vi legger barnet før vi drar. Har kjøpt inn til taco, brus, godis, og hun får bruke tv/dvd/nett som hun vil. Vi har også sagt at hvis hun vil kan hun ta med en venninne. Foreldrene hennes er hjemme i nabohuset, så føler meg trygg på at hun får hjelp hvis hun føler for det.

Hvor mye ville dere tatt per time/for hele kvelden? Synes det er vanskelig. Vil ikke betale for lite.. :vetikke:

Anonym poster: 6cb133b003b0bcb3f87193ae43c28a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

400-500 for hele kvelden?

Anonym poster: 3d0680792f2c58067a88bbdc17cea411

Skrevet

Ville gitt en hundrings i timen, iallfall 80 kroner.

350-400 kr.

Husker jeg var i en lignende situasjon da jeg var 14 år. Passet naboens 2 barn i en time i uke, mens foreldrene var på trening. Hadde avtale om en hundrelapp i timen.

Engang ble jeg spurt om å passe de en helkveld (en lørdag til og med). Jeg sa ja (og hadde i hodet at jeg fikk en hundrings i timen). De hadde også kjøpt inn godteri og alt det der, men det er slitsomt å legge unger som prøver å utnytte at du er ung, og som tøyer strikken veldig. Ville heller sittet hjemme hos meg selv og spist godteri, enn å passet andres unger (så ikke se på godteri du setter frem som betaling) ;)

De sa de var tilbake rundt kl 23.

Imidlertid dukket de ikke opp før kl 2 på natten, og jeg hadde sovnet på sofaen deres.

Jeg tenkte at "hurra, nå får jeg 700 kroner (hadde jo passet dem fra 7 til klokken 2 på natten)". Men så trakk han bare opp 250 kroner! Gjett om jeg ble skuffet! Måtte også gå alene hjem kl 2 på natten en lørdagskveld!

Siste gangen det "passet" for meg å passe de ungene..

Anonym poster: ee7cc22cf0c56746f4e369cd03decd51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...