Gå til innhold

Klokke til mann

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vurderer å kjøpe klokke til kjæresten til jul, men jeg har to problemer.

1. Jeg har lite peiling på klokker, hvilken klokke vill du hatt/kjøpt til en mann?

2. Den skal helst ikke være kjempe dyr.

Videoannonse
Annonse
Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

Tissot har jo fine og billige klassiske klokker. Dersom han er mer friluftsliv kar som liker gadgets og ting med mange funksjoner osv så er Suunto X-lander en kongeklokke ALLE tøffe menn elsker.

Bare for guds skyld ikke kjøpt harry-klokker som gucci, calvin klein osv.

Endret av Darthoven
  • Liker 1
Skrevet

Hva vil "kjempedyr" si?

Jeg skal kjøpe denne til min i år: nixon-the_sentry_leather-silver_brown-1.jpg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Takk for tips :)

Den var veldig fin Andrea :) Og "kjempedyr", vet ikke helt hva man må ut med for fine klokker, men har sett noen klokker og så oppdaget at de koster fire-fem tusen, det har jeg ikke råd til :)

Skrevet

Hva vil "kjempedyr" si?

Tipper han blir fornøyd med denne. Har nesten lik selv (kremt). men med tall på urskiven. Samme klokkereim også. Håper du har valgt den ;).

Skrevet

Takk for tips :)

Den var veldig fin Andrea :) Og "kjempedyr", vet ikke helt hva man må ut med for fine klokker, men har sett noen klokker og så oppdaget at de koster fire-fem tusen, det har jeg ikke råd til :)

Okei :) Den jeg postet bilde av koster 2199 i norske butikker, og størsteparten av klokkene fra Nixon ligger vel i dette prissjiktet. Handler du over nettet får du nok den og andre til en billigere penge :)

Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

Vurderer å kjøpe klokke til kjæresten til jul, men jeg har to problemer.

1. Jeg har lite peiling på klokker, hvilken klokke vill du hatt/kjøpt til en mann?

2. Den skal helst ikke være kjempe dyr.

Altså..sikkert en grei klokke den der nixon, men jeg hadde i hvert fall blitt mye mer glad om jeg fikk en klokke av et solid, tradisjonelt og klassisk merke. Nixon er jo et sånn hipster-merke startet i 1997 som lager klokker i surfe/skate-stil. Selv om den klokka som er postet her absolutt er fin vel og merke, så får du tilsvarende klokker til samme pris, bare av mer tradisjonelle merker. JEG synes i hvert fall det er kulere. Men nå kjenner jo ikke jeg typen din da.

Du får fine shcwartz, tissot og sikkert flere merker til rundt 2000 kroner.

Endret av Darthoven
  • Liker 2
Skrevet

Altså..sikkert en grei klokke den der nixon, men jeg hadde i hvert fall blitt mye mer glad om jeg fikk en klokke av et solid, tradisjonelt og klassisk merke. Nixon er jo et sånn hipster-merke startet i 1997 som lager klokker i surfe/skate-stil. Selv om den klokka som er postet her absolutt er fin vel og merke, så får du tilsvarende klokker til samme pris, bare av mer tradisjonelle merker. JEG synes i hvert fall det er kulere. Men nå kjenner jo ikke jeg typen din da.

Du får fine shcwartz, tissot og sikkert flere merker til rundt 2000 kroner.

Må låne tråden litt jeg, siden jeg er på jakt etter det samme til mannen min. På Suunto klokken ville du gått for lær eller plast?

Gjest Darthoven
Skrevet

Må låne tråden litt jeg, siden jeg er på jakt etter det samme til mannen min. På Suunto klokken ville du gått for lær eller plast?

Har hatt begge deler..lærreima er absolutt best med tanke på holdbarhet, men gummi-remia er tøffere. Jeg har dusjet og badet med den i cirka to år, og den begynner å løsne litt i festet (der hvor den fester til klokka) men sitter fortsatt fast. Dersom mannen din er friluftsmann og litt harry så går du for gummireima. Er han super-praktisk og ikke opptatt av at ting skal se tøfft ut, går du for lærreima. :)

Skrevet

Har hatt begge deler..lærreima er absolutt best med tanke på holdbarhet, men gummi-remia er tøffere. Jeg har dusjet og badet med den i cirka to år, og den begynner å løsne litt i festet (der hvor den fester til klokka) men sitter fortsatt fast. Dersom mannen din er friluftsmann og litt harry så går du for gummireima. Er han super-praktisk og ikke opptatt av at ting skal se tøfft ut, går du for lærreima. :)

Takk for svar, han er av typen friluftsmann som bruker ting til det virkelig går i stykker. Får tenke litt på det, men på komplett hvor den er absolutt billigst er den i lær ser det ut til. Synes den er skikkelig barsk og håper han blir glad:)

Gjest Darthoven
Skrevet

Takk for svar, han er av typen friluftsmann som bruker ting til det virkelig går i stykker. Får tenke litt på det, men på komplett hvor den er absolutt billigst er den i lær ser det ut til. Synes den er skikkelig barsk og håper han blir glad:)

Kongeklokke :) Kompass, høydemåler, temperaturmåler, utrolig slitesterk (har som sagt hatt min i snart 3 år og brukt den aktivt..svært lite riper osv). Kjøp med lærreim du..så kan han evnt bytte ut til gummi hvis han blir lei den. Bestillte den på nett, kostet litt over hundre kroner tror jeg. Litt tuklete å montere, men bare ta den med i hvilken som helst klokkebutikk så fikser de det sikkert gratis (bortsett fra thune på majorstuen..med sine gretne og snobbete ansatte)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bare for guds skyld ikke kjøpt harry-klokker som gucci, calvin klein osv.

Hva er det som gjør klokkene til disse produsentene harry? Jeg tok en titt på utvalget, og det er da stort sett klassiske, stilrene design hos begge (særlig calvin klein). Og slik jeg ser det, er de ikke særlig forskjellige fra f.eks. Tissot, som du anbefaler.

Hva vil "kjempedyr" si?

Støtter denne. Har den selv, og liker den veldig. Nixon har jo mye rart, men blant de mer klassiske designene, synes jeg det er mye bra.

Endret av kikut
Gjest Darthoven
Skrevet

Hva er det som gjør klokkene til disse produsentene harry? Jeg tok en titt på utvalget, og det er da stort sett klassiske, stilrene design hos begge (særlig calvin klein). Og slik jeg ser det, er de ikke særlig forskjellige fra f.eks. Tissot, som du anbefaler.

Nei, som sagt, det er smak og behag. Personlig synes jeg det er litt "harry" med klokker som ikke er produsert av tradisjonelle urmakere som f.eks tissot, omega osv. Det betyr ikke at klokkene til f.eks Calvin Klein er dårlig..men hva er poenget med dem? Tenk deg å kjøpe et par Dior fjellbukser, eller en Gucci-fiskestang. Selv om stanga hadde vært like god som Lawson eller Fenwick så bare kræsjer det i mitt hode i hvert fall. Når jeg ser en gucci-klokke, så tenker jeg at personen er mer opptatt av merket enn tradisjon, kvalitet og klokker. Men hey..nå høres jo jeg ut som en snobb, så.. :)

Skrevet

Støtter denne. Har den selv, og liker den veldig. Nixon har jo mye rart, men blant de mer klassiske designene, synes jeg det er mye bra.

Han jeg kjøper til har tidligere hatt andre klokker fra Nixon. Selvom det blir sagt lenger her oppe at det er et hipstermerke, så ser man jo gjerne an personligheten til den man kjøper til. Min kjæreste både skater, og står på snow- og wakeboard, og da er Nixon midt i blinken.

Dette er jo et klassisk design, og det finnes sikkert andre merker som produserer lignende klokker i samme prisklasse som kanskje vil passe trådstarters mann bedre :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Triwa sine klokker er fine. De er ikke superdyre heller.

Skrevet

Triwas klokker èr fine, men det er dessverre alt. Kvaliteten stod ihvertfall ikke til mine forventninger.

Skrevet

Jeg har bare klokkene som er i plast og etter to års daglig bruk, blant annet i butikkjobb, er begge de jeg har ikke mer slitt enn forventet. Den ene er faktisk ripefri, men dessverre litt misfarget. Jeg vet ingenting om kvaliteten på de mer "ordentlige" herreklokkene, men jeg synes de har kult design.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Mange gode tips her, jeg klarer fremdeles ikke bestemme meg, ikke for om jeg skal gå for klokke en gang. :fnise: Er så dårlig på dette med gaver til mann. Han er forresten ikke veldig friluftsmenneske, og er snart ferdig med ingeniørutdannelse dersom noen skulle fått noen gode idéer ut av det :)

Tusen takk for alle tips da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...