Gå til innhold

Norske profesjonsstudenter! (Psykologi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et ganske enkelt spørsmål til dere, fikk dere betalt i hovedpraksisen? Altså fikk dere lønn for å være ute i praksis?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er utenlandsstudent på psyk. profesjon som nå skal ha hovedpraksis i Norge. Må lete selv etter egnede steder og vet generelt lite om hvordan denne prosessen fungerer i Norge.

Håper på svar!

Anonym poster: b3e24d44eb957c4a1dc057a0670d7953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke psykolog, og vet derfor ikke dette helt sikkert, men jeg er lege som jobber i psykiatrien - og har aldri hørt noen av psykologstudentene som har hovedpraksis fortelle at de har lønn. Send en mail til psykologforeningen (du er vel medlem?), der får du sikkert svar.

Anonym poster: 20f38de5741f94b67328eb180c4b6b70

Skrevet

Hei!

Har et ganske enkelt spørsmål til dere, fikk dere betalt i hovedpraksisen? Altså fikk dere lønn for å være ute i praksis?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er utenlandsstudent på psyk. profesjon som nå skal ha hovedpraksis i Norge. Må lete selv etter egnede steder og vet generelt lite om hvordan denne prosessen fungerer i Norge.

Håper på svar!

Svaret er NEI.

Anonym poster: e3c89512b6d7cbcc899463382adc5b10

• Liker 1
Skrevet

Har hørt rykter om 1 sykehus som nå skal operere med en prøveordning der de gir folk i hovedpraksis 10.000 kroner i måneden (tror dette var i Finnmark, eller et eller annet sted hvor det er relativt ubebodd og de har lyst til å "kjøpe" studenter og håpe at de blir boende).

Vennligst kontakt psykologforeningen, eller lignende for mer korrekt svar.

Anonym poster: e3c89512b6d7cbcc899463382adc5b10

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg mener å huske jeg så noe reklame på tavla til fakultetet om en eller annen kommune som tilbydde dette. Sjekk ut de nordligste kommunene så kanskje du får napp.

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal kontakte Psykologforeningen. Det hadde jo vært supert med lønn. I og med at praksisen må være 40 t i uka for å bli godkjent ved mitt universitet, så vil jeg jo helst gå i pluss til slutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...