Gå til innhold

Kan hun få tilbake følelsene for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift i 10 år, kjent hverandre i snart 20 og nå forteller hun meg at hun har mistet følelsene sine for meg. Hun sier at hun ikke har noe mer å gi meg og hun føler at hun ikke får noe tilbake. Siste året har vært preget av lite eller ingen nærhet, kun daglige forpliktelser og sørge for at barna våre har det bra. Jeg har vel vært for naiv, kom som et lite sjokk at følelsene hennes var borte, trodde vi skulle komme til bedre dager. Ekteskapet for meg betyr å stå sammen, også på svarte dager. Jeg kommer alltid til å ha følelser for henne, de vil aldri forsvinne, kanskje fordi hun er den første og eneste jenta jeg har hatt i livet mitt. Jeg klarer ikke å legge bort følelsene mine for henne fordi jeg har kjent henne i halve livet mitt og det handler for meg om grunnpilarer som går så dypt, som ikke forsvinner for meg. Jeg har nå dårlig selvtillit, blir ofte lei meg og har den siste tiden brukt masse energi og krefter på å gjøre henne glad og fornøyd, men jeg får ingen respons tilbake. En natt for kort tid siden våknet jeg på natten av at hun holdt rundt meg og kysset meg på kinnet flere ganger i søvne. Jeg lå der bare helt stille og kjente hjertet mitt banke, men jeg visste at det ikke var ekte, bare gammel vane. Hun trakk seg fort unna når hun etterhvert oppdaget hva hun gjorde. Har foreslått at vi skal oppsøke profesjonell hjelp, men hun mener at det er for sent til å gjøre noe med det. Og da lurer jeg på – kan hun noen gang få følelsene sine for meg tilbake igjen? Har jeg noe håp om å vinne hjertet hennes tilbake?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er at du bør trekke deg unna og slutte å prøve slik at hun får kjent på følelsen om hun savner deg.

Vi damer synes faktisk sørgende menn over tid blir ynkelige og lite mandige noe som gjør det enda vanskeligere å finne tilbake.

Trekker du deg imidlertid bort og "gir litt faan" kan det åpne øynene hennes om det fortsatt finnes følelser der inne.

Vi er kompliserte skapninger men løsningen på slike ting pleier ikke å være så kompliserte.

Skrevet

Vi damer synes faktisk sørgende menn over tid blir ynkelige og lite mandige noe som gjør det enda vanskeligere å finne tilbake.

Alltid like festlig når noen tar på seg ansvaret for å tale på vegne av halvparten av jordens befolkning...

At menn som sørger blir ynkelige og lite manding har aldri noensinne falt meg inn, tvert i mot synes jeg det er attraktivt med menn som klarer å vise seg sårbare. Så snakk for deg selv du, Gjest.

Hadde en mann som jeg i utgangspunktet begynt å kjølne for trukket seg unna og gikk inntrykk av at han ga faen, hadde jeg tatt dette som en bekreftelse på at det var riktig av meg å ende forholdet.

Altså, å trekke seg litt unna kan være lurt, da det gir henne rom for å kjenne på sine egne følelser. Men å late som man gir faen? Dette hadde fungert mot sin hensikt for min del...

Anonym poster: 5aa5b3ab6d1e93afefe370d267812be9

• Liker 1
Skrevet

Trekker du deg imidlertid bort og "gir litt faan" kan det åpne øynene hennes om det fortsatt finnes følelser der inne.

Men, for å kunne trekke meg unna og «gi faan» må vi selge huset og starte hvert for oss. Det innebærer store omveltninger for barna også. Hun får jo ikke kjent på følelsen om hun savner meg dersom vi ikke splitter lag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...