Obelix Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 For meg virker det som den mest vanlige kræsjen i samliv handler om ubalanse i sexlivet. Stort sett så har dene ene parten mer lyst enn den andre... Er det noen som lever i forhold med sterk ubalanse og hvordan får man det forholdet til ikke å knekke? Hvordan løser man det? Utroskap er ingen, absolutt ingen, løsning på sånne problemer...men hvor mye "ansvar" har partene for å holde den andre happy?
Pigeline Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Anna Anka har vel et greit svar på denne problemstillingen Men når det er sagt er det begges ansvar. Det er gi og ta innenfor rimelighetens grenser. Sex avler sex, så kommer man først i gang er det om å opprettholde den gode stimen. Frustrerende når den ene vil mer enn den andre, og det er ikke lett. Men vær tålmodig, ta hensyn og snakk sammen. Hvorfor vil den ene mer enn den andre? Sex kan være mer enn bare selve samleiet. Bruk god tid på temaet. Sexlivet går alltid i bølger. Kan ikke være på topp alltid, men bare synd at ikke begge parter er i samsvar på opp og nedtur. That's life my friend Det løser seg, men kan ta tid! Lykke til
Obelix Skrevet 30. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2012 haha... ja jeg husker jo Ankas løsning...men tipper jo at det ikke er den mest vanlige løsningen blandt et snitt av befolkningen Litt brannfakkel her nå: (og er en veldig generell betraktning) Det virker på meg som at menn i størst grad skal tilpasse seg kvinnens lystmønster og på en måte godta at det er hennes sexlyst som er det styrende?
Petra75 Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 haha... ja jeg husker jo Ankas løsning...men tipper jo at det ikke er den mest vanlige løsningen blandt et snitt av befolkningen Litt brannfakkel her nå: (og er en veldig generell betraktning) Det virker på meg som at menn i størst grad skal tilpasse seg kvinnens lystmønster og på en måte godta at det er hennes sexlyst som er det styrende? Man må vel som regel tilpasse seg etter den som har minst lyst, syns jeg, da det å ha sex uten lyst i hvert fall for meg nesten kan føles som et overgrep. Men jeg mener også at man skal stille opp for den som har mer lyst av og til selv om man ikke har lyst selv. Sex er viktig for mange, og det er viktig for å få et forhold til å fungere. Det jeg føler mange "feiler" på, er at de ikke lar den uten lyst få tid til å føle på lysten, men at de maser og tigger og på den måten lager en ond sirkel. For meg var i hvert fall dette et problem. Jeg hadde lyst til å føle lyst og til å for en gangs skyld ta initiativet, men jeg rakk aldri. Dette gjorde bare at jeg fikk enda mindre lyst. Har vært singel nå i fem måneder, og det er først nå jeg begynner å kjenne et snev av sexlyst igjen....
Petra75 Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 .....herregud, der var det mye "lyst"... hoho, det er hælja, sann!
Gjest Purple Haze Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 haha... ja jeg husker jo Ankas løsning...men tipper jo at det ikke er den mest vanlige løsningen blandt et snitt av befolkningen Litt brannfakkel her nå: (og er en veldig generell betraktning) Det virker på meg som at menn i størst grad skal tilpasse seg kvinnens lystmønster og på en måte godta at det er hennes sexlyst som er det styrende? Tror du har rett i det. For en del kan sex bli et maktmiddel også. Sex blir noe kvinner gir og mannen får, ergo må han pent innfinne seg med å vente til hun får lyst. For andre kan det være at de rett og slett har liten sexdrive, men skulle ønske de hadde lyst. Og man skal ikke tvinge seg til sex heller, hvert fall ikke hele tiden. Noen ganger kan man få lyst etter hvert, bare man kommer i gang. Jeg synes det er direkte dårlig gjort å hele tiden avvise partneren, aldri ta initiativ eller prøve å gjøre noe med problemet. Jeg tror mange menn kan føle seg som en sexgærning som aldri tenker på noe annet, hvis kvinnen hele tiden avviser eller aldri tar initiativ. Har man veldig ulikt sexbehov må man jobbe med saken og finne en løsning begge kan leve med. I noen tilfeller er det mannen som aldri har lyst, og alltid avviser. Det er bare mer tabu og vanskellg å snakke om. Mange har en forventning om at mannen alltid er kåt og står som et spett. Da blir det vanskelig å forstå hvorfor han ikke har lyst, og mange kvinner tar det veldig personlig. Hvis menn skulle tatt avvisning og manglende interesse like hardt innover seg som kvinner gjør, hadde de prøvd seg en gang eller to og så gitt opp. Men menn prøver og prøver helt til de går skikkelig lei. Tror jeg. 2
Obelix Skrevet 30. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2012 Tror du har rett i det. For en del kan sex bli et maktmiddel også. Sex blir noe kvinner gir og mannen får, ergo må han pent innfinne seg med å vente til hun får lyst. For andre kan det være at de rett og slett har liten sexdrive, men skulle ønske de hadde lyst. Og man skal ikke tvinge seg til sex heller, hvert fall ikke hele tiden. Noen ganger kan man få lyst etter hvert, bare man kommer i gang. Jeg synes det er direkte dårlig gjort å hele tiden avvise partneren, aldri ta initiativ eller prøve å gjøre noe med problemet. Jeg tror mange menn kan føle seg som en sexgærning som aldri tenker på noe annet, hvis kvinnen hele tiden avviser eller aldri tar initiativ. Har man veldig ulikt sexbehov må man jobbe med saken og finne en løsning begge kan leve med. I noen tilfeller er det mannen som aldri har lyst, og alltid avviser. Det er bare mer tabu og vanskellg å snakke om. Mange har en forventning om at mannen alltid er kåt og står som et spett. Da blir det vanskelig å forstå hvorfor han ikke har lyst, og mange kvinner tar det veldig personlig. Hvis menn skulle tatt avvisning og manglende interesse like hardt innover seg som kvinner gjør, hadde de prøvd seg en gang eller to og så gitt opp. Men menn prøver og prøver helt til de går skikkelig lei. Tror jeg. Godt skrevet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå