Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurte siden noen sier at jeg bør gjør det, andre ikke.

Gjør dere?

Anonym poster: 394c8d0f34ea73e4faa002411452f47c

Videoannonse
Annonse
Gjest tarandus
Skrevet

Kommer litt ann på typen jobb, men ja - som regel. Eventuelt møte opp personlig med søknaden. Vise interesse.

Skrevet

Det kommer litt ann på jobben. Er det en lederstilling, så pleier jeg å ringe før jeg sender søknad.

Skrevet

Det kommer an på hva slags stilling det er snakk om. Jeg har aldri ringt på de stillingene jeg har søkt på. Jeg ser ikke poenget der.

Det kan være negativt å ringe om det oppleves som mas. Om det er mange søkere, og alle ringer på forhånd, så er jo det klart irriterende. Man må ha et formål med å ringe, ikke bare ringe for å ringe.

Anonym poster: 01f9c113d2f62d2f45ecc893e18bab57

• Liker 2
Skrevet

Ja. Det som står i utlysningsteksten er som regel svært ufullstendig. Fordi jeg ønsker å vite noe mer konkret hva jobben vil innebære i praksis før jeg bestemmer meg for å søke eller ikke ringer jeg alltid.

Men om det hadde vært en butikkjobb eller liknende hadde jeg ikke ringt, om det ikke var for å spørre om turnus/arbeidstider o.l.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringer kun dersom jeg faktisk har spørsmål angående stillingen. Å ringe bare for å ringe har jeg ingen tro på.

• Liker 2
Skrevet

IKKE RING HVIS DERE IKKE HAR NOE DERE LURER PÅ. Ikke ring for "å vise interesse". Det er et idiot-"råd" som er veldig vanskelig å plukke av såkalte karriereveiledere og andre som gir råd om jobbsøking.

De som skal ansette har mer enn nok å drive med om ikke de skal koseprate på telefon med hundrevis av søkere også. Vi merker med en gang om du ringer for å markere deg uten å ha spørsmål, og tro meg, da markerer du deg. Men ikke på en god måte.

Har du spørsmål er du hjertelig velkommen til å ringe.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gjort det en gang, da jeg syntes stillingsannonsen fortalte lite om hva jobben egentlig gikk ut på. Ringer ikke med mindre jeg lurer på noe.

Anonym poster: 8155878ef0f8f554842a9ba9451da460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...