Livets datter Skrevet 8. mars 2004 #21 Skrevet 8. mars 2004 Mine seksuelle erfaringer (i hele mitt livsløp) består i dette samboerskapet med sex ca. 4-5 ganger i uken' date=' og omtrent 5 one night stands fra tidligere av. Ikke mye å skryte av. [/quote'] Er sex noe man skal skryte av da? Er det ikke heller noe som gjennomføres fordi det føles riktig og bra der og da? Hvis du ikke har hatt mer/oftere sex, så er det vel fordi det ikke var riktig der og da??
Gjest Therese 31 Skrevet 8. mars 2004 #22 Skrevet 8. mars 2004 Problemet er nok at jeg ser for mye til andre og hva de har erfart. Jeg ser eks'er ha flere elskerinner, jeg ser venninner ha mange flere partnere enn meg osv..jeg ser jenter på byen som blir med gutta hjem.. Derfor stiller jeg vel spørsmålstegn ved mine egne erfaringer. Klart, jeg måler ikke egenverdien i dette og det er vel ikke snakk om prestasjoner, men hey...gutta gjør det jo (når de er yngre hvertfall). Dessuten, jeg synes det bare er normalt å drøfte dette. Like naturlig som må drøfte andre ting. Det virker so mom folk verner slik om seg og sitt sex-liv og greit nok. Jeg ønsker bare å høre synspunkter på hva jeg ennå ikke har hørt noe om her: redselen for hva mannen måtte tro om deg ved en ONS, og det å ha f.eks. elskere. For meg høres det nemlig spennende ut, men likevel byr det meg imot.
VesleBråka Skrevet 8. mars 2004 #23 Skrevet 8. mars 2004 Jeg er ikke redd for hva mannen tror om meg ved ONS. Han er jo like billig og løsaktig som meg, hvis han prøver seg på å tenke slik. Så det blir for dumt. Jeg tenker mer på at sex kan ødelegge starten på noe fint, jeg er overbevist om dette. Derfor vil jeg ikke hoppe til sengs med en fyr før jeg blir kjent med ham. Hvis fyren ikke er noen jeg kunne tenke meg et forhold til (han kan være seksuelt attraktiv selv om ikke noe annet matcher) så er det jo ingenting å ødelegge. Jeg har ingen venner eller venninner som ville tenke dårlig om meg hvis jeg hadde en ONS. Ingen som sitter fast i den gammeldagse og sjåvinistiske "hore"-tankegangen. Hvis jeg ser en jente bli med ny gutt kveld etter kveld, så tenker jeg ikke billig eller hore. Da synes jeg vel egentlig litt synd på henne, da er det som regel problemer med commitment av forskjellige årsaker eller stort behov for bekreftelse på at man er attraktiv ute og går. Det er sjeldent å møte kvinner som har så glupsk appetitt på menn at de erobrer en ny hver kveld uten andre grunner. Vi er alle oppdratt i snill-pike tradisjonen her til lands, som nok også er årsak til ditt hore-madonna kompleks. Rist det av deg, ta tilbake seksualiteten din!
Elze Skrevet 8. mars 2004 #24 Skrevet 8. mars 2004 Jeg tror jeg har noen sperrer på dette med sex. For eksempel er jeg ekstremt opptatt av hva menn (og venninner) tenker om meg hvis jeg har en ONS. Mulig jeg er litt prippen (vet ikke hvorfor), og jeg har alltid sett litt rart på dem som bare har seg i hytt og pine, treffer folk på Spray for sex, og kvinner som har med kondomer ut på byen..jeg må sikker tjobbe med det seksuelle selvbildet mitt Jeg ser eks'er ha flere elskerinner, jeg ser venninner ha mange flere partnere enn meg osv..jeg ser jenter på byen som blir med gutta hjem.. Men du - hva tenker du om disse venninnene dine som har hatt flere partnere og om jenter som har hatt ONS? Synes du de er billige? Eller gjelder det bare deg selv, dette med å fremstå som billig? Det virker som som du har et oppheng i at sex er noe syndig og skittent, og før du eventuelt har kommet over det synes jeg ikke du skal løpe ut på byen og ha masse ONSer. Da kommer du bare til å føle deg enda "billigere" etterpå. Som du selv er inne på trenger du å bli tryggere på ditt eget selvbilde i forhold til seksualitet og det gjør du best ved å ha masse sex med en partner du er trygg på, og som du tør å eksperimentere og utforske seksualiteten din sammen med. ONS funker best for dem som vet hva akkurat hva de driver med, som vet at dette bare er sex for sexens skyld, og som vet at de ikke blir såret eller føler seg brukt etterpå.
Gjest anneline Skrevet 8. mars 2004 #25 Skrevet 8. mars 2004 Forklaringen er vel ganske enkel: folk er forskjellige, og har ulike preferanser rundt f.eks det seksuelle og hva som er 'lov' å foreta seg. Hvis du derimot føler at det ikke er 'helt deg' å føle det slik, men at du på en måte er indoktrinert til å ha en oppfatning om hva 'pene piker' kan og ikke kan foreta seg så kan jeg skjønne at det kan bli et problem. Da bør du kanskje snakke med noen profesjonelle om dette. Mange damer føler faktisk at det må være kjærlighet tilstede før de kan ha sex, så det er ikke så uvanlig (tror det er en tråd om akkurat det her inne et sted) som du kanskje tror. Hvis du blir beroliget så kan jeg si at jeg ikke synes du virker 'unormal' på noen måte. Poenget er vel å ikke ha masse partnere fordi det liksom er i 'tiden', det blir jo helt på trynet (unnskyld uttrykket). Har venner som har mange partnere, og noen som ikke har det, og regner med at de følger sine egne lyster, noe jeg ikke legger meg opp i, eller tenker så mye på. Å stemple hverandre på bakgrunn av seksuelle preferanser hører vel mer til langt yngre aldersklasser, hvor det betyr mye mer å være mest mulig lik 'normalen' til enhver tid? Hva menn tenker aner jeg ikke, så der kan jeg ikke helpe deg. Jeg er mer opptatt av hva jeg synes om menn jeg møter enn hva de eventuelt måtte mene om meg. Uansett så er det jo komplett idioti å først ha sex med noen og etterpå stemple dem som billige, ettesom man da faktisk kaller seg selv for billig i samme slengen
Gjest Therese 31 Skrevet 8. mars 2004 #26 Skrevet 8. mars 2004 Tusen takk, svarene tar seg skikkelig opp, og er til hjelp for meg. Det var flott. En spurte om jeg så på andre som "syndige" hvis de hadde en ONS: svaret er nei. Jeg tenker heller hmm...og blir litt rystet eller noe. Hadde det vært meg selv i en ONS ville jeg ha tenkt at jeg er bad girl. Da eks'en min foreslo å ha sex et par måneder etter at han dumpet meg, sa jeg ja, og fikk lide for det pga. jeg klarer ikke å skille følelser og ren fysisk sex. Men det er jo et annet tema jeg så på siden her. Takk for sine svar hvertfall. Jeg får jobbe med saken.
Tiriltunge Skrevet 10. mars 2004 #27 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har hatt både elskere og mange ONS, og kan ikke si at jeg har angra på noe... Men alt sånn får være opp til den enkelte, og hva du selv føler for! VesleBråka Hvis jeg ser en jente bli med ny gutt kveld etter kveld, så tenker jeg ikke billig eller hore. Da synes jeg vel egentlig litt synd på henne, da er det som regel problemer med commitment av forskjellige årsaker eller stort behov for bekreftelse på at man er attraktiv ute og går. Det er sjeldent å møte kvinner som har så glupsk appetitt på menn at de erobrer en ny hver kveld uten andre grunner. Vi er alle oppdratt i snill-pike tradisjonen her til lands, som nok også er årsak til ditt hore-madonna kompleks. Rist det av deg, ta tilbake seksualiteten din! Jeg vil bare påpeke at det VesleBråka her sier kan kanskje stemme for mange, men jeg føler meg ikke truffet. Jeg har sex med mange forskjellige menn, av ganske hyppig karakter, fordi jeg har lyst på sex. Og fordi jeg særdeles sjelden treffer på en mann jeg faktisk kunne tenke meg å være sammen (kjærester) med! Jeg tar tilbake den kvinnelige seksualmakta på den måten jeg føler for, nemlig å ta for meg av de mannfolka verden har å by på. Hva er galt med det? Jeg har hverken et problem med å binde meg (har hatt et ni år langt forhold...) eller et enormt behov for bekreftlse på min tiltrekkelseskraft overfor det annet kjønn. Jeg liker rett og slett sex, og jeg ser ingen grunn til ikke å ha det selv om jeg er singel...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #28 Skrevet 10. mars 2004 Ja, de fleste av oss, menn som kvinner, liker jo sex- ingen tvil om det. Men er det ikke litt primitivt og bare "forsyne seg i markedet" på den måten? Jeg mener, å følge driftene/lystene sine så til de grader for å ha seg hele tiden....er ikke det dyrisk/primitivt/lite sivilisert?
VesleBråka Skrevet 10. mars 2004 #29 Skrevet 10. mars 2004 Da eks'en min foreslo å ha sex et par måneder etter at han dumpet meg, sa jeg ja, og fikk lide for det pga. jeg klarer ikke å skille følelser og ren fysisk sex. Men det er jo et annet tema jeg så på siden her. Oioi, sex med eks som har dumpet deg og ONS er IKKE det samme. Hold de klart adskilt. Med en eks er det så mye gamle følelser og skuffelser og gamle sår i lufta, det er nesten alltid en dårlig ide å ha sex med ham, spesielt hvis han dumpa deg. Du må være helt over ham for at det evt. skal funke. Det virker som at du ikke liker din "rystelse" over folk som er liberale til sex, og du har tanker om at du kan selv bli mer liberal ved å kaste deg ut i dansen. Nei. Du må bli liberal FØR du kaster deg uti det, det er ikke ONS som gjør deg liberal. Om sex er sivilisert? For konservative mennesker er det vel det. Da skal man ikke føle så mye eller følge lyster så mye, heller plikter og anstendig oppførsel. Innenfor visse rammer mener jeg man kan ha seg så mye man vil uten å være for primitive eller dyriske (mennesker er jo temmelig primitive og dyriske egentlig). Slike rammer er da at man ikke har seg med familiemedlemmer, venners kjærester, barn osv, og ikke oppå middagsbordet til bestemor med hele familien rundt, ikke utenfor en barnehage når alle ungene er ute osv. Og slik adskiller vi vår primitivitet fra dyrenes.
Gjest my_grl821 Skrevet 10. mars 2004 #31 Skrevet 10. mars 2004 Pass dere med å ha sex med for mange. Jeg har hatt sex med seks og før min nåværende kjæreste ble jeg kalte hore av en av mine beste venninner! Noen som vet hvor grensen går??? 2,3,4 eller 5??? Hm?!?!? Noe jeg har lurt på lenge!!!
Laina Skrevet 10. mars 2004 #32 Skrevet 10. mars 2004 Pass dere med å ha sex med for mange. Jeg har hatt sex med seks og før min nåværende kjæreste ble jeg kalte hore av en av mine beste venninner! Noen som vet hvor grensen går??? 2,3,4 eller 5??? Hm?!?!? Noe jeg har lurt på lenge!!! Det sier vel mer om din venninne enn om deg? Hadde hun sagt det samme om en mann? Skjønner ikke hvorfor andre skal bry seg om antall sexpartnere eller hva slags sex folk har. Syns folk skal blande seg utenom ting de ikke har noe med!
Gjest my_grl821 Skrevet 10. mars 2004 #33 Skrevet 10. mars 2004 Helt enig! Hvem har noe med hvor mange sexpartner nabo, sjefen, venninnen, broren har hatt?? Det må da være slitsomt å holde tellinga på hvor mange andre har seg med? Hun sa det nok bare for å såre meg..., eller fordi hun var sjalu for at jeg fikk oppmerksomhet, og ikke hun.
VesleBråka Skrevet 10. mars 2004 #34 Skrevet 10. mars 2004 Jeg tror heller ikke ungjenter er de riktige å ta råd fra på dette temaet. Det er så mye konkurranse og forsøk på manipulasjon og tråkking på andre for å føle seg bedre selv, at hva man egentlig mener forsvinner litt oppi alt det. Jeg synes dog du har all rett til å bli forbanna på en venninne som kaller deg hore, alt annet enn å bli såret. Kvinner har like mye rett til å styre over sin egen seksualitet som menn har, og at jenter bremser andre jenter med slike teknikker er forkastelig. Min erfaring er at slikt blir bedre når man bikker over 25, da slutter folk å være så nevrotiske omkring andres sexliv. Neste gang kan du påpeke overfor henne at det ikke foregikk noen betaling på noe vis, du har sex fordi du liker det.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #35 Skrevet 17. mars 2004 Mine seksuelle erfaringer (i hele mitt livsløp) består i dette samboerskapet med sex ca. 4-5 ganger i uken, og omtrent 5 one night stands fra tidligere av. Ikke mye å skryte av. Ikke mye å skryte av sier du? se på meg da, jeg er en 25 år gammel mann og har ikke hatt samleie enda!!!!, tenk på det du!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #36 Skrevet 17. mars 2004 Det bare det at når man går på byen, hjem fra byen, leser på sexforumer som her, leser i blader fra Narvesen, ser på venninners forhold og ser Sex and the City, så blir det til at man stiller spørsmplstegn ved sitt eget liv. Man vil jo gjerne sammenlikne seg og lurer på hvor normal man er. Klart man kan bli seksuelt frustrert i en tidsalder hvor sex fremstilles som like vanlig/casual som knekkebrød med geitost. Klart det! Det private, spenningen, monogamiet, respekten, tilliten...osv. kan av og til se fraværende ut. Da er det lett for at mange blir litt usikre. En slags kollektiv seksuell usikkerhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå