Tidus Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Det er ganske interessant lesning i den andre tråden, men den fikk meg til å tenke på en ting. Hvorfor er det så uhyre sjeldent omvendt? At yngre menn blir betatt av eldre kvinner? Har det med fruktbarhet å gjøre? Har det kun med utseendet å gjøre? Det er en del yngre menn som går etter eldre damer for sexen og spenningens skyld. Såkalte "MILFs" og "Cougars". Men hvor sjeldent er det ikke at de er i stabile forhold? Som man ser en del av den andre veien? Jeg kunne selv aldri tenke meg et forhold til en eldre dame pga at jeg ville følt at hun kunne vært barndomsvenninne med moren min osv. Så tenner jeg fryktelig sjeldent på kvinner over 40 i alle fall. Hva tror dere?
Gjest Trappetroll Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Tror og at enkelte gutter kan være litt umodne, de vil ha fart og spenning mens kvinnen er litt klar for å roe seg. Jeg vet ikke, var bare forslag. Når jeg tenker meg om så kjenner jeg et par der det er 16 år mellom og hun er eldst. Hun har tre barn fra før og datteren hennes på 16 har selv en datter.. Han er høyt utdannet og er i 30-årene. Det forholdet fungerer ufattelig bra siden hun er så sporty og ung i hodet Personlighetene klaffet bare helt. Han er ansvarlig og tar godt vare på henne og barna hennes. Så det er noen tilfeller der ute
Gjest Maneater Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Det er ganske interessant lesning i den andre tråden, men den fikk meg til å tenke på en ting. Hvorfor er det så uhyre sjeldent omvendt? At yngre menn blir betatt av eldre kvinner? Har det med fruktbarhet å gjøre? Har det kun med utseendet å gjøre? Det er en del yngre menn som går etter eldre damer for sexen og spenningens skyld. Såkalte "MILFs" og "Cougars". Men hvor sjeldent er det ikke at de er i stabile forhold? Som man ser en del av den andre veien? Jeg kunne selv aldri tenke meg et forhold til en eldre dame pga at jeg ville følt at hun kunne vært barndomsvenninne med moren min osv. Så tenner jeg fryktelig sjeldent på kvinner over 40 i alle fall. Hva tror dere? Selv om du ikke blir betatt av eldre kvinner så har jeg lest flust av andres innlegg fra unge menn om at de blir det. Og det jeg sa i en annen tråd om at jeg flere ganger det siste året har fått beundrende hundeblikk fra gutter som ser ut til å være under 20 er faktisk sant.
Tidus Skrevet 30. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2012 Selv om du ikke blir betatt av eldre kvinner så har jeg lest flust av andres innlegg fra unge menn om at de blir det. Og det jeg sa i en annen tråd om at jeg flere ganger det siste året har fått beundrende hundeblikk fra gutter som ser ut til å være under 20 er faktisk sant. Hundeblikk er ikke det samme som at de vil gifte seg med deg, for å si det på den måten. Kanskje de vil ligge med deg, men vil de bli sammen med deg og forelske seg i deg? 2
Tidus Skrevet 30. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2012 (endret) Tror og at enkelte gutter kan være litt umodne, de vil ha fart og spenning mens kvinnen er litt klar for å roe seg. Jeg vet ikke, var bare forslag. Når jeg tenker meg om så kjenner jeg et par der det er 16 år mellom og hun er eldst. Hun har tre barn fra før og datteren hennes på 16 har selv en datter.. Han er høyt utdannet og er i 30-årene. Det forholdet fungerer ufattelig bra siden hun er så sporty og ung i hodet Personlighetene klaffet bare helt. Han er ansvarlig og tar godt vare på henne og barna hennes. Så det er noen tilfeller der ute Jeg vet at det finnes slike forhold. Men jeg personlig vet ikke av noen. La oss prøve å ikke nevne alle forholdene som finnes hvor det er slik. Jeg ønsker å diskutere hvorfor det er sjeldent i forhold til det motsatte.Edit: For øvrig kan det være at noen jenter blir fortere modne. Men det forklarer egentlig lite. Det finnes såppass mange modne gutter at det skulle vært flere slike par.Men er det sånn at det er flere enslige gutter i 20-årene enn jenter i 20-årene, og flere enslige kvinner i 40-årene enn menn i 40-årene? Endret 30. november 2012 av Tidus
Gjest Maneater Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Hundeblikk er ikke det samme som at de vil gifte seg med deg, for å si det på den måten. Kanskje de vil ligge med deg, men vil de bli sammen med deg og forelske seg i deg? Kanskje hvis jeg hadde vært like successrik som Jan Thomas
Gjest Trappetroll Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Jeg vet at det finnes slike forhold. Men jeg personlig vet ikke av noen. La oss prøve å ikke nevne alle forholdene som finnes hvor det er slik. Jeg ønsker å diskutere hvorfor det er sjeldent i forhold til det motsatte.Edit: For øvrig kan det være at noen jenter blir fortere modne. Men det forklarer egentlig lite. Det finnes såppass mange modne gutter at det skulle vært flere slike par.Men er det sånn at det er flere enslige gutter i 20-årene enn jenter i 20-årene, og flere enslige kvinner i 40-årene enn menn i 40-årene? Det kan jo ha noe med hvordan samfunnet reagerer på slikt. Folk synes det er "ekkelt" osv. Folk tenker på rykte sitt. En voksen kvinne vil vanligvis også ha barn. Og hvis da typen er 20 og hun 40, så er det ikke sikkert at han vil ha barn mens hun føler at det er hennes siste sjanse.
Tidus Skrevet 30. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2012 Det kan jo ha noe med hvordan samfunnet reagerer på slikt. Folk synes det er "ekkelt" osv. Folk tenker på rykte sitt. En voksen kvinne vil vanligvis også ha barn. Og hvis da typen er 20 og hun 40, så er det ikke sikkert at han vil ha barn mens hun føler at det er hennes siste sjanse. Det kan godt hende. Begge de tingene du sier her. Spesielt det med barn. Kanskje det er enda sjeldnere å se en mann på 30 sammen med ei dame på 50? Nettopp fordi hun ikke lenger kan få barn (mest sannsynlig ikke)? Menn har jo litt lengre tid i forhold til biologisk klokke, så sånn sett kanskje det forklarer mye av forskjellen akkurat her.
Gjest Purple Haze Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Jeg tror yngre menn tiltrekkes av eldre kvinner mest på seksuelt grunnlag. De har en forestilling om at eldre kvinner er mer erfarne, kan lære dem opp, at det er en fjør i hatten å kunne nedlegge henne eller at eldre kvinner blir så takknemlig for litt oppmerksomhet, at de tar hva som helst Når det kommer til langvarige forhold, har de aller fleste av oss en tendens til å søke en mer jevnaldrende partner.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #10 Skrevet 30. november 2012 Som en generalisering: Kvinner setter pris på trygghet og stabilitet. Menn setter pris på skjønnhet og ungdommelighet.
Gjest Maneater Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Som en generalisering: Kvinner setter pris på trygghet og stabilitet. Menn setter pris på skjønnhet og ungdommelighet. Husk nå at vi over 40 kan tilby skjønnhet også - og en viss grad av ungdommelighet selv om det er forskjellig fra person til person. Leste en gang at om en mann fikk valget så gikk han etter den vakreste kvinnen han hadde tilgjengelig og ikke den yngste om den eldste var vakrere enn den yngste, faktisk!
Tidus Skrevet 30. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2012 Jeg tror yngre menn tiltrekkes av eldre kvinner mest på seksuelt grunnlag. De har en forestilling om at eldre kvinner er mer erfarne, kan lære dem opp, at det er en fjør i hatten å kunne nedlegge henne eller at eldre kvinner blir så takknemlig for litt oppmerksomhet, at de tar hva som helst Når det kommer til langvarige forhold, har de aller fleste av oss en tendens til å søke en mer jevnaldrende partner. Det sier fortsatt ingenting om hvorfor det finnes mange flere langvarige forhold hvor den eldste partneren er mann. (15-20+ år forskjell), enn hvor kvinnen er den eldre part. Ellers godt innlegg.
Majott Skrevet 30. november 2012 #13 Skrevet 30. november 2012 For å snakke for meg selv, så tenner jeg generelt ikke på yngre menn. Det er kun unntaksvis, men da skal det være noe helt spesielt med dem. Kan likevel ikke se for meg et forhold med en f.eks 15 år yngre mann. Liker menn på min egen alder, jeg! 1
Gjest Trappetroll Skrevet 30. november 2012 #14 Skrevet 30. november 2012 Når det kommer til langvarige forhold, har de aller fleste av oss en tendens til å søke en mer jevnaldrende partner. Men hvorfor blir aldersforskjell stadig mer vanlig?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #15 Skrevet 30. november 2012 Jeg har par i min omgangskrets hvor kvinnen er 5-10 år eldre. Det er vel ca det samme for de parene med størst aldersforskjell der mannen er eldst. Er da ikke særlig vanlig med 15-20 års aldersforskjell der mannen er eldst heller? Anonym poster: 3dd68dd035f0e0fe679f250a5360e9b1 1
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #16 Skrevet 30. november 2012 Husk nå at vi over 40 kan tilby skjønnhet også - og en viss grad av ungdommelighet selv om det er forskjellig fra person til person. Leste en gang at om en mann fikk valget så gikk han etter den vakreste kvinnen han hadde tilgjengelig og ikke den yngste om den eldste var vakrere enn den yngste, faktisk! Selvsagt, men det er ikke til å stikke under en stol at kvinner til alle tider har byttet bort ungdom og skjønnhet mot makt og penger. Hvor mange av disse i Gutteklubben Grei ser du med koner som er like gamle som dem selv? Veldig mange av dem har "tilfeldigvis" ei dame som er 15-20 år yngre. Unge kvinner ser som regel bedre ut enn dem på 50 og de har strammere kropper. Det er ikke til å unngå.
Majott Skrevet 30. november 2012 #17 Skrevet 30. november 2012 For å snakke for meg selv, så tenner jeg generelt ikke på yngre menn. Det er kun unntaksvis, men da skal det være noe helt spesielt med dem. Kan likevel ikke se for meg et forhold med en f.eks 15 år yngre mann. Liker menn på min egen alder, jeg! Kan forresten ikke se for meg å ha et forhold til en eldre mann heller, jmf den andre tråden. Nå er jeg 45, og mannen kunne da vært 60-65. NEI! Jeg ser ikke for meg at det hadde vært ok å ha en mann som snart ble pensjonist. Da er vi IKKE på samme stadie i livet. Når jeg blir 60, så hadde han vært 80. De årene jeg hadde vært frisk pensjonist, hadde jeg ikke hatt min mann med meg på reiser og kos. Han hadde kanskje vært dement eller hatt fysiske hindringer. Det samme om jeg hadde en yngre mann. Da hadde jeg hatt sterkt i fokus at jeg måtte holde meg ung, og det går jo fint en stund. Men når man runder 55, 60, 70, så er jo alderen der. Og om da mannen hadde vært 15-20 år yngre, så ville jeg ikke følt meg bra. Dette blir jo verre jo eldre man blir. Aldersspriket blir større. Om jeg var 70 og hadde en 20 år yngre mann, så hadde det vært tungt både for han og meg. Har jo hørt om mange par der aldersforskjellen er 15-20 år. Det går bra så lenge begge er relativt unge, men når den ene begynner å bli gammel, så kommer aldersspriket godt fram, og påvirker livet.
Tidus Skrevet 30. november 2012 Forfatter #18 Skrevet 30. november 2012 Jeg har par i min omgangskrets hvor kvinnen er 5-10 år eldre. Det er vel ca det samme for de parene med størst aldersforskjell der mannen er eldst. Er da ikke særlig vanlig med 15-20 års aldersforskjell der mannen er eldst heller? Anonym poster: 3dd68dd035f0e0fe679f250a5360e9b1 Neida, men mye mer vanlig enn hvor kvinnen er eldst.
Gjest Trappetroll Skrevet 30. november 2012 #19 Skrevet 30. november 2012 Selvsagt, men det er ikke til å stikke under en stol at kvinner til alle tider har byttet bort ungdom og skjønnhet mot makt og penger. Hvor mange av disse i Gutteklubben Grei ser du med koner som er like gamle som dem selv? Veldig mange av dem har "tilfeldigvis" ei dame som er 15-20 år yngre. Unge kvinner ser som regel bedre ut enn dem på 50 og de har strammere kropper. Det er ikke til å unngå. Men er virkelig menn så overfladiske at de vil bo med en kvinne som de ikke takler personligheten til, kun fordi hun er vakker??
Majott Skrevet 30. november 2012 #20 Skrevet 30. november 2012 Men er virkelig menn så overfladiske at de vil bo med en kvinne som de ikke takler personligheten til, kun fordi hun er vakker?? Må man velge enten eller? Det finnes da mange vakre kvinner med god personlighet! Så da får de både og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå