Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I tråd etter tråd etter tråd her inne på KG så er det problemstillinger der man ser at "mannen/typen min har gjort sånn og sånn"..."Hva skal jeg gjøre?"...

Det kommer jo ikke som noen overraskelse at standardsvaret ofte er "dump han".. "kast han ut".. osv...

Jeg lurer litt på hvor mange av kvinnene/brukerne ute på KG, som har vært veldig bastante med slike svar, har fått livet litt i fleisen da de selv har dumpet oppi en slik situasjon selv?

En ting er jo å være singel/kjæreste og sitte å svare på den måten og være veldig bestemt...kontra 2-3 år senere da man er blitt feks sambo og har fått/venter barn osv.

"jeg skal aldri være utro"... er jo og en bastant mening... alikevel florerer utroskapen.. "Livet slår til"?

Dette er på ingen måte en tråd for beskyldninger..kun en betraktning i forumet og en undring fra min side.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penismisunnelse. En vanlig lidelse blant kvinner etter at feminismen smittet mange av de. Kvinner er bitre på menn for at menn er sterke og selvstendige. De misunner og ønsker seg den styrken som menn har. De ønsker også å såre og gjøre menn vondt. Den slags kvinner ser man flust av her på KG.

Anonym poster: a1347e2d39fede0e342284dfbbf99795

Skrevet

Hei

I tråd etter tråd etter tråd her inne på KG så er det problemstillinger der man ser at "mannen/typen min har gjort sånn og sånn"..."Hva skal jeg gjøre?"...

Det kommer jo ikke som noen overraskelse at standardsvaret ofte er "dump han".. "kast han ut".. osv...

Jeg lurer litt på hvor mange av kvinnene/brukerne ute på KG, som har vært veldig bastante med slike svar, har fått livet litt i fleisen da de selv har dumpet oppi en slik situasjon selv?

En ting er jo å være singel/kjæreste og sitte å svare på den måten og være veldig bestemt...kontra 2-3 år senere da man er blitt feks sambo og har fått/venter barn osv.

"jeg skal aldri være utro"... er jo og en bastant mening... alikevel florerer utroskapen.. "Livet slår til"?

Dette er på ingen måte en tråd for beskyldninger..kun en betraktning i forumet og en undring fra min side.

Dump ham!

Skrevet

Det er jo stor forskjell på det å sitte ved en PC og svare folk som kun beskriver bruddstykker av en problemstilling - og det å stå i utfordringer selv. Som KG-leser har man kun ett kikkehull inn i andres liv, mens i det virkelige liv så ser man en helhet, som kanskje vanskeliggjør mye. Ting er som regel mer sammensatt og nyansert enn det man kan få inntrykk av ved å lese her. Forhold har minst to perspektiver, og det er stort sett det ene vi får høre her.

Skrevet

Min tanke er at jeg tror mange av dem som roper "dump ham" enten er svært unge, single eller av andre grunner ikke kjenner helt til hvordan det er å leve sammen i et forpliktende, etablert samliv. Man leser om en mann som har gjort noe dumt, og så tenker man at "det hadde jeg aldri godtatt!". Og isolert sett er det en helt normal følelse, men det man ikke får høre om i de trådene er alle de andre aspektene ved samlivet - alle årene man har vært sammen, alle de gode følelsene, alle felles erfaringer, opplevelser, familie som binder en sammen ++. Det kan hende det er lett å dumpe en kjæreste man har vært sammen med i noen måneder pga en spesifikk hendelse, men det er en annen sak å skulle endre hele sitt liv, fjerne seg fra sin livpartner og den som har vært ens nærmeste i årevis. Den man deler hus, hverdager, sorger, gleder og evt familie med? En viss romslighet for å gjøre dumme ting en gang i løpet av et langt samliv tror jeg de aller fleste har, men selvfølgelig med ulik grense for hva man tåler og hva som er over grensa.

Skrevet

Tja mange av trådene går vel sånn her også da

"Hei jeg fant ut at mannen min er utro med 7 damer og har gjømt unna penger. Jeg fant også ut at han gjømmer et lik i kjelleren, og at han har drevet med narkotika bak min rygg. Han har slått meg før men nå skal alt bli bedre. Hva bør jeg gjøre??"

altså damer som desperat tviholder på et håp om at det skal ordne seg.

• Liker 3
Skrevet

I de fleste tilfellene her, så er det jo all grunn til å dumpe han. Og om han har vært utro, er det jo INGEN grunn til å beholde han.

• Liker 1
Skrevet

Man kan gi to råd til kvinner som er sammen med udugelige menn: Snakk med han eller dump han(etter at man har forsøkt å snakke med han).

Og når jeg sier snakk, så mener jeg ikke å få fram sine meninger og grunner UTEN å høre på hans, eller overdøve/ikke forstå hans meninger og grunner, men å ta opp problemet med den hensikt at dere skal finne en felles løsning.

Men går ikke det, hva skal man gjøre da?Bli i et destruktivt forhold som gjør deg ulykkelig?Tviholde på ham i et snevert håp om at han vil forandre seg?Nei, beklager man da må man enkelte ganger bare gå videre uten mannen.

Mange av disse trådene er jo også av typ "Vi har vært sammen i 4 år og han har vært utro 7-8 ganger, nå er han utro igjen, hva skal jeg gjøre?" svar: dump eller "mannen min er utrolig lat, prøver å si det til han men han vil ikke høre, han hjelper meg aldri" svar: snakk(men ikke bare snakk uten at han HØRER)

Det jeg finner irriterende med disse trådene er det utrolige tafattheten til disse kvinnene som blir i forhold med menn som oppfører seg helt forjævlig, da lurer jeg på om de har NULL selvrespekt og om de er stokk dumme.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo stor forskjell på det å sitte ved en PC og svare folk som kun beskriver bruddstykker av en problemstilling - og det å stå i utfordringer selv. Som KG-leser har man kun ett kikkehull inn i andres liv, mens i det virkelige liv så ser man en helhet, som kanskje vanskeliggjør mye. Ting er som regel mer sammensatt og nyansert enn det man kan få inntrykk av ved å lese her. Forhold har minst to perspektiver, og det er stort sett det ene vi får høre her.

Og alle burde vite bedre enn faktisk å følge rådene folk gir på KG. Så håper når vi flåser med "Dump ham" at man har nok sunn fornuft til å ta sine egne beslutninger.

Skrevet

De mest håpløse tilfellene av partnere velger jeg egentlig å se bort ifra...

Med HI så tenkte jeg mest på de som tilsynelatende er i et normalt velfungerende forhold og som så har fått livets harde realitet rett i trynet...

Noen som innrømmer at de har vært et "dump h*n" menneske og så snudd på flisa pga omstendighetene?

Skrevet

Livets harde realitet? Hva er det? "Vi har ikke sex lenger?" "Han snakker ikke med meg" " Han overkjører meg"

De fleste gangene at livets harde realitet tryner mot deg, så er det fordi det er noe galt. Det er bedre å være alene, enn å være sammen med en kar som gjør livet ditt surt.

• Liker 1
Skrevet

Utfordringen er jo ofte at vi kun får den ene historien her, og den kan bli ganske unyansert. Ofte må man komme med mange tilleggsspørmål som gjør at ny informasjon kommer, og da kan problemstillingen plutselig endre seg.

Skrevet

Penismisunnelse. En vanlig lidelse blant kvinner etter at feminismen smittet mange av de. Kvinner er bitre på menn for at menn er sterke og selvstendige. De misunner og ønsker seg den styrken som menn har. De ønsker også å såre og gjøre menn vondt. Den slags kvinner ser man flust av her på KG.

Morroklompen ;P

Anonym poster: 3599b3998fc00a744a068d30264edad6

Skrevet

Man er jo ikke bitter på menn om man jobber seg hardt fremover, det er jo hva kvinner gjør i dag, på alle måter, det er bare det at du ikke liker det. Tror du at det alltid vil være en dans på røde roser mens kvinner dra seg opp og frem? Hvor mange ganger har du nevnt penismisunnelse på KG? Kan du ikke sutre om dette i Vimenn eller FHM i stedet? Du får skylde på Adam Weishaupt da vet du, han som startet på slutten av 1700-tallet med å ønske kvinnen mer sterk i samfunnet.

Anyways, du må slutte med sutringen, det ingen som skal ta fra deg penisen din! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Der tar du nok feil.

Kvinner er ikke bitre på menn, eller ønsker å gjøre menn vondt. De har bare fått den styrken som menn har hatt i århundrer, nemlig egen økonomi. De trenger ikke lenger å finne seg i all slags dårlig behandling, de kan heller gå ut av forholdet og finne seg en ny mann som behandler dem bra.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

De innspillene man får på et forum vil som regel være farvet at de erfaringer( eller mangel på sådann) de som svarer har.

I veldig mange tilfeller mistenker jeg at for den som ikke har erfart tilsvarende situasjoner så vil kanskje svaret være mer bastant og teoretisk enn det vil være fra en som har vært oppi en liknende situasjon selv.

I itllegg til dette så kommer selvsagt' behageligheten' ved å sitte gjemt bak en skjerm og et nick. Dette kan nok føre til at det er lettere å bare raskt slenge ut et eller annet.

Så får man, som Havbris så riktig påpeker, kun bruddstykker av en hendelse, og man får disse bruddstykkene slik den ene parten har følt, opplevd og formidlet dette.

Videre skal det som har blitt forsøkt meddelt også forsøkes forstått. Noe som desverre ikke alltid treffer mottager på samme bølgelengde som det ble forsøkt meddelt.

- bare noen små tanker om mulige årsakssammenhenger.

Hovedinnlegget til Obelix inneholder et spørsmål det er godt og nyttig for de fleste av oss å få tenkt over.

Undertegnede inkludert.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...