AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #1 Skrevet 30. november 2012 Jeg har slitt ganske kraftig med å finne meg kjole til juleselskaper. En ting som ikke har gjort det lettere er at det er jo så mange kjoler som har glidelås i ryggen! Hvordan i alle dager klarer dere kle på, og ikke minst AV dere, dere som er alene?? Å få glidelåsen opp går som regel lettere enn å få dem av. Jeg er ganske myk, men likevel, spesielt på de tettsittende kjolene hvor man ikke får hypset kjolen litt opp og ut når man har den på, så er det jo klin umulig? Har jo ikke lyst til å måtte dra med meg en kollega hjem fra julebordet for å få av kjolen, liksom Hvordan takler dere som er alene slike glidelåser? Er det noen triks? Anonym poster: edc378b7ac0b98c9d6d044ee47c5635a
Petalouda Skrevet 30. november 2012 #2 Skrevet 30. november 2012 Du må rett og slett bare vrikke deg inn og ut. Det er mulig å få det til, men det trengs litt øvelse, og hver kjole er ulik 1
Gjest strykebrett Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Begynn på Yoga eller noe? Jeg har ikke noe problem med å få ned glidelåsen i alle fall, tar bare hendene bak, en fra oversiden og en fra undersiden.
Marsipan Skrevet 30. november 2012 #4 Skrevet 30. november 2012 Tidenes sjekketriks! "Du, jeg klarer ikke få av meg denne kjolen alene, kan du være med meg hjem og hjelpe meg?" Nei, hvis du ikke klarer å få kjolen av og på selv, bør du vel kanskje velge en annen kjole... 6
Gjest Elfrida Skrevet 30. november 2012 #5 Skrevet 30. november 2012 Du kan tre en tråd gjennom hullet i drageren på glidelåsen.
challenger Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Synes det er omvendt jeg, de er lettere å få av enn på! Vurderer å gå til naboen for å zippe opp kjolen neste gang jeg er alene hjemme før fest.. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Du kan tre en tråd gjennom hullet i drageren på glidelåsen. Dette er et smart tips, skjul tråden litt i nakken eller noe, pass på at tråden er samme farge som kjolen. Vel hjemme tar du tråden løs og slipper nedover, og fanger den med andre handa fra undersiden. Men før jeg kom på dette trikset så har jeg fått naboer til å zippe meg opp, og før jeg dro hjem fra fest, fikk jeg noen til å zippe den litt ned før jeg tok jakka over og dro hjem. Var i overkant stiv og støl før. Anonym poster: 215a168975bdd3f7044bce6e7b2cef23 1
Wildy Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Synes ikke det er spesielt vanskelig å dra opp glidelås bak jeg?Er neppe særlig elegant å se på mens man holder på; med en arm over hodet og den andre vridd bak på ryggen, men glidelåsen kommer da både helt opp og ned ved behov. Det jeg ikke fikser på egen hånd er selskapskjoler med snøring i ryggen, har ikke sjans.
Gjest Lille-pus Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Glidelåser fikses ved å tre en snor gjennom hempen på glidelåsen. Det er mye lettere å ta kjolen av igjen, da strter du øverst (av naturlige årsaker), og trekker glidelåsen så langt som du får det til. Så heiser du kjolen så langt oppover ryggen som de går ann, og trekker litt til nedover på glidelåsen. Neste trinn er å trekke kjolen så langt ned som det går, og fiske tak i glidelåsen for å trekke den det siste stykket nedover mot hoften 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #10 Skrevet 30. november 2012 Jeg får det til uten problem. Men så har jeg litt lange armer og er myk. Anonym poster: 270656e34d33fca0037adb7f44f09dfa
AnonymBruker Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Ser noen har nevnt snor, men det er også mulig å ta en kleshenger. Anonym poster: 774b28103740c033721d0be8f32285b5
Transelise Skrevet 1. desember 2012 #12 Skrevet 1. desember 2012 Klarer det ikke, så kjøper jeg heller ikke kjoler med glidelås i ryggen
Gjest Lurifix Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 Snor er blitt nevnt og det er en smart løsning. Den trenger ikke være festet permanent heller. Om glidelåsdrageren har hull så trenger du bare sette snoren i gjennom når du kommer hjem. Om den ikke har hull så kan du teipe snoren fast eller knyte den fast. Ja litt ekstra styr med å få den av, men du får den av hvertfall! 1
Transelise Skrevet 1. desember 2012 #14 Skrevet 1. desember 2012 Ikke enkelt å feste en snor i når den alt er på. Hadde en kjole med glidlås. Festet en tynn tråd i samme farve som stoffet. Etter kjolen var på dyttet jeg tråden under kjole i nakken. Dro på fest, kom hjem og skulle ta av kjolen, da slet jeg tgråden og måtte legge meg med kjolen på. Dagen etter ble det misslykket å dra ned glidlåsen, fikk den 5 cm ned. Prøvde å komme meg ut av kjolen. Resulatet ble en revnet kjole.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #15 Skrevet 1. desember 2012 Ingen her som har loftsluke...? Lånte en gang en kjole med glidelås bak og fikk den ikke ned da kjolen skulle av. Faren min hadde derimot en sånn pinne med en krok i enden for å dra opp og ned lofts-luken. Worked like a charm^^, Anonym poster: b4566a21b25a202106c2ac88ec2876c3
Transelise Skrevet 2. desember 2012 #16 Skrevet 2. desember 2012 Det har jeg også, men har tilgode å se en kjole med så stort glidelås at den passer. Ellers er det mange glidelåskjoler som ikke har "hull" til tråd eller noe annet
Glynis Skrevet 2. desember 2012 #17 Skrevet 2. desember 2012 Synes det er mye lettere å ta av enn å ta på, da trenger man jo ikke like mye press, glidelåsen er mer interessert i gå å ned enn opp. Jeg angriper første halvdel ovenfra og resten nedenfra, altså først hendene over skuldrene og så hendene bak ryggen. Jeg er stiv som en stokk, men det går fint likevel. Har lange armer, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå