hermoine Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Ei venninne av meg driver å sier at en annen venninne syns at jeg har dårlig hygiene (?) fordi jeg noen dager ser ut som en dass. Grunnen til at jeg ser ut som en dass er fordi jeg skal på skolen, gjøre skolearbeid/sitte i forelesning, også dra hjem og kope på pc-en aleie... så da orker jeg ikke pynte meg. Jeg grer halvveis håret, drar på meg en lue, en random genser og en random bukse, og gidder ikke sminke meg. Jeg dusjer ca hver 3 dag, noen ganger hver 2. hvis det er rett etter trening eller noe sånt. Min venninne sier at mange andre også legger merke til sånt, og at folk fint kan dømme meg utifra hvordan jeg går kledd, mangelen på sminke og sånne ting. Jeg er ikke stygg, jeg har tilogmed blitt flørta med en dag jeg ble "tvunget" ned på puben av noen venninner, da jeg egentlig ikke gadd. Så jeg gadd heller ikke sminke eller pynte meg. Ellers pynter jeg meg og sminker meg ordentlig om det skjer noe spesielt, og om jeg gidder! Men det er som sagt ikke alltid jeg gidder når jeg bare skal på skolen i 3 timer... (høgskole) Har aldri opplevd at folk har sagt noe lignende før. I hjembyen min kan jeg gjerne møte venninner i byen, eller dra på besøk, uten at noen av oss har sminka oss eller noe i det hele tatt. Samme med familien min og. Vi har vært mye på hytteturer, fjellturer, og på ferier i utlandet har vi alltid bodd halvveis primitivt (i hytter i jungelen og slikt, bodd likeved fattige områder osv), og da er det ingen som bryr seg om å sminke seg... Men venninnen min er sta på at folk faktisk kan dømme meg etter slikt, og at man faktisk må sørge for at man ser ordentlig ut når man skal ut blandt andre. Men hva mener folk egentlig? Bryr du deg om en normal, oppegående, grei jente du vet kan å kle og sminke seg om hun gidder, går rundt i hettegenser og olabukse uten sminke på forelesning? Hva kan jeg evt si til disse venninnene mine for å få dem til å forstå at det er sånne ting de ikke burde bruke krefter på å tenke på? Jeg har noenganger bare lyst til å skrike til dem at de skal glemme det og heller prøve å fokusere på andre ting... for de maser så fælt om det noenganger. Men jeg er stuck i samme klasse og jobb som de i 1,5 år til og vil helst ikke skape dårlig stemning 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Nå er jeg riktignok mann, men en dusj om dagen er obligatorisk. Anonym poster: dbc10ab4ce35fb45837a9904aa8155ff 20
Gjest Stronger Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Jeg reagerer ikke på folk som går uten sminke eller ikke bryr seg om stil! Det jeg reagerer på er folk som går i samme klærne flere dager uten å vaske de, ikke pusser tennene før de går på skolen, har fett hår osv. Det legger man merke til, og det er ekkelt. 16
hermoine Skrevet 29. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2012 Jeg reagerer ikke på folk som går uten sminke eller ikke bryr seg om stil! Det jeg reagerer på er folk som går i samme klærne flere dager uten å vaske de, ikke pusser tennene før de går på skolen, har fett hår osv. Det legger man merke til, og det er ekkelt. ja, det er litt mer nasty. Jeg pusser tenna og vasker klærne mine ganske ofte! Men det virker som at å fikse seg foran speilet i minst en halvtime er obligatorisk for å bli tatt seriøst... 2
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Så lenge folk ikke lukter så gir jeg fanden. 22
Gjest Stronger Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 ja, det er litt mer nasty. Jeg pusser tenna og vasker klærne mine ganske ofte! Men det virker som at å fikse seg foran speilet i minst en halvtime er obligatorisk for å bli tatt seriøst... Da trenger du nok ikke å bry deg om hva den jenta mener Når man kun skal på forelesning, så forstår jeg ikke hvorfor hun mener sminke og pynt er så viktig.. 2
Gjest Sobril Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Jeg håper, selv om du ikke dusjer, at du vasker deg på de "obligatoriske stedene" hver dag samt pusser tenner morgen og kveld. Det andre betyr da ingenting.
Gjest Søgni Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Nå er jeg riktignok mann, men en dusj om dagen er obligatorisk. Anonym poster: dbc10ab4ce35fb45837a9904aa8155ff Dette vil jeg si henger sammen med bl.a. hvor aktiv man er. Jeg dusjer annenhver dag, og har absolutt ikke hygieneproblemer;) Jeg synes uansett det spørs litt på hva man driver med. Jeg kunne godt gå på lesesalen og forelesninger usminka og relativt upynta. Det ser jeg ingen problemer med, og det er jo ikke ekkelt og uhygienisk. Hvis noen reagerer sterkt på å se noen i en sånn setting uten sminke og med hettegenser, så synes jeg de overdriver. 23
Gjest Lurifix Skrevet 29. november 2012 #9 Skrevet 29. november 2012 Så lenge folk ikke lukter så gir jeg fanden. Så lenge folk ikke ser skikkelig skitten ut så gir jeg fanden! (jeg har ikke luktesans ) 3
Bowyang Skrevet 29. november 2012 #10 Skrevet 29. november 2012 Jeg er som deg når det kommer til hvordan jeg fikser meg om morgenen. Kan innrømme jeg muligens legger litt mer planlegging i valg av antrekk, men likevel. At du kan bry deg lite om utseende ditt er da helt greit, om ikke en god egenskap! Men å dusje hver tredje dag er en annen sak. Vasker du deg ikke i det hele tatt på disse 3 dagene?
hermoine Skrevet 29. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 29. november 2012 Da trenger du nok ikke å bry deg om hva den jenta mener Når man kun skal på forelesning, så forstår jeg ikke hvorfor hun mener sminke og pynt er så viktig.. jeg prøver å ikke bry meg, men de minner meg på det hele tiden. Og de sier at mange andre også mener det samme (uten at de har noen navn å nevne). Jeg prøver å heve meg over det og bare drite i det, og jeg jeg har sagt det selv at jeg gir faen i hva folk tenker om meg sånn... Men de skal fremdeles diskutere det. Har egentlig bare lyst til å skrike i trynet deres at de kan holde den stygge kjeften sin og prøve å prate om litt andre ting. Hun ene venninnen baknsakker jo om meg ang dette til den andre venninnen. Og det gjør meg sliten og oppgitt. (Denne venninnen baksnakker jo alt som har to bein å gå på uansett da, så jeg er jo ikke "alene" der.. men at hun baksnakker alle andre hele tiden gjør meg også litt sliten også)
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #12 Skrevet 29. november 2012 Jeg er som deg når det kommer til hvordan jeg fikser meg om morgenen. Kan innrømme jeg muligens legger litt mer planlegging i valg av antrekk, men likevel. At du kan bry deg lite om utseende ditt er da helt greit, om ikke en god egenskap! Men å dusje hver tredje dag er en annen sak. Vasker du deg ikke i det hele tatt på disse 3 dagene? Trenger ikke dusje når man ikke lukter svette eller annet? Anonym poster: 2e874fd6c72f9a7bc1c8d9a1d22fea16 10
hermoine Skrevet 29. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 29. november 2012 Jeg er som deg når det kommer til hvordan jeg fikser meg om morgenen. Kan innrømme jeg muligens legger litt mer planlegging i valg av antrekk, men likevel. At du kan bry deg lite om utseende ditt er da helt greit, om ikke en god egenskap! Men å dusje hver tredje dag er en annen sak. Vasker du deg ikke i det hele tatt på disse 3 dagene? Hvor fikk du det fra at noen ikke vasker seg i det hele tatt noen steder mellom hver gang man dusjer? Selvfølgelig vasker jeg meg her og der hver dag, etter do, morgen og kveldsstell osv... 1
Gjest Jepp123 Skrevet 29. november 2012 #14 Skrevet 29. november 2012 Jeg tenker faktisk at du eier så mye selvtillit at du fikser å gå hjemmefra uten å sminke og stæsje deg for omverden. 18
Bowyang Skrevet 29. november 2012 #15 Skrevet 29. november 2012 Hvor fikk du det fra at noen ikke vasker seg i det hele tatt noen steder mellom hver gang man dusjer? Selvfølgelig vasker jeg meg her og der hver dag, etter do, morgen og kveldsstell osv... Jeg sa ikke at du ikke gjorde det, jeg spurte om du gjorde det
Bowyang Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Trenger ikke dusje når man ikke lukter svette eller annet? Anonym poster: 2e874fd6c72f9a7bc1c8d9a1d22fea16 Selv om du ikke lukter betyr det ikke at du er ren 2
hermoine Skrevet 29. november 2012 Forfatter #17 Skrevet 29. november 2012 (endret) Jeg tenker faktisk at du eier så mye selvtillit at du fikser å gå hjemmefra uten å sminke og stæsje deg for omverden. selvtillitten er ganske grei der. I mange år har jeg også kledd meg veldig alternativt (har roa ned nå da), og ifølge mange mennesker sett ut som en klovn eller et juletre Mine venninner kommenterer også plagg jeg går med eller snakker om å kjøpe at DET kan jeg ikke gå med!!!! Og rødt hår på folk over 16 år? NOPE!!! (jeg snakket om å farge håret rødt her om dagen. har hatt det tidligere) Og piercing? (har også hatt det tidligere, men måtte ta de ut pga jobb, skal ta opp igjen så snart det ikke er noen jobb iveien for det) men hun ene i klassen har jo akuratt tatt piercing, jeg kunne jo ikke herme.,..!?? (jeg ser ikke ut som noe "juletre" nå lenger.. jeg liker bare små detaljer som er litt spennende for å piffe opp antrekket når jeg først gidder å pynte meg litt!) og jeg kan bare ikke gi faen i de her heller siden de som sagt går i klassen min og vi jobber på samme sted osv. Jeg har begynt å henge litt mer med andre i det siste, men jeg kan ikke unngå disse. Vi er også veldig gode venninner, omtrent bestevenninner.. men de har fått det for seg at det er greit å være 100% ærlig, og fortelle folk om deres negative sider osv.... Endret 29. november 2012 av hermoine
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 Selv om du ikke lukter betyr det ikke at du er ren Og hvorfor skal man være ren hele tiden? Anonym poster: 2e874fd6c72f9a7bc1c8d9a1d22fea16
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #19 Skrevet 29. november 2012 Ab over her. Det jeg mener er hva som er galt med å ikke være ren hele tiden. Anonym poster: 2e874fd6c72f9a7bc1c8d9a1d22fea16 1
Gjest Trappetroll Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Så lenge du er ren og klærne dine er rene så betyr ikke sminke osv alt. Er litt godt å ikke bry seg for mye når en skal på forelesning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå