AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Jeg jobber i en liten bedrift og etter en omorganisering av arbeidsplassen har jeg endt opp med å dele kontor med en kollega. Vi kom greit overens før vi havnet på samme kontor og jeg så ingen problemer med å dele kontor med henne. Det angrer jeg bittert på nå. Hun tar fryktelig stor plass (ikke fysisk sett altså) i hverdagen. Småsnakker med seg selv hele tiden og nynner og/eller plystrer med til musikken på radioen hun har på pulten (som hun aldri har spurt meg om det er greit at står på eller hva slags musikk jeg liker). Hun krever også at jeg nærmest fungerer som sekretæren hennes når hun har det travelt og hun har null respekt for at jeg har egne arbeidsoppgaver å passe. Når hun trenger det forventer hun at jeg slipper det jeg har i hendene og stiller opp. Et annet problem er at hun ikke eier selvinnsikt og ser på seg selv som perfekt. I hennes øyne gjør hun aldri feil og enhver negativ tilbakemelding, enten den kommer fra kunder eller kollegaer, blir avfeid. Alternativt tar hun det svært så personlig og går i forsvarsposisjon. Ros tar hun derimot til seg så det monner. Hun leser gjerne opp eposter eller tekstmeldinger med ros fra folk flere ganger og forventer at alle skal klappe henne på skulderen og si hvor flink hun er. Jeg begynner å bli fryktelig sliten og vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn på jobben. Jeg har forsøkt å ta det opp med daglig leder og han har uttrykt at han har forståelse for det jeg sier, men siden hun faktisk er en dyktig selger holder han hånda over henne. Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Noen råd eller tips for hva jeg bør gjøre? Hvordan hanskes man med sånne folk? -Mona Anonym poster: e4d023677d0536bcc8f4ed798b3d373b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå