Gå til innhold

Frustrert! (Finn.no)

Fremhevede innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Min kjole skal forsøkes selges etter bryllupet, men ikke for mindre enn halv pris, noe som blir ca. 10 000. Kommer nok til å prøve å selge den for mer i første omgang, og har da "prutingsmonn". 35% for en brukt kjole som er "lik alle andre" syns jeg er latterlig, og jeg er enig med deg at det da ikke virker som om at de egentlig har lyst å selge kjolen (eller, hvem har vel egentlig lyst til det - kanskje intensjon er et bedre ord). Min kjole er slett ikke main-stream, forresten, føler *jeg* da (hehe).

Jeg trenger ikke penger så sårt at jeg selger kjolen til spottpris, da er kjolens verdi større av å henge hjemme i skapet mitt. Men så har jeg enda ikke fått noe "press" på at kjolen skal selges etter bryllupet. Er fortsatt litt småsnurt for at mamma ikke hadde sin kjole "på lager", for det er virkelig drømmekjolen!

Anonym poster: 2778b70f195adaa22bbef6f1045f4d25

Gidder du å fortelle hvordan det går til en annen som skal selge sin dyrt, hvis ikke er det ikke aktuelt. :)

Har en følelse av at vi som ikke har den "vanlige"kjolen enten får solgt dyrt eller sitter igjen med null interesserte. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Er fortsatt litt småsnurt for at mamma ikke hadde sin kjole "på lager", for det er virkelig drømmekjolen!

Jeg er litt snurt for at min bestemor ikke har sin, den er nemlig nydelig, men så ble den ødelagt da, så hun er unnskyldt.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Mamma sin var en klassisk 80-talls kreasjon. Absolutt ikke noe er savnet. Den er var vel høyhalset med blonder og store puffskuldre. :S

Skrevet

Gidder du å fortelle hvordan det går til en annen som skal selge sin dyrt, hvis ikke er det ikke aktuelt. :)

Har en følelse av at vi som ikke har den "vanlige"kjolen enten får solgt dyrt eller sitter igjen med null interesserte. :)

Jada ;) men blir jo ikke før til sommeren igjen. Tenkte kanskje å "kapre" bruder som er sent ute og legge den ut ganske kjapt etter bryllupet. Det er vel beste sjans for å få litt penger for en nydelig og litt spesiell kjole.

Har ikke troen på at det er veldig stor sjans for å få solgt kjolen til 10 000, og jeg vil jo heller ikke dele den opp. (Du vet jo hvilken kjole det er snakk om)

hilsen Terne fra BV ;)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jada ;) men blir jo ikke før til sommeren igjen. Tenkte kanskje å "kapre" bruder som er sent ute og legge den ut ganske kjapt etter bryllupet. Det er vel beste sjans for å få litt penger for en nydelig og litt spesiell kjole.

Har ikke troen på at det er veldig stor sjans for å få solgt kjolen til 10 000, og jeg vil jo heller ikke dele den opp. (Du vet jo hvilken kjole det er snakk om)

hilsen Terne fra BV ;)

Ah, ja men da håper jeg du ikke får solgt den i det hele tatt. :fnise:

Hadde tviholdt den med nebb og klør.

• Liker 1
Skrevet

Ah, ja men da håper jeg du ikke får solgt den i det hele tatt. :fnise:

Hadde tviholdt den med nebb og klør.

btw jeg fikk med meg dere "gærne bruder" i den der "få beina ned på jorden" tråden. Må bare ikke prøve deg på meg (skjønner du prøver deg her). Jeg har fotlenke med blykule - aka "the fiance"... kjolen blir nok forsøkt solgt, gubben er ikke snau når det gjelder kroner og øre.

Men har jeg fått jobb på denne tiden (er jo ferdig student uken før vi giftes) så er nok sjansen stor for at "oooooi.... var 2013 sesongen over nå? hm... jaja, får prøve å selge den til neste år *plystre*"

Gjest kiara_pusen
Skrevet

btw jeg fikk med meg dere "gærne bruder" i den der "få beina ned på jorden" tråden. Må bare ikke prøve deg på meg (skjønner du prøver deg her). Jeg har fotlenke med blykule - aka "the fiance"... kjolen blir nok forsøkt solgt, gubben er ikke snau når det gjelder kroner og øre.

Men har jeg fått jobb på denne tiden (er jo ferdig student uken før vi giftes) så er nok sjansen stor for at "oooooi.... var 2013 sesongen over nå? hm... jaja, får prøve å selge den til neste år *plystre*"

Ja, jeg kjenner meg godt igjen med mann som ikke er spesielt begeistret over pengebruken min.

Uff... har ikke lyst til å selge den. :grine:

Skrevet

.. jeg begriper ikke at dere som ikke vil selge kjolen lar dere overtale .... hvem eier egentlig den viktigtse kjolen du bruker i livet ditt .. ?

Syns jeg ser den personen som får meg til å selge min. Skjeeer ikke. Jeg bestemmer da selv over mine klær.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Det kommer jo også litt an på hvem som betaler den da :)

Skrevet

Det kommer jo også litt an på hvem som betaler den da :)

mnja, gjør det egentlig det .. ?

Men ok, la oss si at en eller annen kjøper kjolen din til deg, er den egentlig din da .. ? - Hvis den gis deg med forbehold om at den må selges ... Da er det vel nesten egentlig bare en lånekjole .....

Hvis noen tilbød seg å betale for min kjole hadde det vært helt ok, men råderetten over hvem, hva og hvordan selger jeg ikke. Og hvis kjolen har så stor betydning for deg (jeg snakker generelt her altså, ikke direkte til deg 2013 bryllup) - hvorfor "selge rettighetene" til den da ... ?

Jeg kritiserer ikke, jeg bare undrer meg over hvorfor noen vil velge å gi noen andre så stor makt over et plagg som betyr så mye for en selv ...

Om jeg hadde kjøpt en kjole, en brudekjole - eller forsåvidt hva som helst - til noen, så gir jeg det som gave, uten forbehold. Men om mor (eller noen andre) kjøper kjole til meg og sier OK, jeg betaler denne men da skal den selges etterpå og jeg skal ha igjen resten av pengene - da blir det jo noe annet ..

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, jeg synes du har rett Petalouda, men jeg bukker hvertfall veldig lett under press fra min mann først og fremst fordi jeg er så fryktelig ufornuftig med penger når det kommer til dette bryllupet.

men vi får se når det er over hvordan det blir. Det er ikke over ennå, og når vi gifter oss er høysesongen igang, da har jo alle kjoler. :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet (endret)

Enig i alt du skriver Petalouda, og det var nettopp poenget mitt. At noen får jo betalt for kjolen - mot at den skal selges.

I mitt tilfelle vil jeg ikke ta i mot penger for kjolen av to grunner. For første er den dyrere enn jeg synes er nødvendig og det er mitt valg og derfor jeg som skal bruke mine penger på det. For det andre vil jeg ikke at andre skal få bestemme over hva som skjer med kjolen etter bryllupet. Den skal nemlig på loftet hos mine foreldre til jeg har plass til å lagre den selv!

Endret av 2013 bryllup
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min på finn.

Måtte vente på ferien fordi den var så langt unna, og jeg gikk og bet negler og kikke på annonsen hver dag i frykt for at den skulle bli borte. Så fikk jeg endelig prøve den, og jeg elsket den med en gang.

Kjolen kostet omtrent en slikk og ingenting (for en brudekjole), og jeg kan nok takke selger for elendige bilder som trolig førte til at den ikke ble solgt før. Jeg måtte virkelig bruke øynene for å se at det var en fin kjole :)

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir passe frustrert om dagen. Surfer jo Finn opp og ned og i mente for å se om jeg kan finne en brukt kjole til en grei pris. Sender avgårde mailer til de som har kjoler jeg liker, og noen av de ligger kanskje høyere i pris enn jeg føler meg komfortabel med, men tenker at de fleste legger vel ut med litt prutningsmonn. Men når man så får svar der folk f.eks ikke er villig til å sette prisen ned mer enn maks 35% fra nypris, og der går det en absolutt grense, da kjenner jeg at jeg blir passe frustrert og oppgitt... Jeg trodde det er kjøpers marked på Finn jeg, når det gjelder brudekjoler. Men kanskje mange bare legger ut brudekjolen fordi de syns de "må" (press fra ektemann/familie/venner), men egentlig ikke har lyst til å selge?

Andre med lignende erfaringer?

Anonym poster: d5da814ab88878e07e9b4b7917be7afe

Man kan jo ikke forlange at folk skal selge kjolene sine kjempebillig heller da, de koster jo tross alt mye! Poenget med å selge kjolen er jo å få tilbake litt penger for den, så om man bare ville fått noen tusenlapper så er det jo egentlig ikke noe poeng å selge. Og kjolen har jo som regel kun vært brukt en eneste dag. Får man en brudekjole som kun er brukt en gang til 50% redusert pris så har man jo virkelig gjort et kupp egentlig!

Til dere som ikke selger, men beholder kjolene deres, hva gjør dere med de..??

Skrevet

Jeg skal så definitivt beholde min, og vi skal pynte oss i våre bryllupsklær og feire bryllupsdagene våre vi :)

Skrevet

Man kan jo ikke forlange at folk skal selge kjolene sine kjempebillig heller da, de koster jo tross alt mye! Poenget med å selge kjolen er jo å få tilbake litt penger for den, så om man bare ville fått noen tusenlapper så er det jo egentlig ikke noe poeng å selge. Og kjolen har jo som regel kun vært brukt en eneste dag. Får man en brudekjole som kun er brukt en gang til 50% redusert pris så har man jo virkelig gjort et kupp egentlig!

Til dere som ikke selger, men beholder kjolene deres, hva gjør dere med de..??

Nei, det er jeg enig i. Men her var det snakk om bruder som ikke engang vil selge til 50% av nypris, men nekter å gå under 35% under nypris ;) DET er frustrerende... (De går altså maks 1/3 ned i pris og forventer at man skal betale 2/3 av fullpris)

TS

Anonym poster: d5da814ab88878e07e9b4b7917be7afe

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke selv prutet på en pris på noe som lå ute på finn.no. Ville blitt litt sjokkert hvis noen kom med mindre penger enn det gjenstanden var annonsert for, hvis jeg var selger. Synes pruting er en uting! Skal folk nå sette kunstig høye priser, pga at de regner med de blir prutet ned uansett?

Anonym poster: 93dae94488f2faacc16ba44086aaff75

Skrevet

poenget er vel at det allerede ER kunstig høye priser på brudekjoler på Finn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...