Gå til innhold

Frustrert! (Finn.no)

Fremhevede innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Mamma tror jeg skal få mellom 10 og 12, jeg tror ikke det finnes et menneske på denne jord som betaler mer enn 10 for en kjole som er brukt ute en hel dag.

For det er et faktum at vi feirer utendørs, ikke inne på et hotell. Så da mener jeg at jeg like gjerne kan beholde den, siden jeg ikke er villig til å selge den for mye mindre enn 10`

Jeg har fått et spesielt forhold til den på mange måter, den er mer enn en kjole på sett og vis. Vanskelig å forklare, men det betyr mye for meg at jeg sto på mitt og min egen følelse å kjøpte den uten å høre på andre sine fornuftige tanker.

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Mener å huske fotballfrue tenkte på å stille ut kjolen, på soverommet eller noe (eller det svære klesskapet kanskje?) når hun fant en passende byste. Men har ikke sett bilde av det gjennomført.

Men jeg har en bekjent jeg som har walk-in closet med kjolen til utsilling!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Da hadde jeg hvertfall ikke kunnet bortforklare det faktum at jeg er en bridezilla. :fnise:

Sendu ut save the date 10mnd før - være gal brudekjole dame - og nå også ha den på utstilling! Det tror jeg hadde blitt for mye for E. :fnise:

Skrevet

Er det tidlig å sende ut 'save the date' 10 mnd før altså? Au da.. Vi tenkte gjøre dette til jul og da er det 1,5 år til vår dag.. Men vi har så mye familie i utlandet da, som vil ha laang tid til å planlegge utenlandsturer... ;):rodme:

Da hadde jeg hvertfall ikke kunnet bortforklare det faktum at jeg er en bridezilla. :fnise:

Sendu ut save the date 10mnd før - være gal brudekjole dame - og nå også ha den på utstilling! Det tror jeg hadde blitt for mye for E. :fnise:

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Er det tidlig å sende ut 'save the date' 10 mnd før altså? Au da.. Vi tenkte gjøre dette til jul og da er det 1,5 år til vår dag.. Men vi har så mye familie i utlandet da, som vil ha laang tid til å planlegge utenlandsturer... ;):rodme:

Nei, det synes ikke Jeg, men det synes flere av de mannlige inviterte - de kan bare ha det så godt.

Det er veldig lurt både ift dato hvis du skal ha et sommer bryllup og ikke minst for de som må overnatte. :)

- Det var faktisk mamma som mente det var lurt med et "Vi gifter oss" kort, så da anser jeg det som helt greit. :)

Endret av kiara_pusen
Skrevet

hehe.. Ja, da hører jeg på deg! :danse: Jeg klarer ikke vente lenger enn det uansett. Det blir samtidig som vi forteller alle at vi skal gifte oss så gleder meg stort.

Nei, det synes ikke Jeg, men det synes flere av de mannlige inviterte - de kan bare ha det så godt.

Det er veldig lurt både ift dato hvis du skal ha et sommer bryllup og ikke minst for de som må overnatte. :)

- Det var faktisk mamma som mente det var lurt med et "Vi gifter oss" kort, så da anser jeg det som helt greit. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

hehe.. Ja, da hører jeg på deg! :danse: Jeg klarer ikke vente lenger enn det uansett. Det blir samtidig som vi forteller alle at vi skal gifte oss så gleder meg stort.

Bare å sette igang, veldig fin måte å stå frem som brudepar på.

Om jeg kan skryte litt så hadde vi noen helt utrolig fine kort, fikk en på etsy å lage de og de var rett og slett vakre! Jeg er ingen scrapper... vet knapt nok hva det er. hehe.

:)

Skrevet

Shit, er det også galt? Jeg sendte ut save the date ca 10 mnd før jeg også, siden vi gifter oss på slutten av sommeren... Jeg sendte på mail da, ikke sånne kort liksom, men allikevel.. Er det ille asså - er man bridezilla da ? :klo:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Shit, er det også galt? Jeg sendte ut save the date ca 10 mnd før jeg også, siden vi gifter oss på slutten av sommeren... Jeg sendte på mail da, ikke sånne kort liksom, men allikevel.. Er det ille asså - er man bridezilla da ? :klo:

Man er stemplet som en bridezilla av menn uansett hvordan man planlegger bryllupet sitt, så i min verden kunne jeg ikke skuffe dem ved ikke sende ut en fancy kort med border og nydelig skrift 10mnd før den store dagen.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Man er stemplet som en bridezilla av menn uansett hvordan man planlegger bryllupet sitt, så i min verden kunne jeg ikke skuffe dem ved ikke sende ut en fancy kort med border og nydelig skrift 10mnd før den store dagen.

Jeg vågde ikke å sende ut save-the-date kort jeg! :)

1. vi er ikke helt ferdige med gjestelisten

2. ingen vanlig ting å gjøre i min omgangskrets

3. vedlig "redd" for eventuellt reaksjoner

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg vågde ikke å sende ut save-the-date kort jeg! :)

1. vi er ikke helt ferdige med gjestelisten

2. ingen vanlig ting å gjøre i min omgangskrets

3. vedlig "redd" for eventuellt reaksjoner

Det er ikke vanlig hos oss heller, men jeg har satt en ny standard iforhold til mye angående dette bryllupet i vår krets, så en detalj fra eller til spiller ingen rolle. :ler:

Men reaksjonene kommer, du må ha en god dose selvironi for å høre på alt noen klarer å lire av seg. Mye av det kunne riktignok vært unngått dersom jeg hadde en brudgom som ikke hadde bidratt i den grad han gjør. Noen av kameratene hans har en gravid kjæreste å frusterere seg over, han har en kommende brud. :ler:

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Det er ikke vanlig hos oss heller, men jeg har satt en ny standard iforhold til mye angående dette bryllupet i vår krets, så en detalj fra eller til spiller ingen rolle. :ler:

Men reaksjonene kommer, du må ha en god dose selvironi for å høre på alt noen klarer å lire av seg. Mye av det kunne riktignok vært unngått dersom jeg hadde en brudgom som ikke hadde bidratt i den grad han gjør. Noen av kameratene hans har en gravid kjæreste å frusterere seg over, han har en kommende brud. :ler:

Selvironi har jeg i massevis, men av en eller annen grunn er det litt ubehagelig å tenke på hva hans kamerater (m/følge) tenker om meg som birdezilla. :fnise: Spesielt siden flere av hans kamerater også skal gifte seg og tror ingen av de sender ut slike kort :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Selvironi har jeg i massevis, men av en eller annen grunn er det litt ubehagelig å tenke på hva hans kamerater (m/følge) tenker om meg som birdezilla. Spesielt siden flere av hans kamerater også skal gifte seg og tror ingen av de sender ut slike kort :)

Ja, da hadde jeg latt det ligge. Men du skal ikke se bort ifra at noen sender slike kort, det er ikke såååå uvanlig. *forsvarstale* :fnise:

Skrevet

Ja, man er kanskje det :fnise: Hehehe, det var bare én grunn til at jeg ikke sendte ut sånne kort, og det var at jeg ikke orket å fikse dem :lol_icon: Jeg gjorde det på enkleste måte, mail. Trodde det var vanlig å sende ut et lite "varsko her" jeg, når man gifter seg på en tid hvor folk kanskje normalt muligens kan ha ferie eller noe. Jaja - da får jeg heller være litt bridezilla da! :smoke:

(Og nå har vi vel strengt tatt kuppa tråden helt, sorry!)

Ang kjoler og priser på Finn - det der har jeg gitt opp. Det er ytterst få som legger ut kjolen sin til en pris jeg føler er ok å betale for brukt kjole. Men samtidig skjønner jeg det, man ønsker jo å få litt tilbake for kjolen sin, og få dekket renseriutgifter i tillegg (selv om - man renser vel kjolen om man beholder den selv også?)

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ja, man er kanskje det :fnise: Hehehe, det var bare én grunn til at jeg ikke sendte ut sånne kort, og det var at jeg ikke orket å fikse dem :lol_icon: Jeg gjorde det på enkleste måte, mail. Trodde det var vanlig å sende ut et lite "varsko her" jeg, når man gifter seg på en tid hvor folk kanskje normalt muligens kan ha ferie eller noe. Jaja - da får jeg heller være litt bridezilla da! :smoke:

(Og nå har vi vel strengt tatt kuppa tråden helt, sorry!)

Ang kjoler og priser på Finn - det der har jeg gitt opp. Det er ytterst få som legger ut kjolen sin til en pris jeg føler er ok å betale for brukt kjole. Men samtidig skjønner jeg det, man ønsker jo å få litt tilbake for kjolen sin, og få dekket renseriutgifter i tillegg (selv om - man renser vel kjolen om man beholder den selv også?)

Vi har ikkje gjort det en gang vi, men HÅPER alle som blir inviterte har fått med seg datoen da...

(Burde nesten opprette en egen pratetråd, for oss som elsker å snakke løst og fast om bryllup!)

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi har ikkje gjort det en gang vi, men HÅPER alle som blir inviterte har fått med seg datoen da...

(Burde nesten opprette en egen pratetråd, for oss som elsker å snakke løst og fast om bryllup!)

Den ideen støtter jeg helhjertet! :pasha:

• Liker 1
Skrevet

Det er noen få perler på Finn til en bra pris, men det er langt mellom dem. Syns det er langt flere "steiner" til overpris ja.

Skrevet

Normen for brukte ting er jo 50% av nypris, jeg hadde ikke betalt noe mer. Og med tanke på hvor mange kjoler som legges ut hver dag, så får man ikke solgt noe med mindre prisen er god eller kjolen er unik. Og de fleste kjoler er ikke det selv om det står i overskriften. Tror som noen sier at mange selger mot sin vilje og i tillegg har urealistiske forventninger når det kommer til pris.

Skrevet

Vi sendte ut 11 mnd før og har fått bra tilbakemeldinger. Og hvis noen blir sure av at vi sier i fra i god tid så gjør egentlig ikke det oss noe :0)

Skrevet

Min kjole skal forsøkes selges etter bryllupet, men ikke for mindre enn halv pris, noe som blir ca. 10 000. Kommer nok til å prøve å selge den for mer i første omgang, og har da "prutingsmonn". 35% for en brukt kjole som er "lik alle andre" syns jeg er latterlig, og jeg er enig med deg at det da ikke virker som om at de egentlig har lyst å selge kjolen (eller, hvem har vel egentlig lyst til det - kanskje intensjon er et bedre ord). Min kjole er slett ikke main-stream, forresten, føler *jeg* da (hehe).

Jeg trenger ikke penger så sårt at jeg selger kjolen til spottpris, da er kjolens verdi større av å henge hjemme i skapet mitt. Men så har jeg enda ikke fått noe "press" på at kjolen skal selges etter bryllupet. Er fortsatt litt småsnurt for at mamma ikke hadde sin kjole "på lager", for det er virkelig drømmekjolen!

Anonym poster: 2778b70f195adaa22bbef6f1045f4d25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...