Gå til innhold

Frustrert! (Finn.no)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir passe frustrert om dagen. Surfer jo Finn opp og ned og i mente for å se om jeg kan finne en brukt kjole til en grei pris. Sender avgårde mailer til de som har kjoler jeg liker, og noen av de ligger kanskje høyere i pris enn jeg føler meg komfortabel med, men tenker at de fleste legger vel ut med litt prutningsmonn. Men når man så får svar der folk f.eks ikke er villig til å sette prisen ned mer enn maks 35% fra nypris, og der går det en absolutt grense, da kjenner jeg at jeg blir passe frustrert og oppgitt... Jeg trodde det er kjøpers marked på Finn jeg, når det gjelder brudekjoler. Men kanskje mange bare legger ut brudekjolen fordi de syns de "må" (press fra ektemann/familie/venner), men egentlig ikke har lyst til å selge?

Andre med lignende erfaringer?

Anonym poster: d5da814ab88878e07e9b4b7917be7afe

Videoannonse
Annonse
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det er sånn jeg kommer til å bli, en sur megge som nekter å sette prisen ned med så mye som et øre.

Jeg ville gitt det litt tid, ha litt is i magen, så ombestemmer selv den mest skråsikre brud seg.

Du skal jo ha rimelig mye plass for å mulighet til å ta vare på mange av disse kjolene også.

Skrevet

De vil jo så klart vente på kjøperen som ikke pruter..

Skrevet

har inntrykk av at det er mange som tror de nærmest kan selge kjolen om ikke med fortjeneste så iallefall uten å gå i minus ....

Skrevet

De vil jo så klart vente på kjøperen som ikke pruter..

Men finnes den kjøperen? Jeg skjønner det hvis man har en veldig spesiell kjole - annerledes enn mainstream av det som ligger på Finn. Men en helt "ordinær" kjole, som det finnes 11 av på dusinet? Da tror jeg de må vente fryktelig lenge på noen som gidder å betale bare 3000 mindre for en brukt kjole ifht en ny...

Skrevet

Det er sånn jeg kommer til å bli, en sur megge som nekter å sette prisen ned med så mye som et øre.

Jeg ville gitt det litt tid, ha litt is i magen, så ombestemmer selv den mest skråsikre brud seg.

Du skal jo ha rimelig mye plass for å mulighet til å ta vare på mange av disse kjolene også.

Haha, du mener det ja? Kanskje jeg også blir sånn, hvem vet...

har inntrykk av at det er mange som tror de nærmest kan selge kjolen om ikke med fortjeneste så iallefall uten å gå i minus ....

Ja, det er det inntrykket jeg også sitter med. Utrolig frustrerende!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Haha, du mener det ja? Kanskje jeg også blir sånn, hvem vet...

Jeg innrømmer glatt at på kjolen er jeg en av de verste bridezillaene som finnes. Kvesser klørne hver gang noen ymter frempå med at kjolen skal selges.

Men; hvis jeg nå skal selge denne kjolen, skjønner jo til og med jeg at den ikke kan prises for over 10 000,- da det ikke finnes en sjel som betaler mer enn det for en brukt kjole.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Mange som legger ut kopi-kjolene sine til en dyrere pris hvertfall. Sikker på at det er noen som får solgt de til en høyere pris også rart nok.

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Tror mange bruder venter på den som vil betale en del ja. Men det forstår jeg jo også, nå som jeg har kjøpt meg en dyr kjole hadde jeg ikke solgt den for under 50%, for da satt jeg igjen med stort tap og uten kjolen, mens kjøper får kjolen så god som ny til halvpris!

Men dersom jeg var nødt til å selge så vet jeg at jeg måtte gått lavere. Ser at en kjole jeg prøvde brukt nå er legt ut på ny, med flere bilder, men til samme pris. Tror mange bruder venter en stund før de lar prisen gå ned!

Skrevet

Jeg innrømmer glatt at på kjolen er jeg en av de verste bridezillaene som finnes. Kvesser klørne hver gang noen ymter frempå med at kjolen skal selges.

Men; hvis jeg nå skal selge denne kjolen, skjønner jo til og med jeg at den ikke kan prises for over 10 000,- da det ikke finnes en sjel som betaler mer enn det for en brukt kjole.

Nei, det kan nok være vanskelig... Men kjolen din er jo en sånn som det ikke er 11 av på dusinet da, den er jo en del annerledes enn andre kjoler syns jeg. Så du kan ha flaks og få mer enn "den jevne brud" for kjolen din brukt. HVIS du må selge den ;)

Mange som legger ut kopi-kjolene sine til en dyrere pris hvertfall. Sikker på at det er noen som får solgt de til en høyere pris også rart nok.

Det tror jeg også. Og utrolig at de får så mye for de, men det er nok mange som ikke skjønner/ser at det er kopier før de sitter med kjolen. Tror det er mange som kjøper uten å prøve, får sendt i posten.

Tror mange bruder venter på den som vil betale en del ja. Men det forstår jeg jo også, nå som jeg har kjøpt meg en dyr kjole hadde jeg ikke solgt den for under 50%, for da satt jeg igjen med stort tap og uten kjolen, mens kjøper får kjolen så god som ny til halvpris!

Men dersom jeg var nødt til å selge så vet jeg at jeg måtte gått lavere. Ser at en kjole jeg prøvde brukt nå er legt ut på ny, med flere bilder, men til samme pris. Tror mange bruder venter en stund før de lar prisen gå ned!

Ja, det er klart. Det er jo ingen som ønsker å føle at de "gir fra seg" kjolen omtrent "gratis". Men så er det noe med at det markedet er så himla sprengt. Det er utrolig mange som selger brudekjoler på Finn. Tilbud og etterspørsel og alt det der. Syns det er litt rart at ikke fler er mer realistiske. Man kan jo også se noen, som har dritfine kjoler som har kosta skjorta, som legger de ut til langt under halv pris fordi de forstår at det er mer realistisk at noen da skal gidde å vurdere å kjøpe akkurat deres kjole.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Tenkte jeg skulle leie ut min jeg. Starte en ny bekjeft på si. :fnise:

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Tenkte jeg skulle leie ut min jeg. Starte en ny bekjeft på si. :fnise:

Den henger jeg meg på! En fin drøm :)

Nei, dersom en vil selge kjolen må en nok innse at den må gå for mindre enn halvpris. Men jeg vil ikke og kanskje de fleste andre heller egentlig ikke vil? Hun jeg var i kontakt med sa i alle fall at hun kunne gå ned i pris, men solgte ikke for enhver pris.

Skrevet

Hehe, god idé kiara! Ser da enkelte private som leier ut capes iallfall, så hvorfor ikke kjole også? ;)

Skrevet

.. men er en brukt brudekjole så "god som ny" ... ?

• Liker 2
Skrevet

- og hvorfor velger noen jenter å selge kjolen sin når de overhodet ikke har lyst .. ? hvem eier kjolen og rettighetene til den sånn egentlig .. ?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg kan si her og nå at min brudekjole ikke er god som ny 30.juni eller når det måtte være at jeg tar den av meg. Jeg har en sterk følelse av at den ikke er ved sine fulle fem etter en lang dag i en hage. :fnise:

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg opplever er skikkelig press og mas på at den kjolen skal selges mye pga pris og at det er "tull" å ha den hengende. Jeg har ikke tenkt som Fotballfrue feks å ha den hengende på dukke til utstilling, den vil kun henge på loftet til mitt velbehag og mimring.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

.. men er en brukt brudekjole så "god som ny" ... ?

I alle fall min erfaring med den ene jeg prøvde :) Den er renset og ser ut (etter mitt skjønn) akkuratt som den ville sett ut fra salongen :)

Nå er det kanskje forskjeller da, for all del! Men hadde min kjole vært mulig å få tak brukt hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger, da hadde jeg slått til!

Skrevet

Jeg kan si her og nå at min brudekjole ikke er god som ny 30.juni eller når det måtte være at jeg tar den av meg. Jeg har en sterk følelse av at den ikke er ved sine fulle fem etter en lang dag i en hage. :fnise:

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg opplever er skikkelig press og mas på at den kjolen skal selges mye pga pris og at det er "tull" å ha den hengende. Jeg har ikke tenkt som Fotballfrue feks å ha den hengende på dukke til utstilling, den vil kun henge på loftet til mitt velbehag og mimring.

ha ha, har kvinnfolket stilt ut kjolen på ei dokke i stua ?? *ler meg skakk*

men hva er galt med minner da ? enn om du får en datter en dag ... kanskje hun vil bruke kjolen din, eller deler av den - kanskje til dåpskjole eller noe ... Nei her selges ikke noe som helst gitt. uansett.

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

ha ha, har kvinnfolket stilt ut kjolen på ei dokke i stua ?? *ler meg skakk*

men hva er galt med minner da ? enn om du får en datter en dag ... kanskje hun vil bruke kjolen din, eller deler av den - kanskje til dåpskjole eller noe ... Nei her selges ikke noe som helst gitt. uansett.

Jada, jeg mener hun har det. Hvis ikka har du jo hun rikingen i Beverly Hills, som har gjort dette;

kids-lookingup.jpg

Jeg skal gjøre MYE for at jeg skal beholde den, inkludert sette meg på bakbeina å forlange en pris som ingen vil betale. Men mamma spesielt er fra den gamle skolen - de som leide egen kjole, og ikke ser på den som noen big deal.

Endret av kiara_pusen
Skrevet

man er kanskje liiiiiiitt i overkant bridezilla etter min mening når man stiller ut kjolen sin etterpå ..... jeg mener ok, Diana sin var utstilt, men dog ..

så hva ser du for deg at noen er villige til å betale for kjolen din da .. ? Mer enn en gjennomsnittelig sydentur .. ? Hva bruker moren din penger på i løpet av et år .. ? (Og hvorfor er det hennes sak egentlig .. ?)

Jeg prøver bare å sette ting litt i perspektiv her lissom .. Jeg betalte 13 000 for min forrige brudekjole, det var ganske mye penger den gangen (og ikke likte jeg kjolen igrunn noe særlig heller) Men nåde den som hadde ymtet frempå om at jeg skulle selge den. Hvis jeg hadde fått halv pris for den hadde det ikke vært mer enn min daværende ektemann hadde brukt på konsertbilletter i løpet av et år ... så kjolen ligger trygt på loftet hos mammaen min, datteren min som er voksen og snart gifteklar skal sy den om til seg (for hun diiiiiigger den - den er myyye mer hennes stil) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...