Gå til innhold

Er denne snacksen sunt?++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en oppskrift til noe yoghurtsnacs som så HELT fantastisk ut!! Fant det på en svensk blogg.

Dette sto det man trengte for å lage snacksen:

"• 120 gram cream cheese (philadelphia el. dylikt)

• 3/4 dl kvarg/yoghurt

• 1 dl proteinpulver

• 1/3 tsk vaniljpulver

• valfri fyllning: hackade nötter, torkad frukt/bär, müsli, kokos etc etc.."

Det jeg lurer på er om dette er sunn snacks? Eller hvertfall sunnere en annen snacks man kjøper i butikken?

Jeg vet ikke hva proteinpulver er- men vil gjerne kjøpe det for å prøve ut denne snacksen. Hvor kan man kjøpe )

proteinpulver (er proteinpulver bra?)

Jaja, nå ble det nok spørsmål her :fnise:

Anonym poster: 669ebec621eb198b99e303dd0cc6e01b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du kutter ut proteinpulveret så går kcal innholdet ned, man trenger jo ikke proteinpulver i en sånn yoghurtblanding! proteinpulver i den sammenhengen brukes nok bare av de som skal bygge muskler!(bodybuildere)

Skrevet

hvis du kutter ut proteinpulveret så går kcal innholdet ned, man trenger jo ikke proteinpulver i en sånn yoghurtblanding! proteinpulver i den sammenhengen brukes nok bare av de som skal bygge muskler!(bodybuildere)

Ts her.

Åja, det var bra du sa :) hva med vaniljepulver? Kan jeg bruke vaniljesukker istedenfor, eller er vaniljepulver et sunnere alternativ?

Anonym poster: 669ebec621eb198b99e303dd0cc6e01b

Skrevet (endret)

Bruk vaniljepulver.

Dette ser imidlertid ut som en snacks ment for energi eller lavkarbo. Den har nok en del mer næring i seg enn den typiske "cottage cheese & bær"-snacksen som mange spiser.

Du trenger ikke proteinpulveret. Jeg synes hypen med proteinpulver er litt overdrevet. Jeg ser nytten av det, men i realiteten får vi i oss nok proteiner uten å stresse så mye med det.

Både vaniljepulver og proteinpulver selges på de fleste helsekostsjapper.

Vær oppmerksom på at proteinpulver ikke smaker spesielt godt iforhold til det andre.

Endret av Supraspinatus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...